Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از آباده، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح فاز دوم بیمارستان قلب و عروق آباده گفت: جمهوری اسلامی ایران در منطقه قوی‌ترین قدرت پزشکی و سلامت را علی رغم همه تحریم‌ها دارد، چند هفته قبل در ژنو با وزرای بهداشت و درمان کشورهای مختلف صحبت کردم که تمام آنها به قدرت بالای سلامت و بهداشت کشور ما اعتراف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرام عین اللهی افزود: یامان نخواهد رفت با وجود وابستگی کامل رژیم شاهنشاهی  به غرب، هیچ پیشرفتی در زمینه سلامت نداشت و به اجبار بسیاری از بیماری‌ها در خارج از کشور درمان می‌شد، اما امروزه شاهد این هستیم که نه تنها فردی برای درمان بیماری خود نیاز به سفر به خارج از کشور ندارد، بلکه بسیاری از بیماران در کشورهای همسایه نیز برای درمان به کشور عزیزمان سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: در قضیه کرونا، این ویروس در ابتدا به طور یکسان در همه کشورها گسترش یافت ولی جمهوری اسلامی ایران امروز علی‌رغم تهدیدهای ناجوانمردانه، حتی در زمینه درمان بیماران کرونا، جز کشورهای موفق در کنترل این بیماری است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: من در سازمان بهداشت جهانی نیز گفتم شما که می‌گویید در زمینه دارو و تجهیزات تحریم نیستید؛ خب شما به ما بگویید که ما باید پول دارو و تجهیزات را از کدام بانک انتقال دهیم؟ وقتی تمام بانک‌های ما را تحریم کردند، پس دارو و تجهیزات ما را هم تحریم کرده‌اند.

وی در خصوص آمار پایین مرگ‌ومیر کرونا در ایران گفت: آمار مرگ و میر در کشور آمریکا هنوز بالای 500 نفر می‌باشد، اما جمهوری اسلامی توانسته است این آمار را به تک رقمی برساند، که این امر حاصل تلاش عزیزان ما در کادر سلامت بوده است. 

عین اللهی افزود: محرومیت‌زدایی یکی از مسائل مهمی است که وزارت بهداشت به دنبال آن بوده، هدف ما این است که بتوانیم سلامت مردم را در تمام نقاط کشور تامین کنیم و برای این کار برنامه‌ای به اسم تعالی نظام سلامت تدوین شده که مراحل آن در حال پیگیری است تا بتوانیم محرومیت‌زدایی کامل را در عرصه سلامت انجام دهیم.

وی ادامه داد: ما به دنبال توزیع بسته‌های حمایتی در مناطق محروم هستیم، برای ما قابل قبول نیست پزشکی که در مناطق محروم در حال خدمت است همان مقدار دستمزدی را بگیرد که پزشک در منطقه برخوردار دریافت می‌کند، بنابراین بسته‌ای را برای حمایت از آن دسته از پزشکانی که در منطقه محروم خدمت می‌کنند در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به شعار سال و توجه به شرکت های دانش بنیان افزود: سلامت فقط درمان نیست و نباید خیرین را فقط به سمت ساخت درمانگاه سوق دهیم بلکه با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان باید سرمایه‌ها را به سمت تولید سمت و سو دهیم، همان‌طور که ما در بعضی استان‌ها نیز در تولید دارو سرآمد هستیم.

انتهای خبر/س

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر بهداشت تحریم دارو قطب سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۲۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش گفت: پزشک متخلفی که در یکی از روستاهای تالش مدعی بود با دستگاهی همه بیماری ها را درمان می کند، دستگیر شد.

سعید رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گزارشی مبنی بر فعالیت غیر قانونی پزشکی که ظاهراً با ادعاهای واهی اقدام به معالجه اهالی یکی از روستاهای کوهستانی تالش می‌کرد، دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه سریعاً مراتب در دستور کار کارشناسان نظارت شبکه بهداشت و درمان تالش قرار گرفت، افزود: با بررسی‌ها و تحقیقات تکمیلی مشخص شد خبر مذکور صحت دارد و این پزشک متخلف با استفاده از یک دستگاه اقدام به کلاهبرداری از اهالی این روستا می‌کند.

رستمی تصریح کرد: مراتب به اطلاع کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی گیلان رسانده شد و با دستور دادستان تالش و با حضور نیروهای فراجای این شهرستان این پزشک متخلف به اتهام فعالیت و مداخله غیر مجاز در امور پزشکی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی پس از بازجویی اولیه در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش در پایان از توجه و همکاری دادستان محترم و فرماندهی محترم فراجای شهرستان تالش در حوزه سلامت تشکر قدردانی نمود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چند درصد پزشکان زیرمیزی می‌گیرند؟ پروانه مطب ۹۶ پزشک متخلف باطل شد توبیخ پزشک متخلف بخاطر دریافت وجه مازاد از بیمار

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • (ویدئو) واکنش بغض‌آلود وزیر اسبق بهداشت به مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان