Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماموریت ناسا برای بازدید از یک سیارک فلزی که قرار بود تابستان امسال با فضاپیمایی به نام Psyche انجام شود، با موانعی مواجه شد. ماموریت ناسا برای بازدید از یک سیارک فلزی از طریق فضاپیمایی به نام Psyche با موانعی مواجه شده و پرتاب آن تا سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاده است. این ماموریت که قرار بود تابستان امسال انجام شود، به دلیل مشکلات نرم افزاری در فضاپیما با معضلاتی مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش digitaltrends، قبل‌تر در ماه مه، در حین آزمایش، مشکلات فنی دیگری در فضاپیما پیدا شد و ناسا تأیید کرد که پرتاب برنامه ریزی شده را تا سپتامبر ۲۰۲۲ به تعویق می‌اندازد. ناسا از آن زمان گفته است که این مشکل ناشی از شبیه ساز‌های بستر آزمایشی است. مشکل بستر آزمایش اکنون برطرف شده است، اما مدت زمانی برای اجرای این تعمیر صرف شد که در آزمایش‌های بعدی این فضاپیما تاثیر گذاشت.

توماس زوربوخن، معاون مدیر اداره ماموریت علمی ناسا، در بیانیه‌ای گفت: "ناسا هزینه‌ها و تعهدات پروژه‌ها و برنامه‌های خود را بسیار جدی می‌گیرد. ما در حال بررسی گزینه‌هایی برای انجام این ماموریت هستیم و در ماه‌های آینده تصمیم‌گیری در مورد مسیر پیش رو گرفته خواهد شد".

فضاپیما ناسا
جزئیاتی از ماموریت فضاپیما Psyche

قرار است این فضاپیما در سفر خود به یک سیارک، واقع در کمربند اصلی سیارک بین مریخ و مشتری، از کنار مریخ عبور کند تا از گرانش آن برای ادامه مسیر کمک بگیرد، اما مریخ و زمین فقط در زمان‌های خاصی می‌توانند کمک کننده باشند؛ بنابراین تاریخ پرتاب اوت ۲۰۲۲ انتخاب شد تا به فضاپیما اجازه دهد از مریخ عبور کند و در سال ۲۰۲۶ به سیارک برسد.

اکنون، پرتاب باید در یک زمان دیگری انجام شود؛ ناسا می‌گوید ممکن است در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ باشد. با این حال، این امر ورود سفینه به سیارک را به ترتیب تا سال ۲۰۲۹ یا ۲۰۳۰ به تاخیر می‌اندازد.

لوری لشین، مدیر JPL (آزمایشگاه رانش جت ناسا)، گفت: "پرواز به یک سیارک غنی از فلز دوردست، با استفاده از مریخ دقت باورنکردنی می‌طلبد. صد‌ها نفر تلاش قابل توجهی برای این فضاپیما انجام داده اند و این کار همچنان ادامه خواهد داشت، زیرا نرم افزار پیچیده پرواز به طور کامل آزمایش و ارزیابی می‌شود. تصمیم برای به تاخیر انداختن پرتاب آسان نبود، اما تصمیم درستی است".

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ناسا فضا فضانورد فضانوردان فضانوردان فضاپیما یک سیارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۷۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) سمت پنهان و تاریک ماه از منظر فضاپیمای چینی

منبع: عصرایران

دیگر خبرها

  • ماه و سیاره مریخ به یکدیگر نزدیک می‌شوند
  • نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود
  • سیارکی که بر فراز برلین منفجر شد
  • سفر فضاپیمای چینی به قسمت دوردست ماه آغاز شد
  • سیارکی که بر فراز برلین منفجر شد، رکورد سریع‌ترین چرخش وضعی را هم شکست
  • سمت پنهان و تاریک ماه از منظر فضاپیمای چینی
  • (عکس) سمت پنهان و تاریک ماه از منظر فضاپیمای چینی
  • آغاز دور جدید اکتشافات چین در نیمه پنهان ماه
  • ناسا برای طوفان‌های شدید خورشیدی در مریخ آماده می‌شود
  • انتقال پیام لیزری توسط ناسا به زمین