Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آمریکا و کشورهای اروپایی چاره‌ای جز بازگشت به برجام نداشتند اما مجدد دلیل اصلی برجام بر روی میز مذاکره قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اسلامی شامگاه پنجشنبه _نهم تیرماه_ در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر و یادواره ۱۷ هزار شهید ترور که در امام زاده هارونیه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: وقایع انقلاب اسلامی از قبل پیروزی تا امروز همه برای ما عبرت‌آموز و تکمیل کننده باورها و تکمیل کننده فرهنگ است که آن فرهنگ چیزی جز فرهنگ محمدی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در روز نخست پیروزی انقلاب اسلامی، اولین شعار جریان فکری استکبار این بود که مذهب شیعه، مکتب باطل است. جریان تبلیغی و رسانه‌ای که امروز قدرتمندترین ابزار برای پیشبرد اهداف استکبار است، آن زمان به قدرت امروز نبود ولی در آن زمان هم به دنبال تخریب انقلاب اسلامی بود. از همان لحظات نخست به دنبال تخریب و حذف پایه‌های فکری و ریشه‌های انقلاب را از بین ببرند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور تصریح کرد: دغدغه‌ای که امروز از وضعیت اقتصادی پیش آمده این است که مردم دیگر تحمل فشار اقتصادی دارند و مسئولان کشور باید به فکر چاره باشند. این فشار اقتصادی عوامل بیرونی و درونی دارد اما نمی‌توان از تلاش دشمن برای تغییر نگرش مردم و اجرای برخی سیاست‌های غلط در کشور در به وجود آمدن این نگرش غافل ماند.

اسلامی اضافه کرد: آمریکا برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۶، بیانیه جنگ اقتصادی را صادر و اعلام کرد با یک ضربه توانسته ارزش پول ملی ایران را حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش دهد و اگر این سیاست را دنبال کند، می‌تواند به زودی به هدفش که همان سقوط جمهوری اسلامی ایران است، دست پیدا کند.

بیانیه جنگ اقتصادی آمریکا اعلام جنگ تمام قد علیه جمهوری اسلامی ایران بود

وی ادامه داد: بیانیه جنگ اقتصادی یک تصویر و بیانیه روزنامه نگار نیست بلکه اعلام جنگ تمام قد علیه جمهوری اسلامی ایران بود، زیرا بنا به گفته خود آمریکا مؤثرترین روش برای براندازی جمهوری اسلامی ایران، جنگ اقتصادی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور اظهار کرد: هم اکنون مهمترین ابزار دشمن برای نابودی جمهوری اسلامی ایران تأثیر بر افکار عمومی است. به همین جهت است که امروز شاهد هستیم چه تعداد رسانه و تحلیلگر در حال پمپاژ ناامیدی به مردم کشورمان در قالب فضای مجازی است.

اسلامی با اشاره به خدمات ارزنده و کار تشکیلاتی شهید اژه‌ای برای انقلاب اسلامی، افزود: مرحوم شهید بهشتی به عنوان مغز متفکر کشور به خوبی نشان داد که در اوج مسئولیت نباید شیفته قدرت بود، بسیاری از کشمکش‌های سیاسی امروز به‌خاطر شیفته بودن برخی افراد برای قدرت است.

وی تاکید کرد: ما در مقطعی به سر می‌بریم که بیش از هر زمان دیگری به تفکر فرهنگی، انسجام و همدلی مردم نیاز داریم، دشمن تمام تلاش خود را می‌کند که واگرایی و جبهه بندی در جامعه اتفاق بیفتد. هر چقدر هم دشمن تلاش کند ولی نمی‌توانند این واقعیت را کتمان کنند که ایران جز ۲۰ کشور قدرتمند اقتصادی دنیا است، کشورمان جز کشورهایی است که بدهی خارجی ندارد و هر کشوری که بدهی خارجی نداشته باشد از لحاظ اقتصادی قدرتمند است.

هر گالن بنزین در آمریکا به قیمت بی‌سابقه ۵.۶ دلار رسیده است

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور ادامه داد: اما آمریکا در طی این سال‌ها نهایت تلاش خود را کرده است که این قدرت اقتصادی را در کشور تضعیف کند که بارزترین اقدام این بوده که در نزد کشورهای جهان، کشورمان را با ریسک سرمایه گذاری بالا معرفی کند، همین عامل باعث شده که اقتصاد کشور تحت تأثیر قرار گیرد و مردم تأثیر آن را در زندگی خود مشاهده کنند.

اسلامی اظهار کرد: امروز قیمت غلات در دنیا ۱۳۰ درصد قبل از جنگ اوکراین افزایش پیدا کرده است. قیمت هر گالن بنزین در آمریکا ۵.۶ دلار شده است که در تاریخ این کشور بی‌سابقه است. همه این موارد نشان می‌دهد که شرایط اقتصادی در تمامی دنیا ملتهب است. کشورمان هم تحت تأثیر این افزایش قیمت کالاها قرار گرفته است و دولت سیزدهم برای اینکه به مردم فشار وارد نشود اقدام به اصلاح یارانه کالای اساسی کرد.

وی ادامه داد: طی دهه‌های اخیر در کشورمان دولت‌ها از نبود متولی در بازار عرضه و تقاضا شکایت داشتند به همین جهت در دولت سیزدهم برای مدیریت در این عرصه تشکیل وزارت بازرگانی پیشنهاد شد که خوشبختانه این امر هفته پیش در هیئت دولت تصویب و لایحه آن به مجلس ارائه خواهد شد، اگر وزارت بازرگانی شکل بگیرد می‌توانیم در بازار عرضه و تقاضا مدیریت داشته و بسیاری از مشکلات اقتصادی را رفع کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور تاکید کرد: باید جغرافیای اقتصادی ما از جغرافیای سرزمین‌مان وسعت بیشتری داشته باشد و در کنار آن سیاست‌های تجارت داخلی و خارجی پایدار باشد. وقتی این سیاست‌ها پایدار باشد تولید و اشتغال افزایش پیدا می‌کند و مشکلات اقتصادی رفع می‌شود.

منافقین در سال‌های اخیر بیشترین اتهام‌ها را به کشورمان وارد کردند

اسلامی گفت: ریشه مصیبت‌هایی که امروز برای مسئله هسته‌ای کشورمان پیش آمده در منافقین است. منافقین در سال‌های اخیر با ارائه گزارش و اخبار غلط به آژانس انرژی اتمی بیشترین اتهام‌ها را وارد کردند، همانطور که مطلع هستید آژانس انرژی اتمی می‌تواند با دریافت هر گزارش و خبری نسبت به مسأله هسته‌ای هر کشوری اقدام به تحقیق درباره صحت آن خبر کند.

وی ادامه داد: منافقین بارها به آژانس انرژی اتمی اعلام کردند که ایران در حال ساخت بمب اتمی است، ۲۰ سال پیش می‌گفتند که ایران در لویزان در حال ساخت بمب اتمی است، آژانس برای بررسی به ایران آمد و دید هیچ فعالیت هسته‌ای در این منطقه صورت نگرفته است. بعد از آن طی دوره‌های زمانی مختلف اعلام کردند در مناطق «شیان»، جنوب غرب تهران، «پارچین» ایران در حال ساخت بمب اتمی است ولی پس از بازرسی‌ها در آژانس مشخص شد که ایران هیچ فعالیت هسته‌ای در این مناطق نداشته است و همه این اتفاقات باعث کند شدن مذاکرات هسته‌ای شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور تصریح کرد: در سند برجام تعهد شد که تحریم‌ها علیه کشورمان برداشته شود و در مقابل ایران زمینه فعالیت اتمی خود را کاهش دهد و نظارت تشدید شده فراتر از برنامه پادمان باشد.

اسلامی تاکید کرد: آمریکا و کشورهای اروپایی چاره‌ای جز بازگشت به برجام نداشتند اما مجدد دلیل اصلی برهم خوردن برجام بر روی میز مذاکره قرار گرفته است، در صورتی‌که دلیل توقف برجام که ساخت بمب اتمی بود، سال‌ها پیش توسط آژانس انرژی اتمی بررسی و رد شده است.

شهید بهشتی به عقل قرآنی مقید بود

حجت الاسلام مهدی اژه‌ای، برادر شهید اژه‌ای در ادامه این مراسم، اظهار کرد: شهید بهشتی در سیاست، مجتهد بود یعنی از قرآن و سیره اهل بیت (ع) در مورد مسائل به روز اجتهاد می‌کرد، دومین خصوصیت بارز ایشان، متفکر بودن است. شهید بهشتی به عقل توحیدی و قرآنی نه عقل لیبرالیستی، مقید بود.

وی افزود: در صحنه بودن، در عالی‌ترین مراحل اجتماعی حضور داشتن و سر سوزنی دل نبستن به دنیا از ویژگی شهید بهشتی بود. باید به مردم درود بفرستیم که یاد شهیدان را زنده نگه می‌دارند زیرا یاد شهیدان سرمایه بزرگی کشور است که آمریکا را در اهداف شوم خود شکست می‌دهد.

کد خبر 585125

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محمد اسلامی محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی سیاست خارجی برجام نقض برجام خروج آمریکا از برجام حقوق بشر آمریکایی حقوق بشر حقوق بشر امریکا تحریم تحریم های اقتصادی تحریم علیه ایران تحریم بین المللی تحریم های آمریکا تحریم آمریکا مقام معظم رهبری اقتدار ایران اقتدار ملی اقتدار نظامی کشورهای منطقه رژیم صهیونیستی آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان انرژی اتمی رییس سازمان انرژی اتمی ایران شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی انرژی اتمی اصفهان سلاح هسته ای جنگ سرد شهداي ترور خانواده های شهدای ترور شهید بهشتی امام خمینی ره کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سیاست مذاکرات برجامی مذاکرات وین مذاکرات هسته ای دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی ابراهیم رییسی رییس جمهور معاون رییس جمهور جنایات اسرائیل بصیرت در مسیر خودکفایی با دانش بنیان ها خودکفایی موانع خودباوری جنگ روانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس سازمان انرژی اتمی کشور جمهوری اسلامی ایران آژانس انرژی اتمی انقلاب اسلامی ساخت بمب اتمی جنگ اقتصادی شهید بهشتی هسته ای سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۳۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع خرید 4 میلیارد دلار نفت ایران ازسوی آمریکا

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

12 اردیبهشت 1364؛ کلیات لایحه تاسیس وزارت صنایع سنگین تصویب شد

کمیسیون‌های صنایع و معادن، آموزش و پرورش و تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس تشکیل جلسه دادند.

در جلسه کمیسیون صنایع و معادن نیز بحث پیرامون لایحه تاسیس وزارت صنایع سنگین ادامه یافت و در پایان نسبت به کلیات آن رای‌گیری به عمل آمد و با اکثریت آرا تصویب شد.

میزان نقدینگی در سال 57 حدود 300 میلیارد تومان بود

دکتر نوربخش، رئیس‌کل بانک مرکزی در سمینار بررسی مسائل اقتصادی ایران در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: یکی از مشکلات ما در سال‌های پس از انقلاب مساله عدم تعادل در سیستم بانکی بود.

دکتر نوبخش به بیلان عملکرد سیستم جدید بانکی کشور پرداخت و با استفاده از آمار و ارقام نتایج مفید اجرای قانون بانکداری اسلامی در کشور را برشمرد.

وی گفت: نتایج حاصله از اجرای این قانون، بر روی رشد نقدینگی جامعه به این صورت بوده است که نقدینگی جامعه از 7514 میلیارد ریال در اسفند 62 به 7738 میلیارد ریال در بهمن 63 رسید؛ به عبارت دیگر نقدینگی در طی 11 ماه، حدود3 درصد رشد کرده است و باید به این نکته توجه شود که رشد نقدینگی در سال 62 در حدود 17.7 درصد نسبت به سال 61 و در سال‌های قبل میزان رشد نقدینگی نسبت به سال قبل از آن معمولا بالای 20 درصد بوده است.

12 اردیبهشت 1374؛ قطع خرید 4 میلیارد دلار نفت ایران ازسوی آمریکا

در پی تصمیم کلینتون مبنی‌بر تشدید مجازاتهای اقتصادی علیه ایران، تلاش‌های گسترده‌ای ازسوی این کشور برای همسو کردن کشورهای صنعتی جهان با سیاست‌های واشنگتن آغاز شده است. اما تاکنون آمریکا در این زمینه نه‌تنها موفقیتی کسب نکرده بلکه با واکنش‌های منفی نیز مواجه شده است.

«مایک مکاری» سخنگوی کاخ سفید گفت: ما شواهدی از بعضی از اعضای گروه هفت دریافت کرده‌ایم که نشان می‌دهد آنها سرگرم بررسی معامله‌های اقتصادی خود با ایران هستند.

بیل کلینتون، رئیس جمهوری آمریکا یکشنبه شب ضمن متهم کردن  ایران به حمایت از تروریسم گفت: تمام پیوندهای بازرگانی و سرمایه‌گذاری آمریکا با ایران ازجمله بیش از چهار میلیارد دلار خرید نفتی سالانه را قطع می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: تصمیمش تاثیر محدودی روی شرکت‌ها و کارگران آمریکایی خواهد داشت، اما یک مقام آمریکایی که رئیس‌جمهوری را همراهی می‌کرد، اعتراف کرد که اثر تحریم ها در کوتاه‌مدت سیر صعودی خواهد داشت و به‌ویژه به معنای هزینه بیشتر برای سوخت و بیکاری بخشی از نیروی کار در آمریکا خواهد بود.

12 اردیبهشت 1384؛ شبکه ملی معامله الکترونیکی اوراق بهادار ایجاد می شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی از راه‌اندازی شبکه ملی دادوستد الکترونیکی اوراق بهادار در برنامه چهارم خبر داد و گفت: با توسعه جغرافیایی بورس اوراق بهادار همه شهروندان از خدمات پایه بازار سرمایه استفاده خواهند کرد.

سید صفدر حسینی، توسعه شبکه کارگزاری، ایجاد بورس‌های کالایی، ایجاد بازار فروش اوراق بهادار در خارج از بورس و ارتباط با بورس‌های جهانی و منطقه‌ای را از برنامه‌های توسعه بازار سرمایه کشور ذکر کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند/ گروسی به ایران می‌آید
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم | آخرین وضعیت ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود | چند بازرس مجازند در ایران باشند؟
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • اسلامی: ایران در المپیاد مخترعین مقام اول را کسب کرد
  • قطع خرید 4 میلیارد دلار نفت ایران ازسوی آمریکا
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند