Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسینعلی بهرامی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ارسنجان ضمن‌گرامیداشت سالروز ازدواج مبارک امیرالمومنین علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیه بر لزوم رفع موانع پیش روی ازدواج جوانان این شهرستان تاکید کرد.

وی یکی از آسیب‌های ازدواج در این شهرستان راپاییندن سن ازدواج و افزایش آمار طلاق به دلیل شناخت کم‌زوجین از یکدیگر مطرح کرد و گفت: از سویی دیگر سختگیری‌ها و سنگ اندازی های پیش از ازدواج باعث شده است بخش زیادی از جوانان قید ازواج را بزنند و همین امر منجر به بالا رفتن سن ازدواج نیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ارسنجان بر آسان گرفتن امر مقدس ازدواج تاکید کرد و گفت: بعضاً دیده می‌شود که با درخواست جهیزیه آنچنانی از عروس و دامادها وبا سنگ اندازی های مداوم ازدواجشان به تعویق می‌افتد در حالیکه پدر ومادرهای این جوانان پس از ۳۰ زندگی مشترک هنوز چنین وسایلی ندارند.

حجت الاسلام بهرامی با تاکید بر اینکه سختگیری باید در مرحله انتخاب همسر باشد، متذکر شد: دختر دارها مراقب باشند که به هر کس دختر ندهند و با تحقیق، مشورت، سبک سنگین کردن همه زوایا و با ملاک قرار دادن مسائل دینی، اخلاقی، تقوایی و اصالت خانوادگی، فرزندشان را روانه خانه بخت کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ارسنجان همچنین خطاب به پسر دارها نیز گفت: برای ازدواج فرزندتان در هر خانه‌ای نروید، دختر بزک کرده شل حجابی که ابایی از دید نامحرم و اختلاط با نامحرم و حاضر در پیج‌های ضد اخلاقی و … مناسب ازدواج نیست.

وی بر لزوم حمایت دولت و مجلس برای تسهیل در امر ازدواج جوانان تاکید کرد و گفت: تا می‌توانید از طرح ازدواج بهنگام جوانان حمایت کنید، هر کاری می‌توانید برای سر و سامان گرفتن جوانان (مسکن ارزان قیمت، ارائه تسهیلات کافی برای ازدواج) انجام دهید.

امام جمعه ارسنجان در ادامه غیرت و دلسوزی مردم طبیعت دوست ارسنجان که حماسه‌ای بی نظیر در اطفای حریق آفریدند و سنگ تمام گذاشتند را ستود و از سمن‌ها، گروه‌های حامیان طبیعت و مسئولین این شهرستان برای نجات منابع طبیعی این شهرستان تقدیر کرد.

وی پیشنهاد داد تا در روز ارسنجان، روز غیرت و حماسه، روز همدلی و وحدت، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان نسبت به فراخوان بهترین ایده و عنوان، مسابقه عکاسی و دل نوشته و آثار هنری و فیلم کوتاه، اقدام کند.

او همچنین به تپه تل کاخ این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: به داد طبیعت و درختان آن برسید حیف است که بخاطر کم آبی از بین برود لازم است تا مردم طبیعت دوست ارسنجان و مسئولین ادارات مربوطه برای احیا تپه تل کاخ پای کار بیایند.

کد خبر 5527913

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان ارسنجان طبیعت بوشهر کرمانشاه مشهد خراسان رضوی کنکور اردبیل سنندج ویروس کرونا ایلام آمار کرونا مواد مخدر همدان کنکور سراسری تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به طبیعت بهاری دریاچه سد آغچه در بوئین میاندشت + فیلم

دریاچه سد آغچه در شهرستان بوئین میاندشت استان اصفهان و در نزدیکی روستایی با نام آغچه واقع شده است. روستای آغچه دارای چشمه‌ها و رودخانه‌های پرآب و فراوانی است و همینطور ارتفاعات بسیار زیبایی دارد که اغلب سفیدپوش است. یکی از زیبایی‌های این منطقه دریاچه سد آغچه است.

آب و هوای خنک این منطقه موجب گشته تا در فصل بهار و تابستان میزبان گردشگران بسیاری باشد.

شهروند خبرنگار ما دریاچه سد آغچه را به نمایش درآورد که می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است
  • نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان
  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • نگاهی به طبیعت بهاری دریاچه سد آغچه در بوئین میاندشت + فیلم
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند