Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیده الهام حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود  این جشنواره در دوازدهم تیر در گرگان برگزار و ۷۰ هنرمند صنعت فرش منطقه در این رویداد فرهنگی رقابت  می کنند.

وی اظهارداشت:  امسال این جشنواره پس از چند سال وقفه در سه رشته بافت، رفو و طراحی برگزار می شود و نفرات برتر آن پس از داوری طی مراسمی، معرفی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسینی خاطرنشان کرد: در معرفی نفرات برتر جشنواره گِره زرین، چهار نفر در حوزه بافت، ۲ نفر در حوزه رفو و یک نفر در حوزه طراحی به عنوان نفرات برتر انتخاب خواهند شد.
این جشنواره استانی در سال های ۹۵ و ۹۷ با حضور فعالان صنعت فرش در رشته های بافت، طراحی، رفو ، رنگرزی و مرمت فرش دستبافت برگزار شد.

وی  پیگیری طرح خرید فرش دستباف برای کارکنان، جذب اعتبار برای برگزاری دوره های آموزشی، جذب تسهیلات ارزان قیمت برای بافندگان و تامین مواد اولیه موردنیاز را از جمله برنامه های مهم این اداره برای رونق صنعت فرش دستباف استان در سال جاری برشمرد.

حسینی یادآور شد: بافندگان فرش دستباف این استان پارسال ۵۷ هزار و ۱۱۲ متر مربع به ارزش ۸۵۰ میلیارد ریال فرش، تابلو فرش و گبه (زیرانداز) تولید کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ماقبل هشت درصد بیشتر است.

به گزارش ایرنا، تعداد زیاد بافندگان و واحدهای تولیدی، فعالیت شرکت های تعاونی فرش دستباف، وجود ظرفیت‌های مناسب نظیر تولید فرش ترکمنی و فرش ابریشم منحصر به‌فرد و تنوع طرح و رنگ و نوع (فرش ترکمنی، گلیم، جاجیم، گبه و طرح‌های خاص) از جمله نقاط قوت و فرصت های صنعت فرش دستبافت استان گلستان است.
مطابق گزارش اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، در این استان ۳۸ هزار نفر دارای کارت بافندگی وجود دارد که بیشتر بافندگان از قوم ترکمن هستند.
گلستان با افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت در شمال ایران و در همسایگی کشور ترکمنستان قرار دارد و یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت این استان از اقوام مختلف همچون فارس، کتولی، ترکمن ، سیستانی و دیگر قومیت ها هستند.

برچسب‌ها استان گلستان وزارت صنعت معدن و تجارت گرگان صنعت فرش جشنواره

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان وزارت صنعت معدن و تجارت گرگان استان گلستان وزارت صنعت معدن و تجارت گرگان صنعت فرش جشنواره فرش دستباف صنعت فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و رییس ستاد اجرایی استانی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، درباره میزبانی استان از جشنواره گفت: یکی از پایه‌های مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حوزه تئاتر ایثار است که هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ اردیبهشت در استان گلستان برگزار می‌شود. همه موضوعات طرح‌شده در نمایش‌های این جشنواره، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تکریم شهدا و خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران است.

وی یادآور شد: در هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار شاهد تلفیقی از حضور هنرمندان ایثارگر و غیرایثارگر هستیم. در این دوره از جشنواره ۸ گروه نمایش صحنه‌ای و ۱۰ گروه نمایش خیابانی از سراسر کشور در استان گلستان حضور دارند.

اسدی تاکید کرد: برای نخستین بار، این دوره جشنواره علاوه بر میزبانی شهر گرگان، به صورت غیرمتمرکز در دیگر شهرستان‌های استان گلستان نیز برگزار و نمایش‌ها در آن شهرستان‌ها از جمله گنبد، رامیان و بندر گز نیز اجرا می‌شوند. این امر موجب بهره‌مندی و اثرگذاری فرهنگی بیشتر در دیگر نقاط استان می‌شود. ضمنا تدابیری اندیشیده شده که گروه‌های نمایشی در مساجد نیز اجرا داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز در جدول اجرایی جشنواره کارگاه‌های آموزشی در سراسر استان برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان گلستان درباره همراهی سایر نهاد‌های استان در برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، گفت: با عنایت و همراهی استاندار محترم استان جناب آقای دکتر زنگانه، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظامی استان در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بالا‌بردن کیفیت اجرایی جشنواره همراهی و همکاری دارند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی، از ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت امسال در استان گلستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد