Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه رشت با اشاره به فرارسیدن اول ذیحجه سالروز ازدواج مبارک حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: در امر ازدواج با  ۲ پدیده دور از عقل و شرع مواجه هستیم که یکی بالارفتن سن ازدواج دختران و پسران و دیگری عدم فرزندآوری و یا تعداد کم فرزندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دلایل مطرح شده برای این دو پدیده را بهانه های بی پایه و اساس عنوان کرد و گفت: با توجه به پیری جمعیت و کم فرزندآوری توسط زوج ها، دولتمردان ما باید تدابیر لازم را برای جوان شدن جامعه همانند بعضی از کشورهای دیگر فراهم کنند که البته در این زمینه، همه ما مسئول هستیم و با توجه به مقام و مسئولیتی که داریم باید در این بخش گام برداریم.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: از سوی دیگر هر شخصی که قصد سرمایه‌گذاری در کشور دیگری را دارد، ابتدا به جوانی جمعیت آن کشور نگاه می کند که این یک امر طبیعی است و در موارد دیگر نیز توجه همه، به جوانی جمعیت یک کشور است که به همین دلیل جوانان ما باید به امر مقدس ازدواج، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

ملت ما جنایتهای آمریکا را فراموش نمی‌کند

امام جمعه رشت در ادامه به در پیش بودن سالروز شهادت حجاج ایرانی نیز اشاره و بیان کرد: در ششم ذیحجه سال ۶۶، زائران ما توسط آل سعود در عربستان به شهادت رسیدند و همان زمان امام راحل فرمودند که منتظر ذلت آل سعود هستیم که هم اینک نیز شاهدیم که یکی از این ذلت‌ها، توسط ملت یمن انجام شده و ذلت‌های دیگر آنان نیز فرا خواهد رسید.

آیت الله فلاحتی همچنین به در پیش بودن سالروز شهادت تعدادی از هموطنان بی گناه ایران توسط استکبار جهانی اشاره و خاطرنشان کرد: ناو آمریکایی وینسنس آمریکا یک هواپیمای مسافربری را مورد هدف موشکی قرار داد و ۲۹۰ نفر از هموطمنان بی گناه ما را به شهادت رساند.

نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: این جنایت در تاریخ آمریکا یک لکه سیاهی است که همیشه ماندگار خواهد ماند و بر اساسی فرموده مقا معظم رهبری ، از روز ششم تا ۱۲ تیر ماه باید به نام حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شود و در این هفته، جنایتهای آمریکا به جهانیان ارایه شود.

امام جمعه رشت افزود: جنایتهای آمریکا در جهان به خصوص جنایتهای این استکبار جهانی در حق ملت ایران کم نیست و در تاریخ، چیزی جز جرم و جنایت از دولتمردان آمریکا مشاهده نکردیم و به همین دلیل ملت ما هیچگاه جنایتهای آمریکار را فراموش نمی‌کند.

آیت الله فلاحتی در خاتمه گفت: با این وجود متاسفانه هنوز تعدادی، خواهان کنار آمدن با آمریکا هستیم اما آنان باید بدانند که از آمریکا جز جرم و جنایت چیز دیگری به ملت ایران نخواهد رسید چون تاریخ این امر را ثابت کرده است.

برچسب‌ها رشت مشارکت سیاسی مشارکت اجتماعی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت مشارکت سیاسی مشارکت اجتماعی رشت مشارکت سیاسی مشارکت اجتماعی گیلان جنایتهای آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۶۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رضا ابراهیمی، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی که با موضوع تشریح برنامه‌های هفته ازدواج برگزار شد، با بیان اینکه براساس مصوبه شورای عالی جوانان دستگاه‌های دولتی و عمومی باید ۲۰ درصد از امکانات و ظرفیت‌های خود را رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند گفت: در این بین ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان مکلف هستند برای برپایی ازدواج آسان اماکن و سالن‌های خود را در اختیار جوانان قرار دهند.

وی اظهار داشت: ترویج ازدواج اسان یک ضرورت است که لزوم ورود بیشتر و جدی تمامی نهاد‌ها و ادارات را دارد.

وی با بیان اهمیت استفاده از ظرفیت خیرین ازدواج عنوان کرد: لازم است به صورت ساماندهی شده مجمع خیرین امر ازدواج در استان تشکیل شود تا در اوایل زندگی خیرین با حمایت مادی و یا مسکن زوجین را در زندگی مشترک یاری دهند.

ابراهیمی اضافه کرد:مراکز مشاوره غیر مجاز و بدون مجوز شناسایی و با متخلفین برخورد خواهد شد.

سجاد بیرامی، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هم با ارائه عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در بخش‌های مختلف جوانان گفت: در طی سال گذشته بیش از ۲ هزار نفر در مراکز مشاوره ازدواج ورزش و جوانان استان مشاوره رایگاه پیش، حین و بعد از ازدواج دریافت کرده اند.

بیرامی با اشاره به اینکه هفته ازدواج امسال از ۱۹ تا ۲۵ خرداد با برگزاری برنامه‌های متنوع برگزار خواهد شد اظهار داشت:
طرح " وصال شیرین " که مبنای آن ارزان سازی ازدواج برای جوانان است، را با همکاری یکی از سمن‌های جوانان امسال اجرایی خواهیم کرد.

 وی افزود بر همین اساس، سامانه‌ای طراحی شده که طی آن، خدمات ارزان به جوانان در شُرُف ازدواج ارائه خواهد شد، این خدمات ارزان ازدواج شامل ۱۳ مورد از جمله: گل فروشی، لباس فروشی و ... می‌باشد و در این سامانه، شرایط دریافت تسهیلات قرض الحسنه هم برای جوانان وجود دارد

بیرامی اضافه کرد؛ برای توسعه عرصه جوانان، نیاز داریم گه تمام دستگاه‌ها پای کار باشند و انتظار داریم رسانه‌ها و خبرگزاری در مسیر فرهنگ سازی ازدواج آسان، اثر گذاری داشته و مسئولان را یاری دهند

وی با بیان برنامه‌های مصوب هفته ازدواج گفت: سال گذشته در ۹شهرستان آذربایجان غربی برای ۲۸۷ زوج جشن‌های وصال را برگزار کردیم و امسال بنا داریم در ۱۷ شهرستان استان جشن‌های وصال را برگزار کنیم.

بیرامی اضافه کرد:با همکاری سمن‌های مربوطه و همکاران اداره کل، توانستیم سال گذشته رتبه اول کشور را در برپایی جشن‌های وصال کسب کنیم.

دیگر خبرها

  • جزئیات تسیهلات ازدواج و فرزندآوری
  • بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • رویداد جامعه پرداز با هدف هم افزایی کنشگران حوزه زن، خانواده و فرزندآوری
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد