Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت بر هم خوردن امنیت انرژی و شدت گرفتن نوسانات بازار را بازی باخت - باخت برای همه بازیگران این عرصه دانست و گفت: بازار جهانی نفت نیازمند افزایش عرضه از سوی ایران است .

به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، جواد اوجی پس از پایان سی‌امین نشست وزارتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) اظهار کرد: تصمیم امروز اوپک پلاس در واقع اجرای تصمیم ماه پیش یعنی افزایش تولید نفت به مقدار ۶۴۸ هزار بشکه در روز برای ماه‌های ژوئیه و اوت ۲۰۲۲ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش تولید بعضی از تولیدکنندگان اوپک‌پلاس و محقق نشدن سطوح تولید تعهد شده و کاهش سطح ذخیره‌سازی‌های تجاری نفت خام و فرآورده‌های نفتی در بعضی از کشورهای بزرگ مصرف کننده، سی‌امین نشست وزارتی اوپک‌پلاس ضمن حمایت دوباره از تصمیم نوزدهمین نشست وزارتی اوپک و غیراوپک (ژوئیه ۲۰۲۱)، بر اساس اجماع تصمیم گرفت برای ماه اوت ۲۰۲۲ مجموع تولید کشورهای اوپک و غیراوپک ۶۴۸ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

وزیر نفت با تأکید بر اینکه ائتلاف اوپک‌پلاس به رصد و نظارت مداوم و منظم خود بر تحولات بازار و انجام هرگونه اقدام لازم برای حفظ ثبات حاکم بر بازار نفت ادامه خواهد داد، افزود: براساس تازه‌ترین آمار و گزارش‌های منتشر شده، پای‌بندی مناسب کشورهای اوپک‌پلاس، در ماه آوریل سال ۲۰۲۲ به سطح بی‌سابقه ۲۵۶ درصد رسید که دلیل اصلی افزایش سطح پایبندی، تولید نکردن به مقدار تعهد شده از سوی بعضی از کشورها بوده است.

اوجی با بیان اینکه بازار جهانی نفت، با وجود برخی نگرانی‌ها از پیامدهای تنش‌های ژئوپلیتیک برای رشد اقتصادی جهان و آسیب‌های احتمالی برای تقاضا، با هدف توازن و ثبات در حال حرکت است اما نگرانی‌هایی درباره احتمال کمبود عرضه نفت در ماه‌های پیش رو همچنان وجود دارد، گفت: کشورهای عضو ائتلاف اوپک‌پلاس به دقت شرایط بازار جهانی نفت و توازن عرضه و تقاضا را تحت نظر دارند و این آمادگی وجود دارد تا به اقتضای شرایط بازار نفت، به سرعت تصمیم‌گیری و اقدام‌های لازم از سوی اوپک‌پلاس انجام گیرد.

وی افزود: تحولات اخیر در اقتصاد جهانی نشانگر افزایش آثار تورمی در بسیاری از کشورهای جهان شده و قیمت انواع سوخت به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است، همان‌گونه که در ماه‌های اخیر بارها اشاره کردم، وضع بازار جهانی نفت به گونه‌ای است که بازگشت نفت ایران به بازار می‌تواند پاسخگوی بخشی از مشتریان و کمک کننده به ایجاد تعادل و آرامش در بازار های جهانی باشد. به‌ویژه آنکه با نزدیک شدن به فصل تابستان و آغاز مسافرت‌ها در اروپا و آمریکا، شاهد افزایش تقاضای جهانی برای نفت و فرآورده‌های نفتی خواهیم بود و در چنین شرایطی، کشورهای مصرف کننده احتمالا فشارهای قیمتی مضاعفی را به‌ویژه در بازار فرآورده‌های نفتی متحمل خواهند شد.

وزیر نفت با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره بر این مسئله تأکید دارد که بر هم خوردن امنیت انرژی و شدت گرفتن نوسان‌های بازار یک بازی باخت - باخت برای همه بازیگران این عرصه است، تصریح کرد: ما به‌عنوان بزرگترین دارنده ذخایر نفت و گاز جهان آمادگی داریم، در سریعترین زمان ممکن تولید نفت خام خود را به سطح پیش از تحریم‌ها برسانیم.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازار جهانی نفت اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۶۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز 11 اردیبهشت 1403

به گزارش صدای ایران، کاهش قیمت خودرو که از ابتدای اردیبهشت امسال آغاز شد، کماکان ادامه دارد و امروز اغلب محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد پنج یا ۱۰ میلیون کمتر از دیروز قیمت دارند.

تارا تیپ V ۴ که یکی از گرانقیمت‌ترین سواری‌های فعلی است، امروز یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان یعنی ۱۰ میلیون کمتر از دیروز به‌فروش می‌رسد.

تارا V ۲، پژو پارس و دنا پلاس شش‌دنده نیز به‌همین کمتر از دیروز قیمت دارند و مدل‌های دیگری مثل پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما، ۲۰۷ دنده‌ای ارتقایافته و تارا دنده‌ای با افت قیمت پنج میلیونی روانه بازار شده‌اند. قیمت روز محصولات ایرانخوردو در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو

دهم اردیبهشت ۱۴۰۳،
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سورن پلاس دوگانه‌سوز EF۷ مدل ۱۴۰۳،

۸۲۰ میلیون تومان

۸۲۰ میلیون تومان

سورن پلاس بنزینی EF۷ مدل ۱۴۰۲،

۶۳۵ میلیون تومان

۶۳۵ میلیون تومان

دنا پلاس شش‌دنده ارتقایافته مدل ۱۴۰۳،

۹۷۰ میلیون تومان

۹۶۰ میلیون تومان

دنا پلاس اتوماتیک آپشنال مدل ۱۴۰۳

یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان

پارس سال XU۷p مدل ۱۴۰۲،

۶۷۵ میلیون تومان

۶۶۵ میلیون تومان

۲۰۷ با موتور TU۳ مدل ۱۴۰۳،

۶۸۰ میلیون تومان
۶۷۵ میلیون تومان

۲۰۷ دنده‌ای ارتقایافته مدل ۱۴۰۳،

۸۱۰ میلیون تومان

۸۰۵ میلیون تومان

۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مدل ۱۴۰۳

یک میلیارد و ۸۰ میلیون

یک میلیارد و ۸۰ میلیون

رانا پلاس ارتقایافته مدل ۱۴۰۳،

۶۵۰ میلیون تومان

۶۵۰ میلیون تومان

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته مدل ۱۴۰۳،

۶۹۰ میلیون تومان
۶۹۰ میلیون تومان

تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۲،

۸۲۰ میلیون تومان

۸۱۵ میلیون تومان

تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳،

۹۸۵ میلیون تومان

۹۷۵ میلیون تومان

تارا اتوماتیک V۴ مدل ۱۴۰۳

یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲،

۶۶۵ میلیون تومان

قیمت محصولات سایپا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ساینا S دنده‌ای جزو ارزان‌ترین سواری‌های تولیدی سایپا در بازار است که به طور متوسط ۴۴۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. کوییک GX دنده‌ای حدود ۱۰ میلیون بیشتر قیمت دارد و این یکی ۴۵۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

شاهین اتوماتیک، اما گرانقیمت‌ترین سواری سایپاست و ۸۶۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. نسخه دنده‌ای همین خودرو ۷۶۵ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد و اطلس G که به تازگی روانه بازار شده، ۷۶۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

تیبا صندوقدار که از خط تولید سایپا کنار رفته ۳۹۷ میلیون تومان خریدوفروش می‌شود و قیمت تیبا هاچ‌بک به ۴۰۲ میلیون تومان می‌رسد. قیمت روز محصولات سایپا در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز خودرو‌های سایپا

مدل ۱۰ اردیبهشت ۱۱ اردیبهشت
پراید ۱۵۱ تیپ DA مدل ۱۴۰۳،
۳۳۸ میلیون تومان

۳۳۸ میلیون تومان

تیبا صندوقدار مدل ۱۴۰۱،
۳۹۷ میلیون تومان

۳۹۷ میلیون تومان

تیبا هاچ‌بک مدل ۱۴۰۱،

۴۰۲ میلیون تومان

۴۰۲ میلیون تومان

ساینا S دنده‌ای مدل ۱۴۰۳،
۴۴۰ میلیون تومان

۴۴۰ میلیون تومان

کوئیک GX مدل ۱۴۰۳،

۴۵۰ میلیون تومان
۴۵۰ میلیون تومان

کوئیک SR دنده‌ای مدل ۱۴۰۳،

۴۵۵ میلیون تومان

۴۵۰ میلیون تومان

اطلس مدل ۱۴۰۳،

۵۸۵ میلیون تومان

۵۸۵ میلیون تومان

چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲
یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان

چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳
یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان

شاهین دنده‌ای مدل ۱۴۰۳،

۷۶۵ میلیون تومان

۷۶۵ میلیون تومان

شاهین اتوماتیک مدل ۱۴۰۳،

۸۶۰ میلیون تومان

۸۶۰ میلیون تومان



۶۶۰ میلیون تومان

دیگر خبرها

  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • قیمت خودرو امروز 11 اردیبهشت 1403
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ تداوم کاهش قیمت خودرو در بازار
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • رکوردشکنی فروش نفت با تمرکز بر ابتکارات جدید در بازسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است