Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@00:23:05 GMT

بایدن و بلینکن با لاپید تبریک گفتند

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۵۰۰۳

بایدن و بلینکن با لاپید تبریک گفتند

رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا در پیام‌هاب جداگانه تصدی پست نخست وزیری یائیر لاپید را تبریک گفتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه به یائیر لاپید، نخست وزیر جدید اسرائیل بابت تصدی پست نخست وزیری تبریک گفت.

رئیس‌جمهور آمریکا در توییتی از نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق اسرائیل تشکر کرد و گفت: منتظر دیدار آنها در ماه ژوئیه برای جشن گرفتن مشارکت نزدیک بین آمریکا و اسرائیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز "صمیمی‌ترین تبریکات خود را به یائیر لاپید" برای تصدی پست نخست وزیری ابراز کرد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه، وی افزود که مشتاقانه منتظر است به همکاری نزدیک با لاپید برای پیشبرد همه جنبه‌های مشارکت پایدار بین آمریکا و اسرائیل و مقابله با تهدیدات مشترک ادامه دهد.

بلینکن ادامه داد: می‌خواهم از نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق، به خاطر رهبری کابینه در سال گذشته قدردانی کنم و تأکید کرد که "روابط بین آمریکا و اسرائیل قوی‌تر از همیشه" است.

وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه "اسرائیل هیچ دوستی بهتر از آمریکا " ندارد، افزود که او و رئیس جمهور مشتاقانه منتظر تقویت شراکت حیاتی دوجانبه در سفر خود به سرزمین‌های اشغالی در ماه ژوئیه و پس از آن هستند.

پیشتر نفتالی بنت و یائیر لاپید، اعلام کردند که درباره انحلال کنست و برگزاری انتخابات پیش از موعد توافق کرده‌اند.

به موجب توافق بنت و لاپید، پس از انحلال کنست و تبدیل دولت به دولت پیشبرد امور تا انتخابات که قرار است تا ۹۰ روز بعد از انحلال کنست برگزار شود، لاپید نخست‌وزیر موقت اسرائیل می‌شود.

با تصمیم انحلال کنست، لاپید بر اساس توافق بر سر تشکیل دولت بین احزاب ائتلافی، تا تشکیل دولت جدید پس از انتخابات ۱ نوامبر، ریاست دولت موقت را بر عهده خواهد داشت.

براساس اعلام منابع رسمی اسرائیلی اولین سفر خارجی لاپید در سمت جدیدش به زودی به فرانسه برای دیدار با امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسراييل کنست رژیم صهیونیستی نفتالی بنت یائیر لاپید یائیر لاپید انحلال کنست رئیس جمهور نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۵۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد

به گزارش جماران؛ خبرگزاری بلومبرگ ادعا کرد: به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا دستکم فعلاً علاقه‌ای به اجرایی کردن تحریم‌های نفتی ایران داشته باشد.

قانونی که جو بایدن را برای تشدید تحریم‌ها علیه نفت خام ایران تحت فشار قرار می‌دهد، در این هفته در مسیر تبدیل شدن به قانون  قرار دارد. اما انتظار نداشته باشید که رئیس جمهور به این زودی ها به طور کامل از اختیارات جدید خود استفاده کند.

تحریم‌های نفتی جدید برای ایران در آخر هفته به عنوان پاسخی به حمله به اسرائیل در اوایل ماه جاری توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد. نمایندگان مجلس وعده داده اند که دامنه محدودیت ها بر صادرات نفت خام ایران را با گسترش پوشش به بنادر، کشتی ها و پالایشگاه های خارجی که آگاهانه وارد تجارت می شوند، گسترش دهند. اما به نظر می‌رسد باید قصد ندارد فعلاً با امضای خود آن را به قانون لازم‌الاجرا تبدیل کند.

 

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • انتصاب فرستاده جدید آمریکا در خاورمیانه؛ نمایش جدید بایدن در غزه
  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد
  • تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو
  • وزیر صهیونیست: بایدن به اسرائیل آسیب رساند
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد