Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش حملات هکری در ارتباط با ارز‌های دیجیتال باعث شده است که اخیراً امنیت این شیوه مالی مورد انتقاد قرار گیرد. هکر‌ها در آخرین سرقت بزرگ در دنیای ارز دیجیتال، ۱۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال از هورایزن (Horizon)، به سرقت برده‌اند.

به گزارش cnbc، جزئیات این حمله هنوز بسیار نامشخص است؛ با این حال شرکت هارمونی، توسعه دهنده هورایزن، گفت: صبح چهارشنبه این سرقت را شناسایی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هارمونی یک حساب شخصی را مشخص کرده و معتقد است که سرقت به دست این حساب انجام شده است.

این استارت‌آپ در اواخر روز چهارشنبه در توییتی گفت: "ما کار با مقامات ملی و متخصصان را برای شناسایی مجرم و بازیابی وجوه دزدیده شده آغاز کرده‌ایم. "

مسئولان شرکت هارمونی در توییتی دیگر افزود که در حال همکاری با اداره تحقیقات فدرال و چندین شرکت امنیت سایبری برای بررسی این حمله است. هارمونی به طور دقیق نحوه سرقت وجوه را فاش نکرده است. با این حال، یکی از سرمایه گذاران در آوریل گذشته نگرانی‌هایی را در مورد امنیت پل Horizon خود مطرح کرده بود.

اخیراً حمله به ارز‌های دیجیتال گسترده شده است؛ به طوری که شبکه رونین که از بازی رمزنگاری Axie Infinity پشتیبانی می‌کند، بیش از ۶۰۰ میلیون دلار را در یک حمله امنیتی که در ماه مارس رخ داد، از دست داد.

Wormhole، هم بیش از ۳۲۰ میلیون دلار را یک ماه قبل در یک هک جداگانه از دست داد. این سرقت نیز اخیراً به جریان اخبار منفی در حوزه ارز‌های دیجیتال افزوده است. وام دهندگان Crypto Celsius و Babel Finance پس از کاهش شدید ارزش دارایی هایشان که منجر به بحران نقدینگی شد، برداشت‌ها را متوقف کردند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ارز دیجیتال ارز دولتی ارز مسافرتی ارز دیجیتالی ارز مجازی میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۷۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک شهر، سیدعباس نوربهاء در همین رابطه افزود: عضویت در پروژه ریال دیجیتال به دو صورت متولی و عضو عادی نزد بانک مرکزی بوده که عضو متولی دارای ویژگی تایید تراکنش ریال دیجیتال و توسعه قرارداد هوشمند را داشته و راسا امکان ارائه خدمات مرتبط با کیف ریال دیجیتال و کاربر را دارا خواهد بود.

نوربهاء تصریح کرد: بانک شهر از آبان ماه سال گذشته آمادگی خود را جهت همکاری در این پروژه ریال دیجیتال به عنوان عضو متولی به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که پس از تایید آن بانک، بانک شهر به عنوان عضو متولی ریال دیجیتال معرفی شد.
وی با بیان اقدامات صورت گرفته در راستای عضویت بانک شهر، گفت: مرحله اول پیاده سازی کیف پول عادی و تجاری به صورت پایلوت و در محیط تستی شبکه برنای بانک مرکزی بوده که این مهم انجام و تایید بانک مرکزی را نیز گرفت. در ادامه محیط عملیاتی این پروژه نیز پیاده سازی و هم اکنون آماده بهره برداری است.
مدیرامورسیستم های بانکی بانک شهر عنوان کرد: پول دیجیتال بانک مرکزی مفهومی نوین است که به ارز دیجیتالی که بانک مرکزی آن را منتشر کرده است، دلالت دارد. این نوع پول در برخی از کشوری های جهان مورد استفاده قرار گرفته و برخی دیگر نیز در حال تحقیق و آزمون بر روی آن هستند.
نوربهاء ادامه داد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز این مراحل را پشت سرگذاشته و در حال ارائه آن با نام ریال دیجیتال بوده و به عنوان یکی از بانک های مرکزی دنیا، این نوع پول را منتشر می کند.
مدیرامورسیستم های بانکی بانک شهر خاطرنشان ساخت: ریال دیجیتال از طریق بانک های عامل توزیع شده و این بانک ها باید نرم افزارهای لازم را توسعه دهند تا این پول برای کابران قابل استفاده باشد؛ خوشبختانه این مهم در بانک شهر و در راستای تحقق شعار "نوآوری در خدمت" به مشتریان ارائه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌: بعد از حمله به اسرائیل دلار تسلیم شد و افزایش نیافت
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • حمله دزدان به یک سلبریتی دیگر در اتوبان چمران؛ پیگیری نمی‌کنم! +تصویر
  • جزئیات جدید از ماجرای دستگیری زنجیر کش بی آرتی
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!