Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، نوع خدمات مراکز بهداشتی درمانی در زمینه سنجش سلامت نوآموزان را تشریح کرد و گفت: به طور کلی دسترسی به اطلاعات سلامت دانش‌آموز در بدو ورود به مدرسه، طی بلند مدت امکان ایجاد مداخلات به‌هنگام را تسهیل می‌کند.

دکتر محمدرضا صائینی در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، با اشاره به آغاز به کار پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان و دانش‌آموزان، درباره اقدامات وزارت بهداشت در این زمینه، گفت: انجام هماهنگی در سطوح محیطی و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی به منظور برقراری نظم و ایجاد هماهنگی با متناظر آموزش و پرورش استان‌ها و شهرستان‌ها در جهت نوبت‌دهی منظم به والدین برای مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، اطلاع رسانی عمومی از طریق وسایل ارتباط جمعی، به روزرسانی بسته خدمت مرتبط با این گروه سنی در مراکز خدمات جامع سلامت، هماهنگی در جهت بهره‌مندی از خدمات مراقبین سلامت در ایام اجرای برنامه سنجش از اقدامات وزارت بهداشت در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در پاسخ به این سوال که آیا سنجش سلامت نوآموزان در میانه‌ ایام کرونا تحت تاثیر قرار گرفته است یا خیر؟، بیان کرد: در مراکز جامع سلامت در آن ایام سنجش در مدت زمان طولانی‌تری انجام شد و به منظور پیشگیری از تجمعات در مراکز، نوبت‌دهی‌ها به گونه‌ای بود تا والدین و دانش‌آموزان با رعایت فاصله فیزیکی و تعداد کمتری مراجعه کنند. از طرفی در پایگاه‌های سنجش نیز تعداد پذیرش کمتر و افزایش زمان پایگاه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برقرار بود و به این ترتیب چرخه ارائه خدمات متوقف نشد.

وی در ادامه تاکید کرد: در ایام شیوع بالای ویروس کرونا ناگزیر بودیم خدمات در مراکز جامع سلامت را اولویت بندی کنیم و بعضی خدمات به صورت غیرحضوری انجام می‌شد. خدماتی که باید حضوری انجام می‌شد نیز با رعایت فاصله فیزیکی و نوبت‌بندی انجام شد ولی در پایگاه‌های سنجش کلیه خدمات، حضوری انجام شد. 

او با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت، درباره پارامترهایی که برای سنجش سلامت درنظر گرفته می‌شود، بیان کرد: در پایگاه‌های سنجش سلامت آمادگی تحصیلی، سلامت بینایی، سلامت شنوایی، مراقبت‌های بهداشتی شامل پوست، مو، قد، وزن، نمایه توده بدنی، حرکتی، دهان و دندان، قلب و عروق مورد بررسی قرار می‌گیرد. در مراکز جامع خدمات سلامت نیز خدمات شامل بررسی بیماری‌های تنفسی، کم‌خونی و معاینات پزشک عمومی انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که درخصوص متقاضیان جهش تحصیلی آیا سنجش خاصی از کودکان گرفته می‌شود یا خیر، تصریح کرد: در آموزش و پرورش ملاک اولیه بر اساس مصوبات دفتر آموزش دبستانی وزارت است و در مرحله دوم ارزیابی هوشی و روانی بر اساس مشاهدات بالینی انجام می‌شود.

وی در خاتمه بیان کرد: به طور کلی دسترسی به اطلاعات سلامت دانش‌آموز در بدو ورود به مدرسه طی بلند مدت امکان ایجاد مداخلات به هنگام را تسهیل می‌کند. یکی از اهداف تبادل داده‌ها امکان ایجاد مداخله برای تشخیص به موقع اختلال یا بیماری احتمالی است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: وزارت بهداشت ، سنجش سلامت نوآموزان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت بهداشت سنجش سلامت نوآموزان سنجش سلامت نوآموزان پایگاه های سنجش وزارت بهداشت جامع سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۳۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۲۵ هزار نیروی جدید در دور دوم استخدامی‌ها که به زودی اعلام خواهد شد، جذب این وزارت می‌شوند.

بهرام بنده یزدانی روز شنبه در آیین آغاز کار ساخت مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیای شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه در دوره های پیش سهمیه مناسبی برای استخدامی نیروهای بهداشت و درمان در نظر گرفته نشد و این بخش با مشکل مواجه بود.

وی افزود: رایزنی‌ها برای استخدام جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است تا سهمیه مناسبی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی باشد.

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بیان کرد: مسیر قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران، ۹۰۰ نفر در سال گذشته را شامل شد و این خود کمک بزرگی به امنیت شغلی کارکنان و وضعیت کیفی شاخص های استخدامی منابع انسانی کرد.

وی اضافه کرد: رایزنی های لازم برای استفاده از این ظرفیت جدید استخدامی که به زودی اعلام رسمی می شود در مدیریت منابع انسانی وزارتخانه در حال انجام است.

بنده یزدانی در ادامه اضافه کرد: هزینه های کلانی در بحث خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم انجام شده که اختصاص هفت میلیون و ۳۰۰ هزار یورو تجهیزات به خراسان شمالی از این موارد است.

وی افزود: اعتبارهای بیشتری برای بخش درمان خراسان شمالی در دور سوم سفرهای مسئولان وزارتخانه به این استان اختصاص می‌یابد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند