Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان رئیس کل گمرک ایران گفت: در منطقه آزاد اروند چهار گیت در نظر گرفته شده که اطراف آن غیرمحصور است و ساکنین در رفت و آمد هستند و هیج کنترل و نظارت بر آن نیست؛ اسم این، منطقه آزاد نیست.

علیرضا مقدسی در پایان نشست فعالان اقتصادی منطقه آزاد اروند با وزیر اقتصاد که امروز (۹ تیر) در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: گمرک موظف است طبق قانون زمانی که منطقه آزاد یا منطقه ویژه‌ای تشکیل می‌شود در آنجا مستقر شود به شرطی که زیرساخت‌های آن آماده باشد و مسکونی نباشد و زیرساخت‌های عمرانی لازم را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: الان در منطقه آزاد اروند چهار گیت در نظر گرفته شده که اطراف آن غیرمحصور است و ساکنین در رفت و آمد هستند و هیج کنترل و نظارتی بر آن نیست؛ اسم این، منطقه آزاد نیست.

رئیس کل گمرک ایران گفت: مناطق آزاد دنیا یا به شکل جزیره‌ محصور طبیعی هستند و یا خود را با دیوار محصور کرده‌اند. در حالی که دیوارهای محصور اینجا ظاهرا بر اثر سیل از بین رفته اند. با این وجود، گمرک همکاری کرده و در گیت‌ها مستقر شده است.

مقدسی اظهار کرد: برای اینکه استقرار آن‌ها موثر باشد و تشریفات و قانون رعایت شود، منطقه آزاد موظف است که آن مناطق را محصور کند و امکانات و زیرساخت‌های لازم از جمله باسکول برای توزین و پارکینگ که خودروهای تجاری و باری را از هم‌ منفک کند، نیاز است. همچنین فیبر نوری زیرساخت سامانه‌ها را نیز در نظر بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان گمرك منطقه آزاد اروند رئیس کل گمرک ایران منطقه آزاد اروند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۲۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار نیرو‌ها و تجهیزات لازم با شروع بارندگی در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با شروع بارندگی از روز گذشته (چهارشنبه)، دو هزار نیروی کارگری و کارشناسان حوزه خدمات شهری در مناطق ۱۳گانه مشهد به حالت آماده‌باش درآمدند.   احسان نجاری مقدم اظهار کرد: حجم بارندگی از روز گذشته ۱۹ میلیمتر اعلام شده و سامانه بارشی تا فردا (جمعه) به صورت پراکنده فعال است، همچنین بیشترین حجم بارندگی ساعت ۲۳ تا ۲۴ از ایستگاه هفت حوض به مقدار ۵/۶ میلیمتر در ساعت گزارش شده است.   وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده تمهیدات لازم برای مدیریت بحران احتمالی در زمان بارندگی اندیشیده شده است و در این مدت ۳۰ نقطه تجمع آب سطحی در سطح شهر گزارش و به سرعت رفع شد.   مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: تا پایان آماده‌باش، دو هزار نیروی پاکبان خدمات شهری در سه شیفت، ۹۵ موتور پمپ، ۴۹ دستگاه ماشین‌آلات تانکری و پشتیبانی خدمات شهری و پنج هزار و ۷۰۰ کیسه شن در مناطق مختلف شهر مشهد، مستقر هستند.

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند
  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند
  • استقرار نیرو‌ها و تجهیزات لازم با شروع بارندگی در مشهد