Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@21:46:42 GMT

اولین زن عربستانی فعال در اتوکراس (+فیلم)

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۳۱۳۶

اولین زن عربستانی فعال در اتوکراس (+فیلم)

‍‍‍‍‍‍

پس از اعطای گواهینامه رانندگی به زنان توسط عربستان سعودی که به ممنوعیت چندین دهه رانندگی زنان پایان داد، چندین زن سعودی در زمینه‌های مختلف ظاهر شدند که قبلاً برای آن‌ها ممنوع بود.   به گزارش فرارو، افنان المرجلانی از جمله زنان سعودی است که مسیری متفاوت از اجداد خود را انتخاب کرد و اولین زن سعودی بود که گواهینامه آموزش اتوکراس را دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   افنان المرجلانی که شاگردان خود به نام‌های تغرید و شیخه را در پیست دیراب در ریاض پایتخت عربستان آموزش می‌دهد می‌گوید: چالش راننده این است که با زمان مسابقه می‌دهد. او اضافه می‌کند که آموزش اتوکراس می‌تواند به زنان کمک کند با ترس‌های خود از رانندگی مقابله کنند و اعتماد به نفس آن‌ها را افزایش دهند.   ایده تلاش برای رانندگی اتوکراس توسط زنان سعودی قبل از سال ۲۰۱۸ امکان پذیر نبود. اما پس از تصمیم عربستان سعودی برای لغو ممنوعیت رانندگی زنان، اوضاع تغییر کرد.   در این زمینه افنان خاطرنشان کرد: یک بار پس از اجازه رانندگی زنان در مسابقه کارتینگ شرکت کردم، آن موقع احساس کردم مهارتی دارم و می‌خواهم آن را امتحان کنم، تجربه بسیار خوبی بود و با خودم فکر کردم چرا که نه؛ بنابراین من تمرین کردم و از کارتینگ به اتوکراس رفتم.   اتوکراس یک ورزش اتومبیلرانی است که مبتنی بر اتومبیل‌های مسابقه‌ای در داخل یک پیست است، مساحت آن از قبل تعریف شده است و موانع زیادی را برای رانندگان به وجود می‌آورد تا حرکت‌های خود را انجام دهند، در مدار حرکت کنند و در کمترین زمان ممکن به خط پایان برسند.   ورزش اتوکراس نسبتاً جدید است، اما در جهان رشد قابل توجهی داشته است، زیرا بسیاری از شرکت‌ها آن را پذیرفته اند و رویداد‌های متعددی را بر اساس این نوع مسابقات برپا کرده اند و بسیاری از پیست‌های تخصصی را می‌توان در مسابقات اتوکراس در خاورمیانه و آمریکا یافت. تماشاخانه ببینید| هشدار قطع برق در ژاپن با رسیدن دما به ۳۵ درجه سانتی‌گراد ببینید| گاو صندوقی قدیمی با طراحی خاص در ایتالیا فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۳۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی: گفت و گوی سازنده ای با همتای سعودی داشتیم

به گزارش خبرگزاری مهر، سید احساس خاندوزی در پیام خود که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد دیدار با همتای سعودی خود را بسیار سازنده توصیف کرد و گفت: فیصل ابراهیم با هر ۵ پیشنهاد ایران موافقت کرد و بر تدوین نقشه راه همکاری اقتصادی در بخش دولتی-خصوصی و سرعت اجرای آن تاکید کرد.

کد خبر 6092655

دیگر خبرها

  • شرط جدید عربستانی ها برای جذب محمد صلاح: اعلام تمایل خودِ صلاح!
  • امید بارسلونا به فروش ۲ بازیکن به عربستانی ها
  • سیل وحشتناک خودروهای میلیاردی عربستانی‌ها را له کرد | فیلم
  • امید بارسلونا به فروش ۲ بازیکن به عربستانی‌ها
  • خاندوزی: گفت‌و‌گوی سازنده‌ای با همتای سعودی داشتیم
  • خاندوزی: گفت و گوی سازنده ای با همتای سعودی داشتیم
  • هدیه عجیبی که رونالدو از عربستانی‌ها گرفت
  • نجات جان چند جوان عربستانی گرفتار در سیل با لودر (فیلم)
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است