Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:35:32 GMT

افزایش چند برابری صادرات زعفران هرات

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۴۶۶۴

افزایش چند برابری صادرات زعفران هرات

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری جمهور افغانستان ،  محمد یوسف امین، مدیر اجرایی اتاق بازرگانی و سرمایه گذاری هرات با اعلام این خبر گفت :  میزان صادرات زغفران نسبت سال گذشته رشد چشم‌گیری داشته است.

به گفته امین، در سه ماه اول سال گذشته ۲۰ کیلوگرم زعفران از هرات به کشور­های خارج صادر شده بود اما امسال این رقم در سه ماه نخست به 388 کیلوگرام افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود:  به دلیل نبود پروازهای خارجی ،  این میزان صادرات از مرز زمینی صورت گرفته است.

  عبدالخالق خدادادی، یکی از صادر­کنندگان زعفران در هرات می­گوید بعد از باز گشایی بازار­های جهانی به روی محصولات کشور میزان صادرات زغفران هرات هم رشد کرده است و قمیت­ها   رضایتبخش می­‌باشد.

به گفته وی در صورت فراهم شدن زمینه تعامل جهان با افغانستان و ثابت ماندن میزان تقاضا، زعفران هرات درآمدزایی خوبی برای کشور در پی خواهد داشت.

از سوی­ دیگر عبدالواحد، یکی از کشاورزان هرات می­ گوید خشک­سالی گریبانگیر کشاورزان ، بر میزان تولید و برداشت زعفران تاثیر اساسی دارد.

 به گفته وی در صورت همکاری مسولان دولتی با کشاورزان برای مقابله با چالش کم ­آبی، تولیدات زعفران در هرات رشد خواهد کرد.

در همین حال، مسئولان طالبان در هرات از پشتبانی همه جانبه از فرآورده های داخلی خبر می­‌دهند.

مولوی نعیم الحق حقانی، رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات بیان کرد: زعفران از جمله محصولات مرغوب کشور و هرات می­ باشد و حکومت در تلاش ایجاد بازار و رشد این محصول است.

زعفران یا طلای سرخ  از جمله تولیدات مهم افغانستان است و در چند سال اخیر اکثر مردم به کشت این محصول روی آورده اند.

در این میان، هرات در حوزه غرب کشور مقام اول کشت و تولید زعفران را به خود اختصاص داده و محصول  زعفران این ولایت از شهرت جهانی و بین المللی برخوردار است.

برچسب‌ها افغانستان زعفران هرات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان زعفران هرات افغانستان زعفران هرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۴۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان؛ هفت نفر به شهادت رسیدند

در حمله افراد مسلح به نمازگزاران در مسجدی در شهرک اندیشه شهرستان گذره در هرات واقع در غرب افغانستان هفت نفر به شهادت رسیدند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری آمو تی، افراد مسلح ناشناس شامگاه دوشنبه به مسجد امام زمان (عج) در شهرک اندیشه شهرستان گذره در هرات حمله کردند.

در پی این حمله مسلحانه که هنگام نماز مغرب و عشا روی داده است، دست کم هفت تن از نمازگزاران از جمله امام جماعت این مسجد، ۲ زن و یک کودک به شهادت رسیده و تعدادی هم مجروح شده‌اند.

تاکنون جزئیات بیشتری در این باره منتشر نشده و حکومت سرپرست طالبان در افغانستان نیز بیانیه‌ای در این خصوص منتشر نکرده است.

همچنین هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • آغاز ساخت بزرگ‌راه هرات - غور
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • حمله افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان؛ هفت نفر به شهادت رسیدند
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی