Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@08:44:07 GMT

وزیر صمت از چند طرح صنعتی خراسان شمالی بازدید کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۷۷۷۸

وزیر صمت از چند طرح صنعتی خراسان شمالی بازدید کرد

وزیر صمت در سفر به شهرستان های مختلف با حضور در شهرک ها و نواحی صنعتی، مسائل و مشکلات تولید و صنعت را مورد بررسی قرار داد.

فاطمی امین در سفر به شهرستان مانه و سملقان از طرح ناتمام سیمان سمنگان بازدید کرد و از نزدیک مشکلات را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایرنا، سیمان سمنگان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در ساختمان، برای تکمیل به سرمایه گذاری ۴۰ میلیون دلار منابع ارزی و هزار میلیارد تومان منابع ریالی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرفیت پیش بینی شده برای طرح سیمان سمنگان، تولید روزانه ۱۰ هزار تن سیمان (در قالب سه مرحله سه هزار و ۳۰۰ تنی) است و با بهره برداری از این طرح، برای  ۷۰۰ نفر به طور مستقیم و برای ۲ هزار نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.

برای این پروژه، پروانه بهره برداری پنج معدن آهک و مارن و گاز طبیعی به میزان ۲۰ هزار متر مکعب در ساعت صادر شده است و آب مورد نیاز این طرح یک میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در سال پیش بینی شده که از یک حلقه چاه با آبدهی پنج لیتر در ثانیه تامین می شود.

در سفر دولت به استان، تامین و پرداخت یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی برای احیای سیمان سمنگان استان در شهرستان مانه و سملقان مصوب شد که امید می رود گامی برای توسعه این استان باشد.

مسوولان اعلام کردند در صورتی که آستان قدس رضوی به هر علت نتواند برای احیای سیمان سمنگان پای کار باشد وزارت صمت در این زمینه پیگیری هایی لازم را دارد زیرا رویکرد و همت دولت بر احیای این واحد صنعتی ناتمام استان است.

بازدید از کاشی سمنگان

وزیر صمت، در سفر به شهرستان مانه و سملقان همچنین از پروژه کاشی سمنگان در این شهرستان بازدید کرد.

میزان سرمایه گذاری در پروژه کاشی سمنگان ۶۰۰ میلیارد تومان است که در این طرح برای ۳۲۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

ظرفیت تولید در این طرح سالانه ۲۰ میلیون مترمکعب محصول است. 

سرکشی از کارخانه آلومینای ایران

بازدید از کارخانه آلومینای ایران واقع در شهرستان جاجرم از دیگر برنامه های وزیر صمت به این شهرستان بود.

فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از معادن بوکسیت در استان بازدید کرد.

به گزارش ایرنا آلومینای ایران در تامین بوکسیت به عنوان ماده اولیه تولید با مشکل روبه رو است از این رو این ماده معدنی از خارج کشور وارد می شود.

برچسب‌ها بجنورد سید رضا فاطمی امین خراسان شمالی صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سید رضا فاطمی امین خراسان شمالی بجنورد سید رضا فاطمی امین خراسان شمالی صمت سیمان سمنگان وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۷۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان از بازدید تولیدکنندگان هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی لاستیک و پلاستیک در کشور چین اظهار داشت: دستاورد بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی خارجی، افزایش سطح تعاملات و روزآمدن شدن و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولیدات صنایع کوچک و بزرگ استان خواهد بود چراکه یکی از سیاست‌های استان توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرک‌های صنعتی و حمایت از این واحدهای صنعتی است.

شهرزاد با اشاره به 7 ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده در سال گذشته‌ افزود: آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران با تجهیزات و ماشین‌آلات جدید در محیط‌های نمایشگاهی بین‌المللی می‌تواند در ارتقاء کیفیت تولیدات و افزایش سطح صادرات مؤثر باشد که تسهیلات تکمیلی تبصره 18 برای تجهیز واحد‌های تولیدی به ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی درنظر گرفته شده است.

وی رونق بخشی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را جزء سیاست‌های اقتصادی استان برشمرد و افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک انجام شد مذاکرات دوجانبه بیشتری بین تولیدکنندگان شکل گرفت که در توسعه تولیدات فعلی و ایجاد صنایع جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار اثربخش خواهد بود.

گفتنی است هیئت تجاری و اقتصادی استان هرمزگان بااستقبال گرم سرکنسول در فرودگاه شانگهای، وارد کشور چین شده و در اولین و دومین روز از سفر هیات تجاری، مذاکرات دوجانبه تولیدکنندگان هرمزگانی با طرف چینی در حوزه‌های مختلف بویژه تولید قطعات بتنی و متدهای سبک ساختمانی، توسعه واحدهای پتروپلاستیک، تولید آب معدنی و تولید پلاستوفوم صورت پذیرفت همچنین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لاستیک و پلاستیک (CHINA PLUST) کشور چین نیز در شهر شانگهای مورد بازدید هیئت تجاری قرار گرفت.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ