Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین‌حسین رحیمی در نشست شورای اداری شهرستان ملایر گفت: مصوبه ستاد تنظیم بازار در خصوص قیمت پایه ۳۱ اردیبهشت، یک دستور قیمتی نیست، بلکه یک اقدام کارشناسی است.


وزیر دادگستری گفت: این افزایش قیمت‌ها هیچ ربطی به ارز ترجیحی ندارد و تمام تولیدکنندگان و توزیع و وارد کنندگان ملزم به رعایت قیمت‌گذاری پایه ۳۱ اردیبهشت ماه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: تولیدکنندگان تا فردا دهم تیر مهلت دارند قیمت را در سامانه ۱۲۴ ثبت و شناسه بگیرند و خطاب به استاندار همدان تاکید کرد: از روز شنبه آینده با کمک اعضای کمیته اقدام مشترک بازرسان را به بازار اعزام و قیمت‌ها را نظارت کنند که چنانچه قیمت‌ها مطابق با ۳۱ اردیبهشت بود، از این کارخانجات تقدیر به عمل آید.

گفت: اگر چنانچه قیمت‌ها بر اساس قیمت پایه ۳۱ اردیبهشت نبود، ابتدا توجیه و اقناع‌سازی صورت گیرد و در غیراینصورت با متخلفان برخورد شود.

رحیمی بر جدیت نظارت‌ها بر بازار از روز شنبه تاکید کردو گفت: تعامل در استان همدان و شهرستان ملایر خوب است و باید تقویت شود و استان همدان می‌تواند استان نمونه کشور در رعایت این قیمت‌گذاری شود.

او گفت: تمام تلاش ستاد تنظیم بازار کشور این است که به تامین کالا‌های مورد نیاز مردم کمک کند و بر این روند نظارت کامل داشته باشد.

وزیر دادگستری حمایت از تولید را در تامین کالا‌های مورد نیاز و ایجاد اشتغال اثرگذار و مهم دانست و می‌گوید: براساس نامگذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری، کارخانجات تولیدی باید مورد حمایت قرار گیرند و در این میان تولیدکنندگان و توزیع کنندگان باید روند قیمت‌گذاری را رعایت کنند.

رحیمی گفت: چنانچه روند قیمت‌گذاری و انصاف رعایت نشود، تعزیرات و حاکمیت وظیفه دارد با متخلفان برخورد کند.

او گفت: برخی کالا‌ها همچون فرش دستباف مشمول نظارت دولت نیست و دولت دخالتی در قیمت‌گذاری آن‌ها ندارد.

وزیر دادگستری گفت: دولت بر روند قیمت گذاری گروه دوم که شامل هزاران قلم کالا است دخالت دارد، اما این دخالت مستقیم نیست.

رحیمی با بیان اینکه کالا‌های گروه دوم حتما باید از سازمان حمایت از تولید و مصرف کننده اجازه بگیرند، گفت: با سلب اختیار قیمت‌گذاری از تولیدکنندگان و توزیع کنندگان، شاهد ثبات قیمت در بازار خواهیم بود.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران وی گفت: شهید بهشتی به تمام معنا استوانه انقلاب بود و امروز جمهوری اسلامی در دستان من و شما است و وظیفه سنگینی در این زمینه داریم.

رحیمی گفت: وزارت دادگستری رابط بین دولت و قوه قضائیه و قوه قضائیه و مجلس است و تلاش من در این مدت بر این بوده تا این ارتباط به یک تعامل جدی تبدیل شود.

وزیر دادگستری گفت: این تعامل باید در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز نمود داشته باشد و مردم باید نمود این تعامل و وحدت را ببینند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری ملایر شورای اداری وزیر دادگستری ۳۱ اردیبهشت قیمت گذاری پایه ۳۱ قیمت ها کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۴۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید

کهربایی مدیرکل زندانهای استان سمنان در دیدار اعضای هیئت امنای ستاد دیه استان با رئیس کل دادگستری، گفت: به همت خوب خیرین استان سمنان از ابتدای سال تا کنون ۷ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی ۳۰ میلیارد ریالی از زندان آزاد شده اند. 

مدیر کل زندان های استان سمنان و نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان با اشاره به اقدامات سال گذشته ستاد دیه استان سمنان، عنوان کرد: در سال گذشته ۱۱۶ نفر زندانی با بدهی بیش از ۵۰۰میلیارد ریالی و تنها با پرداخت ۵۳ میلیارد ریال کمک از سوی ستاد دیه و پیگیری جهت گذشت شکات و اعطای تسهیلات بانکی از زندان آزاد شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان در این نشست، افزود: اقدامات ستاد دیه استان سمنان در جهت آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد بسیار قابل تقدیر است و امید است در آینده نیز این اقدامات پیشرفت داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه برخی استان ها موفقیت های چشمگیری در آزادی زندانیان داشته اند، تصریح کرد: باید با استفاده از تجارب این استان ها و همچنین بهره گرفتن از ظرفیت بیشتر صنعتگران و خیران استان در راستای کمک به آزادسازی زندانیان و کمک به خانواده های تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان نیز اقدامات شایسته ای صورت پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار
  • ۵ مدل پنکه پارس خزر محبوب و پرفروش برای روز‌های گرم تابستان
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها