Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازرس کل استان بوشهر از فعال‌شدن بازرسان افتخاری در استان خبر داد و گفت: طی یک سال گذشته سه هزار میلیارد تومان مناقصه و مزایده در استان بوشهر باطل شده است.

به گزارش جنوب نیوز، اسحاق شهبازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از رسانه‌ها انتظار داریم که ارتباط خود را با این سازمان بیشتر کنند و زمینه را برای افزایش نظارت همگانی فراهم کنند چراکه بزرگترین ناظر ما همین مردم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از فعال‌شدن بازرسان افتخاری در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: افراد متخصص در کنار تیم‌های بازرسی در پرونده‌ها همکاری می‌کنند و یا اینکه گزارشاتی را که دریافت می‌کنند، در اختیار این دستگاه قرار می‌دهند.

بازرس کل استان بوشهر سامانه ملی گزارشگران فساد و سامانه رسیدگی به شکایات را دو ابزار مهم برای شناسایی و رسیدگی به تخلفات دانست و بیان کرد: بیشترین شکایات از شهرداری‌ها، ثبت اسناد، بانک‌ها و اصناف است که مردم بیشترین مراجعه را به آنها دارند.

وی با بیان اینکه وصول بیشترین شکایات به معنای تائید آنها نیست خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته هزار و ۷۹۳ مورد شکایت یا گزارش شامل ۸۴۴ شکایت و ۹۴۹ مورد گزارش دریافت شده است که مورد بررسی و اقدام قرار گرفته است.

بهبود وضع انبارهای اموال تملیکی

شهبازی حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید را از رویکردهای مهم سه قوه دانست و بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی در کشور ما تعدد و تکثر قوانین و مقررات است که در این راستا تکالیف دستگاه‌ها در حمایت از تولید احصا و به هر دستگاه اعلام شده است و شاهد اقدامات خوبی هم هستیم.

وی با اشاره به بازدید مستمر از واحدهای تولیدی استان بوشهر توسط بازرسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: ۶۰ بازدید از واحدهای تولیدی داشته‌ایم و ۵۵ نشست با ۲۵۰ مصوبه تشکیل شده که ۲۰۰ مصوبه آن اجرا و حل شده است.

بازرس کل استان بوشهر با اشاره به اینکه ۱۱ گزارش هشداری به دستگاه‌های مختلف داده‌ایم افزود: پیشگیری را در اولویت داریم و در مورد مواردی که ممکن است در آینده منجر به مشکل شود اخطارهای لازم را می‌دهد و در نهایت اقدام و برخورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این اقدامات منتج به ۲۵ میلیارد ریال بخشودگی جرایم واحدهای تولیدی شده است گفت: همچنین شاهد وصول ۲۷۰ میلیارد ریال از مطالبات بانک‌ها هستیم.

شهبازی یکی از دغدغه‌های اصلی در استان بوشهر را انبارهای تملیکی عنوان کرد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته بخش زیادی از کالاهای موجود تخلیه شده است و کارهای خوبی را در این زمینه شاهد هستیم.

امحای خودروها

وی تاکید کرد: برای اینکه اداره‌کل اموال تملیکی استان بوشهر در انجام وظایف و مأموریت‌های خود موفق باشد باید نسبت به تأمین اعتبار، تأمین نیروی انسانی توانمند و تمرکززدایی در تصمیم‌گیری‌ها اقدام شود.

بازرس کل استان بوشهر ادامه داد: حدود هزار خودرو در انبار اموال تملیکی وجود دارد که دارای فرآیند پیچیده‌ای است و تلاش داریم که هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به برنامه امحای خودروهای بالای دو هزار و ۵۰۰ سی‌سی نیز اظهار داشت: دنبال امحای فنی این خودروها هستیم. با ساماندهی وضعیت خودروها ۴۰ درصد انبارهای اموال تملیکی استان خالی می‌شود.

ابطال ۴۱ مناقصه

شهبازی بیان کرد: سال گذشته هزار و ۳۴۵ مناقصه و مزایده در استان برگزار شد که در ۳۰۰ مورد حضور داشتیم و در این راستا ۴۱ مناقصه به خاطر عدم رعایت قانون و یا احتمال تبانی باطل شد که ارزش این مناقصات سه هزار و میلیارد تومان بود.

وی از تشکیل ۱۲۰ پرونده تخلف اداری در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: ۷۱ پرونده تخلف اداری ثبت و ۳۰۰ پیشنهاد اصلاحی به دستگاه‌های اجرایی ارائه شد و ۱۹۳ نفر به تخلفات اداری معرفی شدند که شامل مدیرکل و پائین‌تر بود.

بازرس کل استان بوشهر از برخورد جدی با زمین‌خواری، کوه‌خواری و دریاخواری خبر داد و گفت: آرای قلع و قمع مربوط به تغییر کاربری‌ها صادر شده ولی برخی دستگاه‌ها اجرا نمی‌کنند که هشدار را به دستگاه‌ها داده‌ایم و در صورتی که مدیران عمل نکنند مصداق ترک فعل خواهد بود. حجت بر همه ما تمام است و باید برخورد شود.

منبع: مهر

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: بازرس کل استان بوشهر استان بوشهر اموال تملیکی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۴۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان

ایسنا/لرستان فرمانده انتظامی الیگودرز از کشف چهار تن روغن خوراکی قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون عبوری از این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی اسدالهی امروز (۱۲ اردیبهشت ماه) اظهار کرد: روز گذشته ماموران ایست و بازرسی خمه شهرستان الیگودرز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور اصفهان - الیگودرز به یک دستگاه کامیون مظنون شدند و آن را متوقف کردند، در بازرسی از این خودرو چهار تن روغن خوراکی قاچاق کشف شد. ارزش این محموله توسط کارشناسان چهار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: در این رابطه، یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

او با تاکید به لزوم برخورد قاطعانه با قاچاق کالا، افزود: قاچاق کالا باعث وارد شدن ضربه به اقتصاد کشور می‌شود.

اسدالهی تاکید کرد: مردم اخبار و اطلاعات خود را در این زمینه از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ریزش کوه برخی مسیرهای مواصلاتی استان بوشهر را مسدود کرد
  • (ویدیو) بخشنامه مدیرکل حقوقی گمرک باطل شد
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • آسفالت معابر کرمان شتاب می‌گیرد/ آغاز به کار طرح «جهاد آسفالت»
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان
  • خانه های هلال کشور توسعه می یابند
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • جشن روز کارگر در بوشهر برگزار شد
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر