Web Analytics Made Easy - Statcounter

نکاتی مهم برای حفظ سلامتی حین خرید میوه و مواد غذایی نکات کلی برای خرید و نگهداری مواد غذایی عبارتند از: نکاتی برای خرید میوه و سبزی پوست مرغ را نخورید نکاتی مهم برای حفظ سلامتی حین خرید میوه و مواد غذایی

به گزارش اقتصاد آنلاین، در حین خرید به تازگی و کیفیت محصولات غذایی مختلف توجه کنید ،تهیه میوه و سبزی ،خرید گوشت ،خرید تخم مرغ و همچنیین روش استفاده از هریک را در این مطلب توضیح داده ایم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای حفظ سلامتی بدن، غذایی که می خوریم باید سالم و مقوی باشد؛ به این منظور باید مواد غذایی سالم را انتخاب و به روش بهداشتی و مناسب نگهداری کنیم.

نکات کلی برای خرید و نگهداری مواد غذایی عبارتند از:

– تا حد امکان از فروشگاه هایی که فروشندگان آنها شرایط بهداشت مواد غذایی را رعایت می کنند، خرید کنید.

– حتما به تاریخ تولید، انقضاء، شماره پروانه ساخت از وزارت بهداشت و علامت استاندارد توجه کنید و از خرید مواد غذایی که تاریخ مصرف آنها گذشته است، بپرهیزید.

– گوشت مرغ و ماهی را بعد از سایر مواد غذایی خریداری کنید.

– از خرید بسته های غذایی آسیب دیده و معیوب اجتناب کنید.

– غذاهای منجمد شده در دمای فریزر (۲۰ درجه زیر صفر) تا سه ماه قابل نگهداری است؛ مانند انواع گوشت، ماهی و سبزی.

– برای رفع انجماد گوشت و سایر مواد غذایی قرار دادن در یخچال روش مطمئن تر و بهتری است.

– نان را از فروشگاه ها و نانوائی هایی که اصول بهداشتی را رعایت می کنند، بگیرید.

– از روزنامه برای بسته بندی و حمل مواد غذایی بخصوص نان استفاده نکنید.

– برای جلوگیری از بیات شدن نان آن را در ظروف در بسته و در فریزر نگهداری کنید.

– تا حد امکان نان را به مقدار نیاز روزانه خریداری کنید و در صورت خرید نان به تعداد زیاد، برای جلوگیری از بیات شدن در بسته های مصرف بسته بندی و در فریزر نگهداری کنید.

– غلات را در ظروف در بسته و در محیط خشک، تاریک و خنک و در معرض جریان هوا نگهدارید.

در عین حال توجه کنید که فروشندگان مواد غذایی هم باید لباس تمیز و کارت بهداشت داشته باشند.

نکاتی برای خرید میوه و سبزی

برای تهیه و نگهداری میوه و سبزی باید نکاتی را مدنظر قرار دهید.

– به هنگام خرید توجه داشته باشید که میوه و سبزی از سطح زمین فاصله داشته باشند.

– در انتخاب میوه و سبزی دقت داشته باشید که حتما تازه، سالم و تمیز باشند.

– هنگام حمل مواد غذایی باید برای جلوگیری از آلودگی، سبزی ها و میوه ها را جدا از گوشت، نان و سایر مواد غذایی قرار دهید.

– سبزی و میوه را به صورت روزانه خریداری کنید تا تازگی و مواد مغذی آن حفظ شود.

– از خرید سیب زمینی هایی که دارای شکاف، جوانه و زدگی هستند، پرهیز کنید.

– سیب زمینی و پیاز را در جای خشک، خنک و بدون نور نگهداری و به محض جوانه زدن هر چه سریع تر تا قبل از فاسد شدن مصرف کنید.

– برای نگهداری سبزی ها می توان از روش های خشک کردن یا انجماد استفاده کرد، بهتر است برای انجماد ضخامت بسته ها کم باشد.

– پس از شستشوی سبزی ها آنها را در پارچه نازکی حداکثر به مدت سه روز در یخچال نگهداری کنید.

– بهتر است سبزی ها را به صورت خام و در بسته های کوچک در فریزر نگهداری کنید.

البته برای گوشت،  حبوبات، تخم مرغ و مغزهایی مانند گردو، بادام و … باید توجه داشته باشید که اولا این موارد را از فروشگاه هایی که گوشت ها را در شرایط بهداشتی نگهداری می کنند، خرید کنید. گوشت های تازه که رنگ صورتی یا قرمز روشن، بوی طبیعی و بافتی سالم، قابل ارتجاع و غیر لزج دارند را بخرید و به تاریخ مصرف روی گوشت بسته بندی شده توجه کنید و از خرید بسته های آسیب دیده و تاریخ مصرف گذشته اجتناب کنید.

پوست مرغ را نخورید

برای خرید گوشت مرغ، توجه کنید که مرغ تازه که سطح آن درخشنده و مرطوب است و بوی غیر طبیعی نمی دهد را انتخاب کنید و بدانید که مرغ مناسب باید وزنی بین ۱.۵ تا دو کیلوگرم داشته باشد. همچنین از مصرف پوست مرغ جدا خودداری کنید.

برای خرید گوشت ماهی توجه داشته باشید که ماهی تازه و سالم باید دارای ظاهری درخشان با چشم های برآمده و براق باشد. بافت ماهی هم باید محکم و قابل ارتجاع بوده و فلس ها محکم به بدن ماهی چسبیده باشد. در عین حال وجود لکه های آبی تیره سبز و سیاه روی شکم ماهی دلیل بر کهنگی آن است.

نکاتی که باید برای خرید تخم مرغ به آن توجه کنید

– از خرید تخم مرغ شکسته یا ترک خورده خودداری کنید.

– در صورت وجود تاریخ مصرف، هنگام خرید به آن توجه کنید.

– تخم مرغ را در یخچال نگهدارید.

– تخم مرغ را برای نگهداری در یخچال نشویید و فقط قبل از مصرف پوسته بیرونی آن را بشویید.

– هنگام مصرف تخم مرغ، آنها را یکی یکی در ظرف جداگانه شکسته و در صورت داشتن لکه و بوی نامطبوع از مصرف آن خودداری کنید.

– در هنگام خرید حبوبات نیز دقت کنید که عاری از سوراخ و آفت زدگی باشند و برای نگهداری حبوبات آنها را در ظروف در بسته در جای خشک و خنگ نگهداری کنید.

کشک پاستوریزه را حتما بجوشانید

بنابر اعلام انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور، برای خرید و نگهداری شیر و فراورده های آن هم باید نکاتی را رعایت کنید که عبارتند از:

– در هنگام خرید شیر و فراورده های پاستوریزه آن، به تاریخ تولید و مصرف آن توجه کنید.

– بهتر است در صورت مشکوک بودن به سلامت شیر، قبل از مصرف حداقل به مدت ۱۰ دقیقه آن را بجوشانید.

– کشک را به صورت پاستوریزه تهیه کنید و قبل از مصرف حتما بجوشانید.

منبع: ایسنا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: میوه سوپرمارکت میوه فروشی مواد غذایی سالم داشته باشید نگهداری کنید میوه و سبزی خرید میوه تاریخ مصرف هنگام خرید مواد غذایی توجه کنید برای خرید تخم مرغ سبزی ها بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۷۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسکانیوز، نخود فرنگی علاوه بر خوشمزه بودن گنجینه کوچکی از مواد مغذی هستند که دارای فواید بسیاری برای سلامت بدن می باشند. برخی افراد علاقه ای به خوردن آن ندارند، اما باید بدانند که حتما در ذائقه خود باید تغییر ایجاد کنند. نخود فرنگی دارای آمینو اسیدهای ضروری، سیستئین، لیسین و بسیاری از مواد مغذی مهم مانند پروتئین ها، ویتامین B، ویتامین E، نشاسته و چربی ها است. نخودفرنگی از محدود حبوباتی است که هم بصورت خام و هم پخته، جزء سبزیجات تازه محسوب می گردد.

کاهش وزن با نخود فرنگی؟

افزایش وزن و تغییر سایز به دلیل سبک زندگی ناسالم و مصرف غذاهای پرچرب و کالری به وجود می آید. برای تغییر در رژیم غذایی بهتر است انواع مختلف غذاها را دریافت کنید، نخودفرنگی یکی از مواد غذایی مهمی است که در کاهش وزن موثر است. نخودفرنگی به طور طبیعی یک ماده غذایی کم کالری، کم چرب، حاوی پروتئین، فیبر و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است.

به طور کلی هر فنجان نخود فرنگی حاوی ۱۳۴ کالری است اما فیبر بالایی دارد، به همین دلیل برای کاهش وزن بسیار مناسب است. اگر مایل به کاهش وزن خود هستید، سوپ سبزیجات خود را با افزودن نخودفرنگی تکمیل کنید. این سوپ با فیبر و پروتئین بسیار، احساس سیری در شما ایجاد کرده و جلوی اشتهای شما را می گیرد. این سوپ را قبل از غذای اصلی میل کنید تا غذای کمتری بعد از آن مصرف نمائید. زیرا این سوپ حجم زیادی از معده شما را اشغال کرده و از پرخوری جلوگیری می کند.

مواد مغذی نخود فرنگی

سه چهارم فنجان نخود فرنگی دارای ۱۰۰ واحد کالری است، مقدار پروتئین آن از یک چهارم فنجان بادام یا یک قاشق غذا خوری کره بادام زمینی بیشتر است. هر فنجان نخود فرنگی ۸ گرم فیبر و ۲۸ درصد فیبر مورد نیاز روزانه را تامین می کند. بسیاری از افراد فیبر کافی در طول روز مصرف نمی کنند، که می توانند با افزودن نخودفرنگی به غذای خود، فییبر مورد نیاز را دریافت کنند.

علاوه بر فیبر و پروتئین منبع مناسبی از ویتامین های گروه B، ویتامین A، ویتامین C، بتا کاروتن، آهن، منیزیم و ویتامین K است.

آیا مصرف نخود فرنگی موجب چاقی می شود؟

تحقیقات بخش سلامت دانشگاه هاروارد نشان می دهد که میان افزایش مصرف سبزیجات نشاسته ای و بالا رفتن وزن ارتباطی وجود دارد. به طوری که نخودفرنگی را نیز یکی از عوامل افزایش وزن می دانند. در این مطالعه از اطلاعات یک پرسشنامه تغذیه ای استفاده شد که خطاهای محاسباتی داشت. این که بدانیم چه غذایی را در باید در کنار این سبزیجات استفاده کنیم، اهمیت بسیاری دارد.

با اینکه تحقیقات نشان داده است افزایش مصرف سبزیجات نشاسته ای باعث بالا رفتن وزن می شود اما تحقیقات دیگری نیز ثابت می نماید افزایش مصرف فیبر در برنامه غذایی به کاهش وزن کمک می کند.

کدام سبزیجات چاق‌کننده هستند؟ کد خبر 847497 برچسب‌ها خواص مواد غذایی چاقی خبر مهم

دیگر خبرها

  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها