Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، مجید تخت روانچی افزود: تیم ما آماده تعامل سازنده برای دستیابی به یک توافق است. چنانچه آمریکا واقع بینانه عمل کند و عزم جدی برای اجرای تعهدات خود داشته باشد، توافق دور از دسترس نیست."

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در محل رسانه ای شورای امنیت در جمع خبرنگاران، گفت: ما پیام‌های قوی در تجدید حمایت از احیا و اجرای کامل برجام دریافت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدیهی است که دلایل اصلی وضعیت کنونی، خروج غیرقانونی آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم ها و همچنین عدم اراده سیاسی سه کشور اروپایی برای انجام تعهداتشان است.
وی گفت: در حالی که دولت سابق ایالات متحده بی پروا یک اصل تثبیت شده حقوق بین الملل را قربانی کرد و از توافق خارج و تحریم ها را مجدداً اعمال کرد، دولت فعلی در ادامه سیاست بدنام فشار حداکثری و اعمال تحریم ها علیه ایران، راه سلف خود را دنبال می‌کند. شکی نیست که چنین سیاستی به عنوان اهرمی در مذاکرات پیش می رود.

روانچی تاکید کرد: ایران به دیپلماسی چندجانبه متعهد است که نتیجه آن، باید تضمین لغو موثر و قابل راستی‌آزمایی همه تحریم‌های غیرقانونی باشد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای مسئول معاهده منع اشاعه به اصل همکاری با آژانس متعهد است و تمامی تعهدات خود را بر اساس معاهده مذکور و موافقت نامه جامع پادمان انجام داده است.

نماینده ایران همچنین تصریح کرد : ما در جریان مذاکرات وین حداکثر انعطاف را به خرج دادیم و حسن نیت خود را برای دستیابی به توافقی قابل قبول نشان دادیم. همانطور که همیشه تاکید کرده ایم برجام باید به طور کامل، مؤثر و به گونه ای اجرا شود که بتوان آن را راستی آزمایی کرد. هیچ جایگزینی وجود ندارد. زمان آن فرا رسیده است که آمریکا تصمیم سیاسی برای کنار گذاشتن سیاست شکست خورده فشار حداکثری بگیرد.

وی ادامه داد: طی رایزنی‌های فشرده‌ ایران با هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا، آقای جوزف بورل، در هفته گذشته در تهران، ایران یک بار دیگر بر تمایل خود به ارائه راه حل های ابتکاری در مورد موضوعات باقیمانده و با امید به شکستن بن بست تاکید کرد. ما توافق کردیم که از طریق اتحادیه اروپا مذاکرات غیرمستقیم را با آمریکا داشته باشیم تا بر آخرین موانع در مذاکرات غلبه کنیم. ما در مذاکرات دوحه که جدی و مثبت بود با جدیت عمل کردیم. مانند گذشته، برای مرحله بعدی مذاکرات با هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در تماس خواهیم بود.

روانچی اظهار کرد: هیات مذاکراتی ما آماده است که دوباره به طور سازنده وارد گفت‌وگو شده تا به توافق برسیم. توپ در زمین آمریکا است و اگر آمریکا واقع بینانه عمل کند و قصد جدی خود را برای اجرای تعهداتش نشان دهد، توافق دور از دسترس نیست.

وی درباره برنامه های فضایی و موشکی ایران خاطرنشان کرد: همانطور که بارها اعلام کرده ایم برنامه‌های فضایی و موشکی ایران خارج از حوزه یا صلاحیت قطعنامه 2231 شورای امنیت (2015) و ضمایم آن بوده و موضوع مذاکره نیست.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۴۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «الهام علی‌اف» رییس‌جمهور جمهوری آذربایجان امروز سه‌شنبه اعلام کرد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان درک مشترکی نسبت به توافق صلح دارند، هم‌اکنون آنچه باقی مانده بررسی و هماهنگی جزییات این توافق است.

الهام علی‌اف اواخر اسفند پارسال اعلام کرد که باکو بیشتر از هر زمانی به صلح با کشور همسایه یعنی ارمنستان نزدیک است. علی‌اف در آیین گشایش یازدهمین مجمع جهانی باکو با محوریت «احیای یک جهان از هم گسسته»، گفت: هم‌اینک بیشتر از هر زمانی به صلح با ارمنستان نزدیک هستیم. آذربایجان آماده ادامه مذاکرات صلح با ایروان است زیرا زمان پایان دادن به بی‌ثباتی در منطقه فرارسیده است.

مجمع جهانی باکو از سال ۲۰۱۳ برگزار می‌شود. یکی از مبتکران ایجاد این مجمع، «باشگاه / کلوپ مادرید» است که بیش از ۸۰ رییس جمهور و نخست وزیر اسبق را از ۵۶ کشور جهان گرد هم می‌آورد.

ایروان و باکو پارسال با میانجی‌گری روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا مذاکرات برای صلح در آینده را آغاز کردند. نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان اواخر ماه مه سال جاری گفت که ایروان آماده به رسمیت شناختن حاکمیت جمهوری آذربایجان در مرزهای شوروی سابق از جمله قره‌باغ است.

با وجود توقف مذاکرات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دو کشور کار بر روی متن توافقنامه صلح را ادامه دادند. پس از دیدار علی اف و پاشینیان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، تصمیم گرفته شد که مذاکرات از سر گرفته شود.

کد خبر 6086826

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • بازی بعدی تیم ملی فوتسال کِی و با چه تیمی است؟
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید