Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@23:24:31 GMT

مادر ژاپنی شهید محمد بابایی ظهر امروز درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۸۰۰۶

مادر ژاپنی شهید محمد بابایی ظهر امروز درگذشت

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، این مادر شهید از چندی قبل به علت ضایعه تنفسی در بیمارستان بستری بود. مادر شهید محمد بابایی، تنها مادر شهید دفاع مقدس با اصالت ژاپنی است.

کونیکو یامامورا در خانواده‌ای بودایی در ژاپن متولد شد و درسال ۱۳۳۷ یک تاجریزدی با وی، آشنا شد و از اوخواستگاری کرد.
این دختر ژاپنی، تحت تاثیر اخلاق اسلامی این جوان مسلمان به دین اسلام مشرف شده و با الهام از کتاب آسمانی قرآن نام «سبا» را برای خود برگزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم بابایی، در روز‌های پیروزی انقلاب فعالیت‌های گسترده‌ای را همراه با انقلابیون داشت و در روز‌های دفاع مقدس هم در پشت جبهه یاریگر رزمندگان بود و حتی زیورآلات خود را نیز برای کمک به رزمندگان در جبهه‌ها اهدا کرد.

پسر ۱۹ ساله خانم بابایی نیز که هم در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های زیادی داشت و هم در زمان جنگ تحمیلی با وجود سن کم، راهی جبهه‌ها شد تا از اسلام و ایران دفاع کند که در عملیات والفجر یک، در منطقه فکه به شهادت رسید.

محمد بابایی، دانشجوی کارشناسی در رشته ریاضی بود و به عنوان بسیجی در جهبه حق علیه باطل حضور یافت. او در نوزده سالگی بر اثر اصابت ترکش شهید شد.

ساخت آموزشگاه شهید محمد بابایی در یزد، راه اندازی موزه صلح تهران، ترجمه کتاب، آموزش اوریگامی، راه اندازی بازارچه‌های خیری، همراهی و راهنمایی دانشجویان ژاپنی در ایران، تدریس قرآن از جمله فعالیت‌های خانم بابایی است.

وی، با فعالیت‌های گسترده به عنوان سفیر همکاری بین ایران و ژاپن محسوب می‌شود.

زندگی این بانوی پرافتخار در کتابی با عنوان مهاجر سرزمین آفتاب توسط حمید حسام از نویسندگان آثار دفاع مقدس و با همکاری مسعود امیرخانی تالیف شد و از سوی انتشارات سوره مهر هم اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: استان یزد مادر شهید شهید بابایی محمد بابایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۸۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمانی شدن مادر شهید در فرادنبه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: سیده زهرا حسینی مادر شهید ابراهیم ملک محمدی پس از تحمل سال‌ها فراق دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.
عسگری افزود: پاسدار وظیفه شهید ابراهیم ملک محمدی ۲ آذر ۱۳۴۵ در فرادنبه متولد شد.دوران کودکی، ابتدایی و راهنمایی در روستای قدیم فرادنبه گذراند.دانش آموز سال سوم رشته علوم تجربی بود که به جبهه اعزام شد و۲۵ اسفند ۱۳۶۶براثر اصابت ترکش به پا‌ها در عملیات والفجر ده در منطقه غرب استان کرمانشاه، استان سلیمانیه عراق، حوالی دربندیخان، ارتفاعات صعب العبور شاخ شاخ شمیران به شهادت رسید.
مزار این شهید والامقام در گلزار شهدای شهر فرادنبه قرار دارد.

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مخبر درپی درگذشت مادر شهید دستوری رزاز
  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی
  • پیام تسلیت مخبر برای درگذشت مادر شهید غلامحسین دستوری رزاز
  • پیام تسلیت معاون اول رئیس‌جمهور برای درگذشت مادر شهید غلامحسین دستوری رزاز
  • امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • آسمانی شدن مادر شهید در فرادنبه
  • حضرت زهرایی بود و با اقتدا به حضرت مادر(س) جانش را فدا کرد