Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد،  امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به اهمیت کار و تلاش برای بهبود معیشت و وضعیت اقتصادی در مکتب اسلام، اظهار کرد: اینکه فرد کار و تلاش کند تا هم نیاز خود را برطرف کرده و هم بتواند به دیگران و جامعه کمک کند در اسلام به‌صورت مؤکد سفارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: کار و فعالیتی که وابستگی نظام اسلامی به بیگانه و غیرمسلمان را قطع کرده و نظام دینی را سرافراز و سربلند می‌کند بسیار با ارزش است؛ ازاین‌رو فعالان عرصه اقتصادی اگر با این هدف فعالیت کنند مصداق افراد مجاهد و ارزشی می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: بر اساس روایات دینی فعالان اقتصادی و تولیدگران بخش‌های مختلف ازجمله بخش کشاورزی گنج‌های جامعه و مردم محسوب می‌شوند و اگر با اهداف والای فوق فعالیت کنند فردای قیامت از بالاترین جایگاه‌ها در نزد حق‌تعالی برخوردار خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه کار اقتصادی جزء امور عبادی است، خاطرنشان کرد: کسانی که با نیت نیک در راستای تأمین غذا و مایحتاج جامعه فعالیت می‌کنند در زمره مجاهدان فی سبیل الله هستند و باید مسؤولان امر از آن‌ها حمایت لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با تأکید بر تلاش مضاعف برای دستیابی مجدد به خودکفایی گندم، گفت: در مقطعی درزمینهٔ تولید گندم به خودکفایی رسیدیم؛ اما به دلیل کم‌توجهی‌های صورت گرفته، افت کردیم به‌گونه‌ای که سال گذشته بخش قابل‌توجهی از گندم موردنیاز کشور را وارد کردیم؛ اما باید مسئولان به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و از کشاورزان حمایت کنند که در این زمینه بار دیگر خودکفا شویم.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: در مقابل وظایف و مسئولیت‌های تولیدکنندگان، برخی مسئولیت‌ها نیز بر عهده مصرف‌کنندگان قرار دارد که از آن جمله اعتدال در مصرف است؛ زیرا زیاده‌روی و اسراف آثار مخرب فراوانی بر تولید و جامعه دارد.

وی تصریح کرد: مصرف انرژی ما نسبت به میانگین دنیا بیش از دو برابر است که این میزان مصرف اضافه در شأن جامعه اسلامی نیست، به‌ویژه آن‌که امروز منابع ما به‌ویژه در حوزه آب محدود است و زیاده‌روی در مصرف آن به‌هیچ‌عنوان پذیرفتنی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: همچنین ضایعات فراوانی که در مصرف مواد مختلف ازجمله در مصرف نان شاهد آن هستیم پذیرفتنی نیست و در این راستا هم مردم و هم نانوایان باید اهتمام ویژه‌ای به تغییر وضعیت موجود داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت شهادت امام محمدباقر (ع)، با اشاره به روایتی از این امام همام، اظهار کرد: بنا به فرموده امام پنجم اگر تقوا و پرهیزکاری داشته باشید خداوند در جاهایی که تصور نمی‌کنید به یاری شما آمده و راهی را پیش روی شما می‌گشاید تا در مواجهه با بحران‌ها و مشکلات بهترین تصمیم را بگیرید.

وی در ادامه سالروز ازدواج مولای متقیان علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) را تبریک گفت و با بیان اینکه این مناسبت‌ها برای ما پیام دارند، خاطرنشان کرد: این خانواده الگوی کاملی برای خانواده اسلامی است؛ زیرا بر این خانواده نمونه، محبت و عشق، یاری‌کردن همدیگر در مسیر بندگی خداوند و ارزش‌های دینی حاکم است و زوجین در کنار یکدیگر بهترین فرزندان را تربیت کرده و تحویل جامعه دادند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: خانواده‌ها با الگوگیری از شیوه ازدواج مولای متقیان (ع) و دخت نبی مکرم اسلام (ص)، ازدواج جوانان را تسهیل کرده و رسوم غلط و هزینه‌های سنگین را کنار بگذارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته بازخوانی و افشای ماهیت حقوق بشر آمریکایی، اظهار کرد: جهان غرب در سه قرن اخیر و به‌ویژه در قرن اخیر نسبت به کشورهای دیگر، جز ظلم و ستم ثمره‌ای نداشته؛ به‌گونه‌ای که فقر، بیچارگی، جنگ، کودتا و ... تماماً ثمره دخالت غرب در کشورهای دیگر است.

وی افزود: مستکبران غربی در دهه‌های گذشته جنایت‌های مختلفی در نقاط گوناگون دنیا ازجمله در ایران و خاورمیانه مرتکب شدند؛ به‌گونه‌ای که در سه دهه اخیر بیش از دو میلیون نفر تنها در منطقه ما به واسطه جنگ‌افروزی غرب جان خود را از دست داده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: به برکت انقلاب و نظام اسلامی، ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی غرب و مستکبران ایستاده و مقاومت می‌کند و به واسطه همین مقاومت، روزبه‌روز ملت ما قوی‌تر و دشمن ضعیف‌تر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت شانزدهم تیر، روز ملی مالیات، با اشاره به اینکه بحث مالیات حق‌الناس است، خواستار عدالت و مقابله با تبعیض در پرداخت و دریافت مالیات شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز جمعه بجنورد خودکفایی تولید گندم وضعیت اقتصادی کشور نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی حجت الاسلام والمسلمین نوری گونه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۷۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، «امید شکری» عکاس مستند اجتماعی و مدیر پاتوق عکس عمیق استان با اشاره به این که در این نمایشگاه 25 اثر از مجموعه آثار تولید شده ام طی 15 سال عکاسی را با رویکرد مستند اجتماعی و در راستای به نمایش گذاشتن هنر، صنعت، کشاورزی، صنایع دستی و مستند اجتماعی استان به نمایش می‌گذارم، تصریح کرد: این نمایشگاه فردا؛ هفدهم ماه جاری برای علاقه مندان در مجتمع طلای سفید دایر خواهد شد.

این هنرمند تقدیر شده از سوی هیئت داوران هشتاد و چهارمین جشنواره بین المللی «آساهی شیمبون» ژاپن و جشنواره بین المللی عکس «کاف» یکی از راه‌های معرفی عکاس به جامعه را برپایی نمایشگاه برشمرد و عنوان کرد: تولیدات هنری یکی از بسترهای مهم برای ایجاد شادابی و نشاط در جامعه است که در کنار آگاهی بخشی، گرایش‌های بیشتری را در عموم مردم ایجاد می‌کند تا به سمت هنر سوق داده شوند.

مدیر پاتوق عکس عمیق استان ادامه داد: از سوی دیگر نمایشگاه‌های هنری به ویژه نمایشگاه عکس رقابتی ناخواسته را برای جامعه عکاسی ایجاد و زمینه را برای تکاپو میان هنرمندان و خارج کردن هنرمندان از رکود فراهم می کند.

شکری خاطرنشان کرد: نمایشگاه «نگاهی به خراسان شمالی» فردا ساعت 19 به صورت رسمی در طبقه منفی یک مجتمع طلای سفید بجنورد دایر می‌شود و علاقه مندان تا بیست و سوم ماه جاری فرصت دارند تا هر روز از ساعت 16 تا 22 از نمایشگاه بازدید کنند.

خبرنگار : متین لنگری

انتهای خبر/

کد خبر: 1229522 برچسب‌ها نمایشگاه عکس بجنورد

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • خراسان شمالی غرق در ماتم عزای صادق آل محمد