Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، طالبان از حضور ملاهبت الله آخند زاده، رهبر این گروه در نشست علمای بزرگ افغانستان خبر داد. 

وی برای اولین بار است که پس از قدرت گرفتن مجدد طالبان در افغانستان وارد کابل می‌شود و به گفته رسانه‌های نزدیک به طالبان، قرار است ملاهبت الله در نشست علمای افغانستان به ایراد سخنرانی بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان نیز در توئیتی گفت: «ملاهبت الله آخندزاده رهبر امارات اسلامی وارد تالار نشست بزرگ علمای افغانستان شده است.»

هبت‌الله آخندزاده در سال‌های اخیر در انظار عمومی حضور نیافته و به صورت مخفیانه زندگی کرده است. به‌دنبال تسلط طالبان بر افغانستان، تنها یک عکس از او منتشر شد. طالبان گفته بودند که این عکس او پس از تسلط بر افغانستان و در کتابخانه‌ای در شهر قندهار گرفته شده است.

همچنین در سال‌های اخیر نوارهای صوتی منتسب به او هم از سوی طالبان منتشر نشده بود.

پیشتر انس حقانی، از اعضای ارشد این گروه گفته بود که هبت‌الله آخندزاده در قندهار زندگی می‌کند و به‌دلیل نگرانی از هدف‌قرارگرفتن توسط هواپیماهای بی‌سرنشین آمریکا در انظار عمومی ظاهر نمی‌شود.

اولین نشست بزرگ طالبان از زمان بازگشت به قدرت در سال گذشته امروز در کابل برگزار شده و برای تامین امنیت این نشست تدابیر امنیتی گسترده‌‌ در پایتخت افغانستان به اجرا گذاشته شده است.

به گفته طالبان حدود ۳۵۰۰ تن از علما و رهبران قبایل سراسر این کشور در این نشست شرکت کرده‌اند.

در این نشست که بزرگترین و مهم‌ترین نشست طالبان پس از حاکمیت دوباره شان در افغانستان خوانده می‌شود، هیچ بانوی در آن دعوت نشده است.

گفته می‌شود در این نشست قرار است موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مورد بحث قرار گیرد.

گردهمایی علمای دین و بزرگان قومی که از سوی طالبان در کابل برنامه‌ریزی شده، با سخنرانی ملاحسن آخوند، نخست‌وزیر این گروه آغاز شد.

این نشست پشت دروازه‌های بسته و بدون پوشش مستقیم رسانه‌ای درحال برگزاری است. 

این در حالی است که همزمان با برگزاری نشست علمای افغانستان در کابل، منابع خبری از وقوع چندین انفجار و آغاز درگیری‌های مسلحانه در اطراف محل برگزاری این نشست خبر داده بودند.

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی در این خصوص گفته است که در اطراف گردهمایی مشکلی وجود ندارد و نیروهای امنیتی به یک مورد مشکوک تیراندازی کرده‌اند (بیشتر بخوانید).

/انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: طالبان علمای افغانستان نشست علمای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف

سفارت طالبان در مالزی اعلام کرد: رئیس سازمان بررسی و توسعه اتاق تجارت مالزی از نقیب‌الله احمدی، سفیر طالبان در این کشور برای حضور در کنفرانس بین‌المللی وقف که به میزبانی مالزی برگزار می‌شود، دعوت کرد.

این سفارت افزود: این مقام مالزیایی اظهارداشت که سرمایه‌گذاران مالزی خواهان سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است