Web Analytics Made Easy - Statcounter

 نرگس برهمند کارشناس مسوول فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: پویش عمومی روشنان در سه بخش کتاب و کتابخوانی، قصه و قصه گویی و تئاتر کودک و نوجوان از ابتدای تیرماه در استان خراسان شمالی آغاز به کار می‌نماید و تا پایان سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

نرگس برهمند گفت: در مرحله‌ی نخست، مهرواره‌ی نغمه‌ی کهن با نگاه ویژه به شاهنامه و مثنوی معنوی از ابتدای تیر ماه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : این مهرواره در ۵ بخش برگزار می‌شود و علاقمندان تا پایان مرداد ماه برای ارسال آثار مهلت خواهند داشت.

او با بیان اینکه این طرح با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود گفت : این مهرواره با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ایجاد نشاط اجتماعی و توجه ویژه به متون کهن برگزار خواهد شد.

برهمند گفت: در بخش معرفی خلاق شاهنامه و مثنوی در قالب ویدئو حداکثر ۳ دقیقه، ویژه‌ی کلیه‌ی گروه‌های سنی، علاقمندان با انتخاب بخشی از داستان‌های شاهنامه و یا مثنوی مولوی، به شکل خلاق، به معرفی این گنجینه‌ی ارزشمند می‌پردازند.

در معرفی خلاق، شرکت کنندگان می‌توانند از تکنیک‌های مختلف اعم از ساخت کلیپ، انیمیشن و ... استفاده کنند. در این بخش ۶ برگزیده معرفی خواهد شد.


او با اشاره به بخش دوم این مهرواره گفت : در این بخش، علاقمندان، بخشی از شاهنامه و یا مثنوی را به انتخاب خود، در حداکثر زمان ۳ دقیقه روخوانی می‌کنند. استفاده از موسیقی و افکت نیز بلامانع است. در این بخش ۶ برگزیده معرفی خواهد شد.

گفتنی است برای ضبط ویدیو‌ها دوربین باید به صورت افقی قرار گیرد، این بخش نیز در قالب ویدئو حداکثر ۳ دقیقه و برای کلیه‌ی گروه‌های سنی می‌باشد.


کارشناس مسوول فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بخش سوم را قصه گویی از قصه‌های شاهنامه و مثنوی در قالب ویدئو حداکثر ۱۰ دقیقه و ویژه‌ی کلیه‌ی گروه‌های سنی دانست و گفت: در این بخش ۶ برگزیده معرفی خواهد شد.

برهمند گفت : نقالی قصه‌های شاهنامه، در قالب ویدئو حداکثر ۱۰ دقیقه، ویژه‌ی گروه سنی ۱۲ سال به بالا نیز از دیگر بخش‌های این مهرواره است که در این بخش ۶ برگزیده معرفی خواهد شد.

او گفت : نقاشی با محوریت قصه‌های شاهنامه، ویژه‌ی گروه سنی ۵ تا ۱۷ سال بخش دیگر این مهرواره و در این بخش علاقمندان یکی از داستان‌های شاهنامه و یا شخصیت‌های شاهنامه را نقاشی می‌کنند. این بخش ۶ برگزیده معرفی خواهد شد.

او در پایان گفت: نشانی سایت ارسال آثار http://khorasansh.kpf.ir/roshanan می‌باشد و حجم آثار بیشتر از ۱۰۰ مگابایت نباشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کانون پرورش فکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۳۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد

به گزارش خبرنگار مهر، آمنه غلام‌ویسی صبح چهارشنبه در جلسه قرارگاه رسانه‌ای استان که با موضوع روز دختر در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: با بیان اینکه دشمنان و جوامع غربی هجوم گسترده‌ای برای ضربه زدن به هویت دختران ایران اسلامی را پیش گرفته‌اند، اظهار کرد: خوشبختانه زن و دختر ایرانی جایگاه، احترام و حرمت بالایی دارند و براحتی در اماکن عمومی تردد می‌کنند.

وی افزود: بهترین سبک زندگی سبک زندگی ایرانی است و باید ترویج و تقویت شود و اجازه ندهیم دشمن بر این سبک زندگی اثر بگذارد.

غلام‌ویسی تصریح کرد: باید الگوسازی از زن و دختر موفق در جامعه ترویج یابد و دختران موفق معرفی شوند تا همه دختران با توانمندی انها آشنا شوند.

وی بر لزوم معرفی دختران موفق کرد اضافه کرد: این مهم نیازمند تولید محتوا در فضای مجازی و رسانه‌ها است و همه باید دست در دست هم دهند و در این عرصه ورود کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان اذعان کرد: غرب بدنبال معرفی الگوی غربی و توخالی است و نباید اجازه داد این الگوها بر جوانان ما اثربگذارد.

مسوول امور بانوان آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش در راستای روز دختر برنامه‌های متنوعی را در سطح مدارس استان خواهد داشت و معرفی دختران موفق دانش‌آموز یکی از این برنامه‌ها خواهد بود.

لیلا حیدری عنوان کرد: باید دختران موفق عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی، هنری و غیره معرفی شوند.

کد خبر 6094047

دیگر خبرها

  • طلوع خورشید اسلام، روح نشاط و امید در کالبد زن دمید
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • بیش از ۲۶ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد+ تصویر