Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین رجب‌پور، مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: لیگ علمی پایا هر ساله در سطوح شهرستانی، استانی و کشوری و بین‌المللی ویژه دانش‌آموزان پایه‌های ششم تا یازدهم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مسابقه علمی به عنوان بزرگترین لیگ گروهی جهان اسلام برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در یک رشته‌ واحد تحت عنوان علوم پایه متشکل از دروس ریاضی و علوم تحربی و همچنین در دوره اول متوسطه نیز به صورت مشترک در پایه‌های هفتم، هشتم، نهم در یک رشته‌ واحد با همین نام متشکل از دروس ریاضی و علوم تحربی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجب‌پور با بیان اینکه این مسابقات در متوسطه ۲ در پنج رشته برگزار می‌شود، افزود: دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم به صورت مشترک می‌توانند در رشته‌های علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی و علوم کامپیوتر و برنامه نویسی، پژوهشی و کارآفرینی رقابت کنند.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان با بیان اینکه این مسابقات به صورت گروهی برگزار می‌شود، افزود: ۵ نفر از دانش‌آموزان با هدف تمرین کار گروهی در قالب یک تیم در این مسابقات به پاسخگویی به سؤالات می‌پردازند.

وی با اشاره به آغاز نام‌نویسی دانش‌آموزان از دهه فجر سال گذشته در شانزدهمین دوره لیگ پایا، اظهار کرد: امسال در مجموع ۸۱۶ تیم از استان اصفهان در این لیگ علمی نام‌نویسی کردند که در مرحله اول ۵۹۷ تیم توانستند به مرحله استانی راه یابند.

رجب‌پور با بیان اینکه سؤالات آزمون در مراحل مختلف به صورت سراسری است، اضافه کرد: در مرحله استانی نیز که در اردیبهشت ماه برگزار شد، پس از رقابت این تیم‌ها، در نهایت ۲۹ تیم استان به مرحله کشوری و بین‌المللی راه یافتند و در این بخش استان اصفهان بعد از مازندران، قرار دارد.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان تصریح کرد: سال گذشته اصفهان در پانزدهمین دوره لیگ پایا با ۵ مدال طلا، ۴ مدال نقره و یک برنز مقام اول را کسب کرد و استان فارس با ۲ مدال طلا و یک برنز دوم و لرستان با ۲ طلا در جایگاه سوم قرار گرفت.

وی با اشاره به فعالیت های بسیج دانش‌آموزی گفت: براساس ۳ سند بیانیه گام دوم، سند تحول وزارت آموزش و پرورش و سند تحول بسیج، توسعه فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی در ساحت‌های تربیتی، علمی و پژوهشی و آموزشی برای توسعه علم و فناوری در کشور و اقتدار ایران اسلامی به عنوان مرجعیت علمی جهان دنبال می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۸/ق/

منبع: فارس

کلیدواژه: بسیج دانش آموزی اصفهان لیگ علمی پایا بسیج دانش آموزی برگزار می شود استان اصفهان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۵۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی پایا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مدیر دبستان امیرکبیر گفت: دانش آموزان با کسب قبولی در مرحله اول به مرحله نیمه نهایی این مسابقات کشوری راه یافتند.

نسرین غبیشاوی گفت: در این دوره از مسابقات سه کلاس پایه ششم شرکت کرده بودند و کلاس ششم میعاد یک با هدایت سیده ملیحه شریعتی توانست با موفقیت در مرحله اول کشور به مرحله نیمه نهایی راه یابد.

وی افزود: آزمون مرحله نیمه نهایی این لیگ علمی بیست اردیبهشت در کشور برگزار می‌شود.

غبیشاوی خاطرنشان کرد: دانش آموزان در دوره چهاردهم به مرحله نیمه نهایی و در دوره شانزدهم لیگ علمی بین المللی پایا به مرحله نیمه نهایی و نهایی راه پیدا کرده بودند.

وی افزود: امسال نزدیک به ده هزار دانش آموز در این مسابقه علمی با هم رقابت کردند.

دیگر خبرها

  • برگه‌های امتحانات کشوری پایه ششم و نهم چگونه تصحیح می شود؟
  • جزئیات تصحیح برگه‌های امتحانات کشوری پایه ششم و نهم
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی پایا
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی دانش آموزی پایا
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • راهیابی تیم «وعده صادق» دانشگاه آزاد ممسنی به مرحله کشوری کرسی‌های آزاداندیشی
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب
  • افتخارآفرینان کردستانی والیبال دانش آموزی وارد سنندج شدند
  • گزارشی از دانش آموز اصفهانی به مناسبت گرامیداشت روز معلم + فیلم