Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:54:05 GMT

زنگ خطر افزایش شیوع کرونا در اروپا

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۴۵۴۴

زنگ خطر افزایش شیوع کرونا در اروپا

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، این سازمان خواستار ادامه قرنطینه افراد در صوت بروز علائم تنفسی و استفاده از ماسک در مکان‌های پر تردد شد.

بر اساس این گزارش، به صورت تقریبی در تمامی کشورهای اروپایی آلودگی مربوط به زیر سویه اُمیکرون بی‌اِی (Omicron BA) ثبت شده است.

سازمان جهانی بهداشت با اعلام اینکه در اروپا انتظار سطوح بالای ابتلا به کووید-۱۹ را در تابستان امسال دارد، نظارت دقیق بر این حوزه پس از سه برابر شدن موارد روزانه ابتلا به این بیماری در مدت یک ماه اخیر را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بخش اروپایی این سازمان در بیانیه‌ای کتبی به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: از آنجایی که تمام کشورهای اروپایی محدودیت‌های اجتماعی را لغو کرده‌اند، ویروس در تابستان امسال در سطوح بالایی پخش می‌شود.

هانس کلوگ (Hans Kluge) اضافه کرد: این ویروس همچنان به آلودگی، جهش‌ها و قربانی گرفتن ادامه می‌دهد.

وی همچنین از کشورهای عضو این اتحادیه خواست تا سطح واکسیناسیون خود را بیش از پیش افزایش دهند.

گلوک اظهار داشت: ایمنی بالای جمعیت و انتخاب‌هایی که جهت کاهش خطر برای افراد مسن انجام می‌شود، کلیدی برای جلوگیری از مرگ و میر بیشتر در تابستان امسال است.

براساس داده‌های عمومی سازمان بهداشت جهانی، این هفته با توجه زیر سویه فرعی اُمیکرون بی‌اِی.۵ (Omicron BA.5)، تعداد موارد ابتلا به این بیماری در ۵۰ کشور منطقه اروپایی، به رقم ۵۰۰ هزار ابتلا در روز رسیده و این در حالی است در پایان ماه می این رقم به صورت روزانه حدود ۱۵۰ هزار ابتلا بود.

بر اساس این گزارش، پس از ثبت روزانه بین چهار تا پنج هزار قربانی در فصل زمستان، تعداد مرگ و میرها در حال حاضر در سطح پایین و در حدود ۵۰۰ نفر باقی مانده است.

فرانس ۲۴ می‌افزاید: به صورت تقریبی همه کشورهای اروپایی در حال افزایش موارد ثبت ابتلا به این بیماری و پرتغال، لوکزامبورگ، فرانسه، یونان، قبرس، آلمان و اتریش با بالاترین میزان ابتلا، پیشرو هستند.

برچسب‌ها فرانسه پرتغال قبرس سازمان جهانی بهداشت آلمان اتریش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه پرتغال قبرس فرانسه پرتغال قبرس سازمان جهانی بهداشت آلمان اتریش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۴۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟