Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حیدر صفر پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: پروژه هایی که در بسیاری از جاها واقعا با دیدگاه غیر کارشناسی در مقطعی کلنگ زنی شده و امروز به عنوان یک معضل جدی برای نه تنها اداره کل ورزش و جوانان فارس بلکه برای کل کشور تبدیل شده است.      

۴۰۰ پروژه ورزشی نیمه تمام در فارس وجود دارد

وی اضافه کرد: ساختار اداره کل ورزش و جوانان در سطح کشور به نحوی نیست که نیروهای فنی و متخصص در این حوزه تعریف شده باشد، از طرف دیگر حجم این پروژه ها و تعداد آنها امروز زیاد شده طوری که در استان فارس ۴۰۰ پروژه ورزشی نیمه تمام وجود دارد و این پروژه ها هم از نظر زمان بندی و هم از بابت اعتباری، اعداد کلانی برای تکمیل شدن نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر صفر پور با  اینکه بحث توسعه زیر ساخت ها هم باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: نباید فراموش کنیم که کلنگ زنی های بی رویه که اتفاق می افتد یک معضلی دیگر به این معضل ها  اضافه می کند و باری از روی دوش مجموعه بر نمی دارد اما این بدان معنا نیست که روند توسعه باید متوقف شود.

پیشنهاد ایجاد ساختار مشخص برای اجرای طرح‌های عمرانی حوزه ورزش

مدیرکل ورزش و جوانان در ادامه سخنانش افزود: پیشنهاد داده شده پروژه های عمرانی از اداره های کل مانند نوسازی مدارس جدا و ساختار مشخصی تعریف شود و با بکار گیری نیروهای کارشناس زبده و اعتبار مشخص این بار از روی دوش مجموعه ورزش و جوانان بر داشته شود تا آن وقت بتوان در حوزه ورزش و جوانان با یک فراغ بال بسیار بازتر و جدی تر کارهای مربوطه را به پیش برد.

صفر پور با اشاره به فراگیر بودن ورزش بین جامعه شهروندی افزود: امروز کمتر کسی می توانید پیدا کنید که حداقل در زمینه یک رشته ورزشی اظهار نظر نکند یا خودش را کارشناس نداند و یا علاقه مند نباشد که این یک ظرفیت خیلی بزرگ است که اهداف را می تواند در خصوص  ورزش همگانی و قهرمانی محقق کند.

اظهار نظر های غیر کارشناسی 

وی اضافه کرد: اما بعضی وقت ها مواجه می شویم با اظهار نظرهای غیر کارشناسانه، بعضا از نظر ناآگاهی، اداره ورزش و جوانان مخاطب قرار داده می شود در صورتی که اداره کل در این مقوله از نظر شرح وظایف و قانونی هیچ تکلیفی ندارد اما چون افکار عمومی آن را مطرح می کند، باید پاسخگو باشیم.

صفر پور ادامه داد: دربهمن ماه ۱۴۰۰ درسفری که حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به شیراز داشت هدف گذاری ما این بود که چه چیزی در اولویت قرار دارد تا بتوانیم از حضور وزیر بهره ببریم برای همین هم از ورزشگاه پارس، سالن ۶ هزار نفره و ورزشگاه حافظیه بازدید بعمل آمد و دستوراتی نیز صادر شد اما آنطور که انتظار داشتیم تاکنون موضوع پیش نرفته است.

وی به معضل دیگری اشاره کرد و گفت: پروژه های کلان ورزشی که افتتاح می شود اما بدون پیش بینی هیچ ظرفیتی ازنظر نیروی انسانی و ردیف اعتباری برای تعمیر و نگهداری در نظر گرفته نمی شود.

صفر پور : برخی افراد اظهار نظر هایی غیرکارشناسی می کنند 

افزون بر ۴ هزار پروژه نیمه تمام در کشور  وجود دارد

 به گزارش ایرنا افزون بر از چهار هزار پروژه نیمه‌تمام در حوزه وزارت ورزش و جوانان در کشور وجود دارد که برخی از آنها ۵ در صد و برخی نیز تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به نظر می رسد با توجه به اینکه این پروژه های نیمه تمام از دولت های قبل به جا مانده و عمر زیادی از آن می گذرد برخی از آنها مستهلک شده که باید فکر اساسی کرد.

 شرکت توسعه اماکن ورزشی  باید ابتدا این حجم زیاد پروژه های نیمه کاره را تمام کند و گرنه کلنگ زنی ها در دولت سیزدهم  هم به آن اضافه خواهد شد و این میرات کهن به دولت های بعدی منتقل و برتعداد پروژه های نیمه تمام افزوده خواهد شد.

کلان شهر شیراز از نظر سرانه فضای ورزشی  محروم ترین منطقه  فارس است اما برخی از شهرستان ها سرانه ورزشی آنها به بیش از یک متر مربع رسیده است.  

افتتاح با عجله 

بر اساس برخی اظهار نظرهای کارشناسی ورزشگاه ۵۰هزار نفری پارس  اردیبهست ۹۶  و سالن ۶ هزار نفره سردار سیلمانی  هم تیر ماه ۱۴۰۰ به صورت نیمه تمام و با عجله افتتاح شده است.

 ورزشگاه پارس(میانرود ) شیراز نیز مشکلات زیادی دارد که بارها به آن اشاره شده و سازمان لیگ فوتبال هم بیش از ۷۰ مورد ایراد روی این ورزشگاه گذاشته است و سالن ۶ هزار نفره هم علاوه بر مشکلات فنی، آب و برق و گاز هم  ندارد.

وعده وزیر 

وزیر ورزش و جوانان  در سفری که پارسال به شیراز داشت قول داد این دو ورزشگاه را در هفته دولت،  شهریور ۱۴۰۱ تکمیل و به بهره برداری برسد. با توجه به زمان اندک باقی مانده  تا هفته دولت اگر شرکت توسعه به طور شبانه روزی کار کند شاید  وعده ها در زمان مقرر محقق شود و گرنه باز هم بهره برداری از آن به هفته های بعدی دولت در سال دیگری  کشیده می شود.    

تاریخچه  شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی  

شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی یک سازمان زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان ایران است،این سازمان در تاریخ ۲۷ مهر ۱۳۷۳ با پیشنهاد سازمان تربیت بدنی ایران و تصویب هیات وزیران برای ساخت، تجهیز و نگهداری تأسیسات ساختمان‌های ورزشی ایران تشکیل شده است.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی سازمان لیگ فوتبال حمید سجادی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی سازمان لیگ فوتبال حمید سجادی خبرگزاری جمهوری اسلامی سازمان لیگ فوتبال حمید سجادی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس دولت سیزدهم ورزش و جوانان کل ورزش و جوانان پروژه های نیمه شرکت توسعه نیمه تمام اظهار نظر اداره کل پروژه ها صفر پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۵۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام

امین دوست محمدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای قانون جامع حمایت از ایثارگران هستند، گفت: سازمان برنامه و بودجه استان ایلام از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای خدمات رسانی مطلوب به جامعه ایثارگران حمایت می‌کند.

دوست محمدی اضافه کرد: واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی از دیگر اولویت‌های مهم است، برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری انجام است.

محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز ، گفت: ۱۰۰ درصد مصوبات دور اول سفر ریاست محترم جمهوری در حوزه بنیاد شهید استان با اعتبار ۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: کار‌های زیرساختی و پروژه‌ای بسیار خوبی در حوزه زائرسرا و خانه ایثار برای استان ایلام تعریف شده که این مهم نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان در بحث اعتبارات است.

وی تصریح کرد: زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۶۰ درصد پیشرفت از جمله پروژه‌های مهم اداره کل بنیاد شهید است، همچنین برای تمامی املاک بنیاد شهید سند تک برگ اخذ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • معاون بارسا: به غیر از ژاوی به مربی دیگری فکر نکردیم
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • واکنش وزارت ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه استقلال
  • واکنش وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • واکنش منفی وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام