Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظرسنجی جدید نشان داد که تقریبا نیمی از آمریکایی ها بر این باورند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری ییشین آمریکا باید به خاطر نقش خود درحمله به کنگره متهم به جرم شود.   به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد در نظرسنجی این رسانه با مرکز تحقیقات امور عمومی نورک نشان داد که ۴۸ درصد آمریکایی های بزرگسال می گویند ترامپ باید مجرم شناخته شود و ۳۱ درصد مخالف این نظر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  ۲۰ درصد از شرکت کنندگان گفتند اطلاعات کافی برای اظهارنظر در این زمینه ندارند.   این در حالیست که ۵۸ درصد شرکت کنندگان دراین نظرسنجی گفتند ترامپ تا حد زیادی در این حمله مقصر بوده است.   این نظرسنجی بعد از پنج جلسه علنی کمیته تحقیقات حمله ۶ ژانویه(۱۷ دی سال ۹۹) به کنگره انجام شد.     این نتایج نشان داد ۸۶ درصد دموکات ها و فقط ۱۰ درصد جمهوریخواهان می گویند ترامپ باید مجرم شناخته شود. با این حال این که نزدیک به نیمی از آمریکایی ها بر این باورند که او باید تحت تعقیب قانونی قرار گیرد دشوارهایی را که ترامپ در صورت رقابت دوباره در انتخابات ۲۰۲۴ با آن مواجه است، نشان می دهد.   نزدیک به ۶ نفر از هر ۱۰ آمریکایی - ۵۶ درصد - می گویند که اخبار مربوط به جلسات کنگره را دنبال می کردند. سهم کوچکتر اما همچنان قابل توجه - ۴۲ درصد - می گویند که این جلسات را تماشا کرده یا گوش داده اند.   کمیته تحقیقات ۹ نفره متشکل از هفت دموکرات و دو جمهوری خواه، در طول یک سال گذشته به طور شبانه روزی برای بررسی ارتباط بین ترامپ و متحدانش و خشونت و هرج و مرج که در ساختمان کنگره رخ داد، کار کرده است. مرحله استماع عمومی تحقیقات آنها به این منظور است که تمام اقدامات تحقیقاتی را در معرض دید عموم مردم آمریکا قرار دهد تا یک سابقه تاریخی از آنچه رخ داده است ایجاد کند.   این نظرسنجی با شرکت ۱۰۵۳ نفر از آمریکایی ها در فاصله زمانی ۲۳ تا ۲۷ ژوئن (۶-۲ تیر) و با ضریب خطای مثبت و منفی ۴ درصد انجام شد.   ششم ژانویه ۲۰۲۱  (۱۷ دی سال ۹۹) کنگره آمریکا مشغول شمارش آرای مجمع برگزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، دونالد ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.   با این حال طرفداران ترامپ در جمعیتی بزرگ به کنگره حمله کردند و پس از درگیری با نیروهای امنیتی، توانستند وارد ساختمان و اتاق‌های مختلف آن شوند. تماشاخانه ببینید| هشدار قطع برق در ژاپن با رسیدن دما به ۳۵ درجه سانتی‌گراد ببینید| گاو صندوقی قدیمی با طراحی خاص در ایتالیا فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۲۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از تعلیق و بازداشت بیش از ۱۰۰ معترض حامی فلسطین در دانشگاه «کلمبیا» نیویورک، خیزش اعتراضی دانشجویان در سراسر آمریکا گسترش یافته و باوجود مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات، اینک مقام‌های آمریکایی درصدد تشدید فشار به دانشجویان با استفاده از ابزارهای دیگر برای جلوگیری از اعتراضات حمایت از غزه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحت فشار قرار دادن دانشگاه‌های این کشور با هدف ممانعت از ادامه اعتراضات حمایت از غزه شد.

نشریه آمریکایی آکسیوس روز شنبه گزارش داد که رئیس کنگره آمریکا اعلام کرد که راه‌های قانونی برای افزایش فشار بر مسئولان دانشگاه‌ها وجود دارد و به طور مثال حذف معافیت‌های مالیاتی و لغو روادید دانشجویی باید جز گزینه‌های احتمالی برای مقابله با معترضان قرار گیرد.

این مقام آمریکایی مدعی شد دانشجویان خارجی که «با گروه‌هایی مثل حماس همدردی می‌کنند، حق ندارند در آمریکا باشند».

گفتنی است که دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ابتدای خیزش اعتراضی خود خواستار شفافیت بودجه دانشگاه و عدم دریافت پول یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی هستند. آنها همچنین خواستار عفو دیگر دانشجویان یا اعضای هیئت علمی شده‌اند که به دلیل اعتراضات در ماه‌های اخیر، با جریمه، تعلیق یا اخراج مواجه هستند.

کد خبر 6096698

دیگر خبرها

  • نمایشگاه نفت راهی برای اتصال بخش خصوصی به دولتی
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • رشد نرخ باروری در ۱۴ استان/ تنها نیمی از قانون اجرا شده است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات