Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) اظهار داشت: امام جواد در وصیت خود، صبر و تحمل در سختی‌ها را مهم دانستند، طبق گفته ایشان مردم باید مراقب هوای نفس خود باشند و همواره به این نکته توجه کنند که خداوند همیشه ناظر بر اعمال آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همه مسلمانان باید نسبت به عمل صالح توجه داشته باشند چرا که عمل صالح مترادف با ایمان است، ادامه داد: اگر کسی عمل صالح انجام دهد و به خداوند و رسول او ایمان داشته‌باشد، خداوند برای او حیات طیبه قرار می‌دهد که نوع خاصی از حیات محسوب می‌شود.

امام جمعه اصفهان در ادامه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه اشاره کرد و افزود: مردم، مسئولان و نمایندگان مجلس همه مشکلات را می‌دانند و در صدد رفع آنها هستند.

با همبستگی از بحران‌ها عبور کنیم

وی با بیان اینکه در حال حاضر در جنگ اقتصادی تحمیل شده از سوی دشمن قرار داریم و از سوی دیگر دو کشور تولید کننده اصلی مواد غذایی یعنی روسیه و اوکراین با هم در جنگ هستند و بحران ایجاد شده است، ابراز داشت: لازم است با همبستگی و دستگیری از همدیگر از این بحران‌ها عبور کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به روایات ائمه درباره رعایت حال همسایگان تصریح کرد: لازم است بر اساس روایات دینی به گونه‌ای رفتار کنیم که همسایگان ما آسیب و آزاری نبینند، از سوی دیگر نیز توجه و دستگیری از نیازمندان در جامعه اسلامی ضروری است.

وی تاکید کرد: صاحبخانه‌ها در زمینه شرایط اقتصادی فعلی باید با مستأجران مدارا و مراعات کنند چرا که بی خانمانی سخت‌ترین دردها است.

خطیب جمعه اصفهان همچنین با تاکید بر ضرورت فرزندآوری با توجه به وضعیت پنجره جمعتی کشور و استان اصفهان گفت: تک فرزندی شدن موجب محرومیت فرزند از خواهر و برادر، عمه، خاله، عمو و دایی در حال و آینده شده و در فرزندان احساس کمبود ایجاد می‌کند و حداقل داشتن چهار فرزند، موجب کمک به فرزندان در آینده می‌شود.

امام جمعه اصفهان همچنن با بیان اینکه والدین باید در کنار فرزندآوری به تربیت فرزندان نیز توجه داشته باشند، اظهار داشت: رفتار والدین در تربیت فرزند بسیار مؤثر است از ین رو ضروری است رعایت اخلاق و تقویت عملی راستگویی و سایر صفات شایسته در تربیت کودک مورد توجه باشد.

منبع: مهر

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: امام جمعه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۶۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: هر جا که شوراها از نزدیک موارد را پیگیری کرده‌اند، امیدآفرینی برای مردم شکل گرفته است و آنجا که شوراها مطالبه‌گری کرده‌اند، ما مدیران دولتی بهتر توانستیم حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران زینلیان امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: با وجود اینکه ۲۰ سال شکل‌گیری شورای اسلامی شهر اصفهان طول کشید، اما مشهود است چقدر در گفتمان و اندیشه‌های امام راحل (ره) تحقق شورا مهم بوده است که ایشان در روزهای نخست تشکیل نظام چنین دستوری را دادند.

وی افزود: هر جا که شوراها از نزدیک موارد را پیگیری کرده‌اند، امیدآفرینی برای مردم شکل گرفته است و آنجا که شوراها مطالبه‌گری کرده‌اند، ما مدیران دولتی بهتر توانستیم حرکت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان یادآور شد: حرف‌هایی که ما کمتر می‌توانیم با صراحت آن را به مدیران کشور بگوییم، اعضای شورای اسلامی شهر آن را صریح مطرح می‌کنند که این شیوه به ما در پیگیری بسیار کمک کرده است.

زینلیان گفت: امیدوارم با پیگیری مؤثرتر از گذشته شورا، به اصلاح امور مردم و اعتلا و ارتقای شهر اصفهان به‌ویژه بعضی معضلات دیرینه و چند ساله همچون مسئله آب کمک کنیم.

کد خبر 748658

دیگر خبرها

  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • انتقاد یک مقام سابق از عروسی مجلل دختر شمخانی
  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است
  • کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم