Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-پژوهشگران انگلیسی در یافته‌های اخیر خود عنوان کردند که کودکان متولدشده با روش آی‌وی‌اف در سنین نوجوانی، بیشتر مستعد اضطراب و ابتلا به افسردگی هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا، پژوهشگران انگلیسی در تحقیقات اخیر خود عنوان کردند، به نظر می‌رسد کودکانی که به روش لقاح خارج رحمی (IVF) متولد شده‌اند، در مدرسه عملکرد بهتری دارند، اما در عین حال، در سنین نوجوانی بیشتر مستعد اضطراب و ابتلا به افسردگی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پژوهشگران در مطالعه‌های قبلی تنها به بررسی رشد کودک و سلامت آن در سال‌های اولیه توجه کرده‌اند؛ اما تصور می‌شود مطالعه صورت‌گرفته توسط پژوهشگران کالج دانشگاهی لندن، نخستین پژوهشی است که طی آن، ارتباط بین روش‌های لقاح و سلامت روان و بهزیستی فرد در آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد.
پژوهشگران کالج دانشگاهی لندن در این پژوهش، داده‌های پزشکی بیش از 280 هزار کودک فنلاندی متولدشده در طول پنج سال اخیر را بررسی و سپس روند رشد آن‌ها را بررسی کردند. آن‌ها سپس نتایج تست آموزشی و سلامت روانی متولدین با روش‌های کمکی که شامل روش لقاح خارج رحمی یا آی‌وی‌اف(IVF)، تلقیح مصنوعی(Artificial Insemination) و القای تخمک‌گذاری را مورد مطالعه قرار دادند.
به گفته پژوهشگران، به نظر می‌رسد کودکان حاصل از روش لقاح خارج رحمی (IVF)، نسبت به کودکانی که از طریق لقاح طبیعی متولد شده‌اند، در مدرسه عملکرد بهتری دارند. با این حال، یافته‌های دیگر این پژوهشگران نشان داد که کودکان متولدشده با روش آی‌وی‌اف در سنین نوجوانی، بیشتر مستعد اضطراب و ابتلا به افسردگی هستند.
نتایج این پژوهش عنوان می‌کند که این گروه از کودکان، در مدرسه عملکرد بهتری داشته و احتمال ترک تحصیل آن‌ها در مقایسه با نوجوانانی که از طریق لقاح طبیعی متولد شده بودند، پایین بود و در معرض خطر کمتری برای بیکاری یا خروج زودهنگام از خانه قرار داشتند.
با این حال هنگامی که پژوهشگران، مطالعه دیگری را با در نظر گرفتن پیشینه اجتماعی- اقتصادی آن افراد انجام دادند، دریافتند، افرادی که از طریق روش‌های کمک باروری متولد شده‌اند، در معرض افزایش خطر ابتلا به یک اختلال روانی به ویژه اضطراب یا افسردگی هستند.
پژوهشگران در این مطالعه، سوابق پزشکی 280 هزار و 682 کودک فنلاندی که بین سال‌های 1995 تا 2000 متولد شده بودند را برای رسیدن به این نتایج مورد استفاده قرار دادند. آن‌ها طیفی از داده‌های آموزشی و سلامت روان نوجوانان 16 تا 18 ساله که از طریق لقاح طبیعی (266925) و از طریق روش‌های کمک باروری از جمله آی‌وی‌اف (13757) متولد شده بودند را با یکدیگر مقایسه کردند.
تقریبا 10 درصد از نوجوانان متولدشده از طریق روش کمک باروری مانند آی‌وی‌اف و 9 درصد از نوجوانانی که از طریق لقاح طبیعی متولد شده‌اند، در این سنین مورد بررسی سلامت روان قرار گرفتند. اگرچه گروه مورد بررسی کوچک بود، اما یافته‌های این مطالعه با چندین شاخص سلامت روان سازگار بود. البته تحقیقات بیشتری در این زمینه باید صورت بگیرد.
لقاح خارج رحمی یا آی‌وی‌اف (in vitro fertilization) روشی است که در آن سلول‌های تخمک را در شرایط آزمایشگاهی با اسپرم بارور می‌کنند و یک یا چند سلول تخمک به دست آمده را پس از گذشت چند مرحله تقسیم، به صورت 8 سلولی یا جنین 5 روزه در رحم قرار می‌دهند تا روند رشد جنین به‌طور طبیعی ادامه پیدا کند. در این روش ابتدا تخمک‌گذاری در زن را القا می‌کنند و پس از اینکه تعداد مناسبی تخمک به دست آمد، آن‌ها را در آزمایشگاه کشت می‌دهند؛ پس از اینکه تخمک‌ها بالغ شدند با اسپرم مناسب، تخمک را بارور می‌کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افسردگی لقاح خارج رحمی افسردگی هستند روش لقاح خارج متولد شده اند سلامت روان آی وی اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۴۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید فلورنتینو پرز از تونی کروس: او برای بازی در رئال مادرید متولد شده است

از دید رئیس رئال مادرید هافبک آلمانی برای بازی در این تیم متولد شده است.

طرفداری | فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید از هافبک آلمانی تیمش تعریف و تمجید کرده است.

تونی کروس از سال 2014 عضو رئال مادرید است و در این مدت به یکی از مهم ترین بازیکنان این تیم تبدیل شده است. او به همراه رئال مادرید 4 بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است و در مجموع با رئال مادرید 20 جام ارزشمند کسب کرده است. هافبک آلمانی لوس بلانکوس تاکنون در 459 بازی برای رئال مادرید به میدان رفته و آمار 28 گل و 96 پاس گل را به نام خودش به ثبت رسانده است. درخشش کروس در طول یک دهه حضورش در رئال مادرید، تمجید ریاست این باشگاه اسپانیایی را در پی داشته است.

تونی کروس یکی از آن بازیکنانی است که برای بازی در رئال مادرید متولد شده است.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • شوق و هیجان 15 هزارنفری برای فرار از افسردگی
  • مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • نخستین گوزن زرد سایت «مانشت و قلارنگ»در ایلام متولد شد
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • تمجید فلورنتینو پرز از تونی کروس: او برای بازی در رئال مادرید متولد شده است