Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:02:56 GMT

کمک ۶۰ میلیون دلاری قطر به ارتش لبنان

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۳۲۰۵

کمک ۶۰ میلیون دلاری قطر به ارتش لبنان

به گزارش ایرنا، وزارت امورخارجه قطر در بیانیه‌ای که در صفحه خود در توئیتر منتشر کرد، آورده است که این حمایت به دنبال اجرای فرمان شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر این کشور صورت گرفته است.

براساس این گزارش اعلام این کمک مالی در چارچوب تعهد قطر به حمایت از لبنان و حمایت از مردم آن در کنار اعتقاد راسخ مقامات دوحه به اهمیت و ضرورت اقدام مشترک کشورهای عربی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعلام حمایت ۶۰ میلیون دلاری قطر برای کمک به ارتش لبنان همزمان با سفر محمد بن عبدالرحمن آل ثانوی معاون نخست وزیر، وزیر امورخارجه و رییس هیأت مدیره صندوق توسعه قطر در سفر به لبنان صورت می گیرد.

بن عبدالرحمن برای شرکت در نشست مشورتی وزیران امورخارجه کشورهای عربی راهی بیروت شده است.

خبرگزاری رسمی لبنان با تأیید سفر بن عبدالرحمن به قطر اعلام کرد که عبدالله بوحبیب وزیر امورخارجه دولت پیشبرد امور لبنان و فرح بری سفیر لبنان در قطر و ابراهیم عبدالعزیز السهلاوی به استقبال وزیر امورخارجه قطر در فرودگاه رفته‌اند.

کشور قطر ژوئیه سال گذشته نیز اعلام کرده بود که به مدت یک سال، ماهانه ۷۰ تن غذا در اختیار ارتش لبنان قرار می دهد.

برچسب‌ها تمیم بن حمد آل ثانی قطر لبنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تمیم بن حمد آل ثانی قطر لبنان تمیم بن حمد آل ثانی قطر لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۳۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع آمریکایی از تصمیم واشنگتن برای امضای قراردادهای تسلیحاتی جدید برای اوکراین خبر می‌دهند.

در همین ارتباط نیز پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده است که واشنگتن در حال آماده شدن برای امضای قراردادهایی به ارزش حدود ۶ میلیارد دلار تسلیحات و تجهیزات برای اوکراین است.

به گفته مقامات آمریکایی، این قراردادها شامل سیستم دفاع هوایی پاتریوت، مهمات توپخانه، هواپیماهای بدون سرنشین و تسلیحات ضد پهپاد است.

دو روز پیش، مجلس سنا با اکثریت قاطع پیش نویس لایحه کمک به اسرائیل، اوکراین و تایوان را تصویب کرد و آن را برای امضا به دفتر بایدن ارسال کرد تا به قانون تبدیل شود.

در واکنش نیز، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که لایحه کمک مالی به «اسرائیل» به همراه کمک به اوکراین و تایوان را امضا خواهم کرد. بایدن گفته است: «من لایحه تصویب شده توسط سنا را به محض اینکه به میز من برسد امضا می‌کنم.» رئیس جمهور آمریکا در بیانیه خود همچنین افزود که ایالات متحده این هفته ارسال سلاح و تجهیزات به اوکراین و اسرائیل را آغاز خواهد کرد.

کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که پیشتر وزارت دفاع روسیه از انهدام شمار دیگری از تسلیحات نظامی ارتش اوکراین خبر داده بود. وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای واحدهای یگان جنوب ارتش روسیه موفق شدند ۷ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کنند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات ارتش اوکراین در این محور در نتیجه درگیری با نیروهای مسلح روسیه به بیش از ۴۷۰ نیروی نظامی رسید.

بنا به این گزارش، واحدهای گروه وستوک ارتش روسیه، ضد حمله جنگنده‌های ارتش اوکراینی را در منطقه روستای اوراژاینو در دونتسک دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه، ارتش اوکراین ۱۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک کارگاه تولید پهپاد و یک مرکز ذخیره سوخت نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۲۹۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

کد خبر 6088831

دیگر خبرها

  • (ویدئو) لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی
  • ببینید | لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی
  • سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • باقری: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان