Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی حیدری گوجانی شامگاه پنجشنبه در برنامه زنده تلوزیونی شبکه استانی جهانبین اظهار داشت: از این میزان اعتبار ۱۱ هزار میلیارد تومان جذب طرح‌های عمرانی می‌شود، ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی است و مابقی آن اختصاص به تامین قیر، خریداری خودرو، اتوبوس و سایر فعالیت‌های زیرساختی استان دارد.

بهره‌برداری از راه‌آهن استان تا پایان سال ۱۴۰۲

وی در ادامه با اشاره به تعهد وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل روسازی راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد، تصریح کرد: طرح راه‌آهن استان تاکنون از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده است و برای تکمیل زیرسازی آن به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در مصوبات سفر رییس‌جمهور دیده شده است و پس از آن وزارت راه و شهرسازی تعهد کرده تا روسازی طرح را انجام دهد که پیش‌بینی می‌شود دست بالا تا پایان سال ۱۴۰۲ این طرح به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری توسعه فرودگاه شهرکرد را از دیگر برنامه‌های مهم استان عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات این فرودگاه کوتاهی باند است که در همین خصوص توسعه باند را در اولویت کار خود قرار داده و پس از آن در تلاش هستیم تا روزانه یک پرواز به مقصد تهران برقرار و چابهار و عسلویه نیز به پروازهای استان اضافه شود.

حیدری خاطرنشان کرد: همچنین تلاش می‌شود تا یک فروند هواپیمای اختصاصی خریداری شود تا بتوان پروازهای استان را افزایش داد.

افزایش ۳۳ برابری اعتبارات راهسازی استان

وی در ادامه از افزایش ۳۳ برابری اعتبارات راهسازی استان در مصوبات سفر رییس‌جمهور خبر داد و گفت: اعتبارات راهسازی استان از ۳۰۰ میلیارد تومان به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است که با جذب این میزان اعتبار می‌توان طرح‌های مهم راهسازی استان را تکمیل کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر ۱۶ دهانه تونل به طول ۱۲ کیلومتر در استان در حال ساخت است که در نوع خود کم‌نظیر به شمار می‌رود.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح استان متعهد است تا ۵۲ هزار واحد مسکونی احداث کند که تا پایان سال گذشته در ۱۵ شهر استان زمین موردنیاز اجرای این طرح تامین شد و همزمان با سفر رییس‌جمهور احداث ۱۵ هزار واحد آغاز شد.

آغاز احداث ۲۱ هزار واحد مسکونی در استان

وی خاطرنشان کرد: براین اساس طی ماه‌های اخیر احداث ۲۱ هزار واحد مسکونی در استان آغاز شده است این در حالیست که این تعداد واحد مسکونی با هشت سال احداث مسکن مهر برابری می‌کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری اجرای طرح آبرسانی بن به بروجن را از دیگر طرح‌های مهم استان برشمرد و گفت: ظرف سه ماه گذشته طرح از پیشرفت بالایی برخوردار شده است و شبکه‌های شریانی این طرح در شهرکرد، بن، سامان، بروجن و فرادنبه وصل شده است.

حیدری بیان داشت: این طرح آب شرب نیمی از جمعیت استان را تامین می‌کند و برای نیم دیگر جمعیت استان سد باباحیدر و طرح آبرسانی لردگان و خانمیرزا از سد خرسان و رودخانه کره‌بس در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص تامین آب شرب مناطق روستایی استان نیز گفت: در قالب طرح محرومیت زدایی به همت قرارگاه امام حسن (ع) تامین آب شرب ۴۴ روستا در پنج شهرستان استان در دستور کار قرار گرفته است که پس از آن دیگر روستاهایی که مشکل تامین آب شرب دارد به لیست آبرسانی اضافه می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در بخش‌های برق و گاز نیز تلاش‌های قابل توجهی در استان انجام گرفته بطوری که طرح‌ها گازرسانی در حال اجرای استان  پنج برابر متوسط سال های گذشته است و در برق‌رسانی نیز طی سال گذشته ۳۰۰ کیلومتر با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومان اجرا شد.

حیدری به مانور جهادی منظریه نیز اشاره کرد و گفت: در برنامه داریم که سالی یک تا ۲ بار از این مانورهای میدانی انجام دهیم و مشکلات مناطق مختلف را با هم‌افزایی دستگاهی برطرف کنیم.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور و تعدادی از اعضا هیات دولت ۱۹ خردادماه به چهارمحال و بختیاری سفر کردند.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری سفر استانی سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری پروندهٔ خبری چهارمحال و بختیاری مقصد بیست و چهارمین سفر استانی رییس جمهور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری سفر استانی چهارمحال وبختیاری سفر استانی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری هزار میلیارد تومان سفر رییس جمهور راهسازی استان واحد مسکونی هزار واحد آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۳۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رحمتی گفت: وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر کاری یک روزه خود به استان آذربایجان شرقی در بازدید از روند اجرایی کمربندی ایلخچی با اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح زیرساختی موافقت کرد. 

وی گفت: اختصاص این میزان اعتبار به طرح یاد شده منوط به افتتاح حداقل یک باند این کمربندی تا اوایل تیر ماه امسال است.

وی با بیان اینکه ما برای تکمیل این طرح جاده‌ای به مردم وعده داده ایم افزود: حداقل یک باند این کمربندی باید در موعد یاد شده به بهره برداری برسد.

عملیات اجرایی کمربندی هشت کیلومتری ایلخچی ۱۶ سال پیش آغاز شده که در دولت سیزدهم برای تکمیل آن اهتمام ویژه‌ای شده است.

دیگر خبرها

  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان بختگان
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام