Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه ۲۱۵ شورای تحول و ارتقا علوم انسانی به ریاست غلامعلی حداد عادل، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تشکیل شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ابتدای این جلسه حداد عادل در خصوص اهمیت تدوین رشته روابط بین‌الملل با رویکرد اسلامی و بومی و کاربرد آن در عرصه‌های مختلف اعم از کارشناسان و مدیران وزارت امور خارجه و تحلیل‌گران روابط بین‌الملل، تاکید نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن موفقیت آمیز دانستن تجربه دانشگاه امام صادق (ع) در تهیه برنامه‌های درسی و رعایت چهار موضع شورای تحول، تصریح کرد: از تجارب این دانشگاه به عنوان الگو به خوبی می‌توان استفاده کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: دانشگاه امام صادق (ع) این برنامه درسی را به زبان‌های انگلیسی و عربی ترجمه کند تا ضمن اطلاع رسانی، برای برخی از کشورهای منطقه نیز ارسال شود.

سپس در ادامه، عناوین درس‌های پیشنهادی و سرفصل آنها توسط آقایان نصرت پناه، خانی و سعیدی به عنوان تیم تهیه‌کننده برنامه مذکور از دانشگاه امام صادق (ع) شرح داده شد و اعضای شورا به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص این برنامه پرداختند.

در این جلسه، دروس و سرفصل‌های برنامه درسی کارشناسی ارشد پیوسته رشته «معارف اسلامی و روابط بین الملل» به تصویب نهایی اعضای شورا رسید.

شایان ذکر است کلیات این برنامه قبلاً در جلسه ۲۱۴ شورای تحول به تاریخ دوم خرداد ۱۴۰۱ به تصویب اعضای شورای تحول، رسیده بود.

کد خبر 585192

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رشته معارف اسلامی روابط بین الملل برنامه درسی برنامه درسی رشته معارف اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق روابط بین الملل شورای تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۲۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا

 پارلمان اروپا در حمایت از مسائل حقوق بشری قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» محکوم شده است.   به گزارش ایرنا؛ در این قطعنامه که با ۵۱۶ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۲۷ رای ممتنع به تصویب رسید، آنچه «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» نامیده شده محکوم و از اتحادیه اروپا خواسته شده که یک راهبرد مشترک را برای مقابله با این سیاست ادعایی از طریق تشکیل یک گروه ضربت اتخاذ کند.   در این قطعنامه بر لزوم آزادی بی‌قید و شرط کامران قادری و مسعود مصاحب نیز تاکید کرده است که خرداد ماه گذشته به دلایل انسان‌دوستانه آزاد شدند.   قانون‌گذاران اروپایی همچنین، درخواست افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا و همچنین تحریم رئیس جمهوری ایران را تکرار کرده اند.   گفتنی است که تصمیمات پارلمان اروپا پیشنهادی محسوب می‌شود و اتخاذ تصمیم‌ نهایی با شورای اروپاست. شورای اروپا هم در خصوص مواردی نظیر این مورد بر مبنای اجماع و نه اکثریت، تصمیم‌گیری می‌کند. در واقع قطعنامه‌های پارلمان اروپا سندی غیر الزام‌آور است و نمی‌تواند شورای اروپا را ملزم به اجرای آن کند. بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر