Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ماموستا فایق رستمی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: ماه ذی‌الحِجّة ماه برکت و رحمت است، ماهی که میلیون ها مسلمان از کشورهای مختلف جهان در مکه مکرمه گرد هم می آیند تا حج ابراهیمی را بجا آورند.

وی تصریح کرد: حج تمتع بزرگترین تجمع مسلمانان در مکتب بلند پایه پیامبر مکرم اسلام است که به دعوت پروردگار در شهر مکه جمع می شوند و وحدت و همبستگی خود را به جهانیان نشان می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه سنندج گفت: کسی که حج ابراهیمی را به جا می آورد تا زمانی که حرف و عمل ناپاک انجام ندهد مانند روزی که از مادر زاده شده بی گناه است.

ماموستا رستمی اظهار کرد: این انسان خداوند بزرگ یک خداوند و همه ما زاده از یک پدر و مادر هستیم و هیچ یک نسبت به دیگری مگر به واسطه تقوا برتری نداریم.

وی اذعان کرد: ما پیرو مکتب پیامبری هستیم که خاتم النبیا و اشرف مخلوقات است و دینی را برای ما آورده که برای تمام ادوار تاریخ برنامه سعادت دارد.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه دین پیامبر عزت و سربلندی را برای امت اسلام به ارمغان آورد گفت: این دین الهی جایگاه و بلندترین ارزش های واقعی انسان ها را احیا کرد.

ماموستا رستمی افزود: کسی که به قصد حج حرکت می کند اما نرسیده به مقصد به رحمت خدا می رود تا روز قیامت ثواب بجا اوردن حج برایش ثبت می شود.

ظرفیت معادن در مسیر توسعه کردستان قرار گیرد

امام جمعه سنندج در ادامه با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه معادن و گردشگری گریزی زد و گفت: اگر مسوولان از این ظرفیت های خدادادی به نحو احسن در مسیر توسعه کردستان بهره بگیرند قطعا هیچ مشکلی در این استان باقی نخواهد ماند.

وی تصریح کرد: سفر قریب الوقوع رییس جمهور به کردستان بستری برای رفع مشکلات استان در حوزه های مختلف است که امیدواریم مسوولان بهره مندی لازم را از این مهم ببرند.
انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه سنندج ماموستا رستمی حج ابراهیمی مکه مدینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۶۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم روز ملی شوراها که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در آیات قرآن کریم به اهمیت شورا و مشورت اشاره شده و خداوند در آیه «والذین استجابوا لربهم و اقاموالصلواه و امرهم شوری بی نهم و مما رزقنهم ینفقون» در کنار شورا بزرگترین ارکان دین یعنی نماز را ذکر کرده است.

وی افزود: از سعادت جامعه اجرای عدالت است که قدم‌های زیادی در این راستا برداشته شده است اما باز هم نیاز به استمرار دارد.

وی بیان کرد: خداوند بر پیامبر نیز تاکید داشته که با مردم مشورت کند و در امور مختلف مشورت را مورد توجه قرار دهد.

امام جمعه سنندج وظیفه دولت عدالت مدار را توجه به جامعه و مبارزه با فقر و تبعیض خواند و اعلام کرد: مسؤولان لاید زمینه رفع محرومیت را در جامعه فراهم کنند چرا که جامعه‌ای که در فقر و بیکاری و شکاف طبقاتی باشد شور و مشورت نخواهد داشت.

وی اعلام کرد: کار و فعالیت اقتصادی در برنامه‌ریزی مسؤولان قطعاً وجود دارد اما باید برای رونق اقتصادی از ظرفیت‌ها استعداد جوانان نیز بهره برد و همه ظرفیت‌ها را بکار بست.

ماموستا رستمی خواستار توجه به اشتغال و رفع بیکاری جوانان شد و جهش تولید و رونق اقتصادی را نیازمند توجه و همراهی مسؤولان و مردم دانست.

کد خبر 6090892

دیگر خبرها

  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری