Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملی‌پوش دوومیدانی گفت: آمریکا هیچ دلیلی برای ریجکت من ندارد مگر فدراسیون خودمان برای اخذ ویزا دیر اقدام کرده باشد.

با اعلام فدراسیون جهانی دوومیدانی، «مهدی پیرجهان» موفق شد جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان جهان (اورگان۲۰۲۲) را به دست آورد. دونده ۴۰۰ متر مانع ایران با توجه به حد نصاب‌هایی که در طول سال جاری میلادی به ثبت رسانده، موفق شد در میان ۴۰ ورزشکار برتر این جدول رتبه‌بندی قرار بگیرد و از این طریق جواز حضور در رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی بزرگسالان جهان را که به میزبانی شهر اورگان در کشور آمریکا برگزار خواهد شد، کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی پیرجهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار داشت: خیلی خوشحالم که این اتفاق رخ داد و موفق شدم از طریق ورودی و رنکینگ این سهمیه را به دست بیاورم. برای رسیدن به این روز سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشتم و بی‌مهری‌های زیادی را تحمل کردم اما خوشبختانه موفق شدم هر سدی که در  جلوی پایم گذاشته بودند را کنار بزنم و سهمیه جهانی را از آن خودم کنم.

وی افزود: حضور در مسابقات قهرمانی جهان و المپیک آرزو و هدف هر ورزشکاری است و برای شرکت در هر دو گام ابتدایی را خوب برداشتم بماند که المپیک به دلایلی از دستم رفت اما امیدوارم کشور میزبان مسابقات جهانی به دلیل اشتباه فدراسیون ایران در صدور ویزای من کوتاهی نکند.

دونده ۴۰۰ متر مانع ایران با بیان اینکه کشور آمریکا به ورزشکاران ایرانی سخت ویزا می‌دهد نیز گفت: فدراسیون برنامه اخذ ویزای من را به روزهای آخر گذاشت و فقط تلاش می‌کنم خوشبینانه به این موضوع نگاه کنم. در مجموع کشور آمریکا به ایرانی ها سخت ویزا می دهد در این مدت هم شاهد لغو اعزام چند رشته به مسابقات حاضر در این کشور بودیم ولی شاید دوستان موردی برای ریجکت شدن دکه ویزایی صادر نشد. خوشبختانه هیچ مشکلی و یا مورد خاصی ندارم و دلیلی هم برای ریجکت نمی‌بینم و اگر ویزای بنده صادر نشود تقریبا می توان دلیل آن را اقدام دیرموقع فدراسیون دانست چون واقعا خیلی دیر برای اخذ ویزا اقدام شده است.

پیرجهان در پاسخ به این سوال که هم تیمی شما «احسان حدادی» در حال حاضر تمریناتش را در آمریکا پشت سر می‌گذارد؛ شما از لحاظ تمرینی در چه شرایطی هستید؟ توضیح داد: بله آقای حدادی در آمریکا هستند ولی من در تبریز تمرین می کنم. شرایط غیرقابل مقایسه است. از این بی مهری بسیار ناراحت هستم اما فعلا تنها درخواستم این است که عازم این مسابقات شوم. بنده با همه مشکلاتی که برایم به وجود آوردند جنگیدم تا توانستم این سهمیه را به دست بیاورم و با این سهمیه نشان دادم که نبایدها را می توانم به باید تبدیل کنم. بعد از المپیک به اندازه کافی ضربه خوردم و حالا دوست دارم واقعا مورد حمایت باشم.

عضو تیم ملی دوومیدانی خاطرنشان کرد: به دست آوردن سهمیه جهانی کار دشواری است مانند سهمیه المپیک اما من این کار را انجام دادم. برای کسب امتیاز نیاز داشتم در دو رویداد به میزبانی چک و اتریش شرکت کنم اما از من وثیقه مالی سنگین خواستند که در توانم نبود اما باز کوتاه نیامدم و آنقدر تلاش کردم که سهمیه را به دست آوردم و انصاف نیست که حالا هم به دلایل دیگر مسابقات جهانی را از دست بدهم.

وی با یادآوری اینکه بازی‌های کشورهای اسلامی را هم در پیش رو داریم، گفت: مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی را در پیش رو داریم. کمیته ملی المپیک در مجموع به ما 12 سهمیه داده است. این تعداد برای رشته ای که فقط 40 ماده دارد و اتفاقا جزو رشته مادر هم است بسیار ناچیز است. انتظار می رود نگاه کمیته ملی المپیک به دوومیدانی تغییر کند و واقعا کم لطفی است.

پیرجهان تاکید کرد: وضعیت اقتصادی جامعه خوب نیست. اسپانسر در صورت حمایت هم طبیعی است که پاسخگوی همه مشکلات مالی نباشد. با این روند در آینده چیزی از دوومیدانی نخواهیم شنید. ستاره هایی که حالا هستند محصول تلاش خود آن ورزشکاران و حمایت هایی است که در گذشته از آنها شده ولی الان شرایط کاملا با گذشته متفاوت است.

خبرنگار: فریبا جلیل‌ خانی

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: احسان حدادی مهدی پیرجهان ریجکت موفق شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای رسیدن به طلای آسیا برنامه داشتم/ اسپانسر دارم اما کافی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا درحالی به پایان رسید که در دومین روز این مسابقات نازنین فاطمه عیدیان در دوی ۴۰۰ متر مانع ضمن شکستن رکورد ملی جوانان و بزرگسالان ایران برای اولین بار یک مدال تاریخی به رنگ طلا را کسب کرد. عیدیان موفق شد با ثبت حد نصاب ۵۸.۸۶ ثانیه زودتر از سایر رقبای خود از خط پایان عبور کند و مدال طلا این رقابت‌ها را به دست آورد. این برای اولین بار است که دختران دوومیدانی ایران موفق شدند در قهرمانی جوانان آسیا صاحب مدال طلا شوند.

نازنین فاطمه عیدیان در گفت وگو با خبرنگار مهر در این رابطه اظهار داشت: کیفیت مسابقات در مقایسه با دو سال قبل بالاتر بود. سالهای گذشته بخاطر دارم که اصلا مرحله مقدماتی نداشتیم اما این دوره مسابقات مقدماتی هم اضافه شده بود که تعداد تیم ها را بالا برده بود. در مجموع سطح فنی رقابتها بالا بود و در این ماده مسابقات در دو راند برگزار شد که اکثر رقبا هم با توان بالایی شرکت کرده بودند.

وی با بیان اینکه سال گذشته مدال نقره این مسابقات را کسب کرده بودم؛ ادامه داد: دوست داشتم در سال جدید مدال خوش رنگتری را کسب منم حتی برای رسیدن به مدال هم برنامه داشتم. تمرینات خوبی را در طول یک سال گذشته پشت سرگذاشتم که خوشبختانه ثمره آن شد طلای آسیا. البته رنگ مدال برای قابل پیش بینی بود اما خوشحالم که موفق شدم این موفقیت را رقم بزنم.

دونده تاریخ ساز ایران در رقابت‌های آسیایی در پاسخ به این پرسش که شما همیشه از نداشتن اسپانسر گله داشتید، فکر می‌کنید با کسب مدال طلای آسیا این مشکل شما برطرف شود؛ گفت: من در حال حاضر اسپانسر دارم ولی هر ماه که می‌خواهم از حامی مالیم پول بگیرم به زحمت میفتم. اینطور به شما بگویم تا اشکم درنیاید واریزی برای من انجام نمی‌شود.

وی افزود: امیدوارم فدراسیون در این زمینه بیشتر از ملی پوشان حمایت کند. من شرایط همه دوستانم را در رشته دوومیدانی می‌بینم همه آنها مانند من نیاز به این حمایت دارند. درست است که من اسپانسر دارم ولی انتظار داریم فدراسیون بیشتر از گذشته به ملی پوشان توجه کند. برخی از اسپانسرها اذیت می‌کنند من مرداد سال گذشته باید مبلغی را دریافت می‌کردم که اسپانسر من یک هفته پیش این واریزی را برای من انجام داد.

عیدیان با اشاره به هزینه‌های رشته دوومیدانی گفت: دوومیدانی هم رشته ارزانی نیست. کفش میخی را شاید سالی یکبار نیاز باشد تهیه کنیم ولی کفش رانینگ را زیاد میخریم. سال گذشته کفش میخی‌ام را ۷ میلیون خریدم اما امسال همان کفش ۱۷ میلیون تومان شده است.

دارنده مدال طلای آسیا در دوی ۴۰۰ متر با مانع خاطر نشان کرد: دوست دارم امسال به مسابقات قهرمانی جوانان جهان هم اعزام شوم. فعلا ۳ ورزشکار هستیم که موفق به کسب ورودی این مسابقات شدیم و رقابتها نیز شهریور در آمریکای جنوبی برگزار خواهد شد. امیدوارم بتوانیم در این مسابقات حضور پیدا کنیم و ضمن کسب تجربه با دست پر به ایران برگردیم.

کد خبر 6092233

دیگر خبرها

  • دو فرصت جهانی برای تیراندازان و امیدواری به افزایش سهمیه المپیک
  • حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران
  • برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک
  • گزارش سایت آمریکایی از رقیب‌ ایرانی لی در استانبول
  • حسرت ۵۲ ساله اپه و فلوره ایران برای بازگشت به المپیک
  • دیلانچیان: شانس کسب دو سهمیه المپیک را برای اولین بار داریم/ یاوری در دسته‌بندی نمایندگان شنای ایران نیست
  • ورزشکاران معترض دوومیدانی بالغ‌ هستند/المپیک جای نخبگان است
  • تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک
  • غیبت ارسلان در استانبول؛ نازاریان کوچک به دنبال سهمیه
  • برای رسیدن به طلای آسیا برنامه داشتم/ اسپانسر دارم اما کافی نیست