Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌ جمعه سمنان از برخی تشریفات و تجملات حاکم بر مراسم‌های ازدواج در جامعه امروز انتقاد و از آن به‌عنوان موانع ازدواج جوانان یاد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مرتضی مطیعی امام‌جمعه سمنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سمنان که در مصلی این شهر برگزار شد با اشاره به سالروز حمله ناوگان آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در سال 1367 اظهار داشت: در این حمله تروریستی 290 نفر از هم‌وطنان بی‌گناهمان با خباثت آمریکایی‌ها به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ادعای حقوق بشر از سوی آمریکا بیشتر شباهت به فکاهی و لطیفه دارد و به فرموده مقام معظم رهبری باید این ادعای دروغ افشا شود؛ برخی اعمال ضد حقوق بشری آمریکا را برشمرد و افزود: مداخله در امور داخلی و کودتا در کشورهای مستقل و تغییر رژیم در آنها تا منافع آمریکا در آن کشور تأمین شود، حمایت از گروه‌های تروریستی مانند منافقین و داعش که به اذعان خودشان، دست‌پرورده آمریکا است و همچنین حمایت از رژیم‌های غاصب و متجاوز مانند رژیم صهیونیستی و عربستان در حمله به یمن که همه از اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به تحریم‌های اقتصادی آمریکا و ممانعت از تجارت سایر کشورها با ایران افزود: جلوگیری از واردات دارو رادیو داروها و تجهیزات پزشکی، تحریم صنعت هوانوردی نمونه‌هایی از اعمال ضد حقوق بشری آمریکا است.

مطیعی با تأکید بر اینکه آمریکا مسئله و لفظ حقوق بشر را ابزاری برای سلطه بر دیگر کشورها قرار داده است تصریح کرد: ترور ناجوانمردانه شهید بزرگوار قاسم سلیمانی یکی دیگر از نمونه‌های ضدیت آمریکا با حقوق بشر است.

وی اضافه کرد: آمریکا به دنبال دستیابی، حفظ و سلطه خود (بر دنیا) است؛ غافل از اینکه طلیعه افول این کشور استکباری ظاهرشده و امیدواریم روزبه‌روز این افول بیشتر شود و ما شاهد آن باشیم.

امان از عروسی‌های تجملاتی؛ سه قوه برای امنیت روانی جامعه هم‌افزایی کنند

امام‌جمعه سمنان با اشاره به فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) از برخی تشریفات و تجملات حاکم بر مراسم‌های ازدواج در جامعه امروز انتقاد و از آن به‌عنوان موانع ازدواج جوانان یاد کرد.

حجت‌الاسلام مطیعی از کاهش نرخ رشد و کمبود جمعیت به‌عنوان مسئله‌ای بحرانی در کشور یاد کرد و افزود: یکی از عوامل اصلی کم شدن نرخ رشد جمعیت، کاهش ازدواج در جامعه است.

وی افزایش آمار ازدواج در دوره شیوع کرونا که مراسم‌های ازدواج برگزار نمی‌شد را بیانگر آن دانست که مراسم‌های تجملاتی از موانع کاهش ازدواج در جامعه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ضمن بازگو کردن بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان و دست‌اندرکاران قوه قضائیه افزود: پیشگیری از جرم و مبارزه جدی با فساد درخواست جدی عموم مردم از قوه قضائیه است که رهبری هم این مسئله را مورد تأکید قرار دادند.

مطیعی اضافه کرد: همچنین نیاز است میان دولت، مجلس و قوه قضاییه هماهنگی و هم‌افزایی مطلوبی برای تأمین و حفظ بیش‌ازپیش امنیت روانی جامعه به وجود بیاید.

وی با اشاره تغییرناپذیری سنت‌های الهی حاکم بر زندگی انسان ابراز کرد: اگر استقامت کنیم و از مصادیق سنت‌های الهی باشیم؛ حتماً مورد عنایت خداوند قرار می‌گیریم و با توجه به مشکلات تحریم و مشکلات معیشت اقتصادی امروز نیاز به این دیدگاه و استقامت داریم تا هم دشمن از مأیوس و هم اوضاع زندگی مردم کشورمان بهبود پیدا کند.

صرفه‌جویی در و برق آب و برق واجب شرعی و اقدامی عقلایی است

امام‌جمعه سمنان با اشاره به کمبود آب و خشک‌سالی موجود تأکید کرد: شرایط کنونی ایجاب می‌کند تا همه به‌عنوان یک مسئله واجب شرعی و لازم عقلی به صرفه‌جویی در مصرف آب و برق بپردازیم و به دیگران نیز توصیه کنیم.

مطیعی با اشاره به مصوبه سران قوا در موضوع اجاره‌بها منازل خاطرنشان کرد: همراهی و کمک به اجاره‌نشینان به‌ویژه افراد کم برخوردار، صاحبان منازل اجاره‌ای را مورد رحمت و احسان الهی قرار می‌دهد.

قاضی‌زاده: نهادهای حقوق بشری برای احقاق حقوق جانبازان شیمیایی کاری نکردندسازمان‌های حقوق بشری نسبت به تعدی استکبار جهانی در دنیا حساس باشندبرای تبیین نقض حقوق بشر آمریکایی از هیچ‌گونه اقدامی دریغ نمی‌کنیم

وی در پایان با تأکید بر اهمیت مسئله پرداخت مالیات افزود: مالیات صرف تأمین آموزش‌وپرورش برای عموم مردم، توسعه و ایجاد حمل‌ونقل عمومی، ایجاد راه‌های ارتباطی، دفاع از تمامیت ارضی کشور و تأمین امنیت و آسایش مردم، تأمین بهداشت و سلامت عمومی، تأمین و خودکفایی کشور در امور کشاورزی و علم و صنعت و همچنین تأمین زیرساخت‌های انرژی خواهد شد.

انتهای پیام/363/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مراسم های ازدواج ازدواج در جامعه جمعه سمنان حقوق بشری حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۷۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد که تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد یک مقام سابق از عروسی مجلل دختر شمخانی
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل + عکس
  • تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح است
  • دو زن قربانی تیراندازی در مراسم عروسی
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند