Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@18:01:35 GMT

خبر مهم وزیر صنعت از واردات خودرو

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۸۱۹۳

خبر مهم وزیر صنعت از واردات خودرو

وزیر صنعت، معدن، تجارت گفت: آئین نامه واردات خودرو در دستور قرار دارد و به زودی ابلاغ خواهد شد.

در روزهایی که شایعه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنان مطرح است، فاطمی امین به دعوت نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی برای کلنگ‌زنی آغاز عملیات اجرایی ۲ کارخانه صنعتی و حضور در چند شهرستان خراسان شمالی راهی این استان شد اما پیش از آن صبح امروز در بازدیدی یک ساعته از شهرستان قوچان از برخی واحدهای شهرک صنعتی شماره ۲ و مجتمع آساک دوچرخ دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید رضا فاطمی امین در حاشیه بازدید از مجتمع دوچرخه‌سازی آساک در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در پی بازدید از شهرک صنعتی شماره ۲ متوجه شدیم مهمترین مشکل آنجا تامین پست برق است که پروژه راه‌اندازی پست برق مزبور از سال قبل آغاز شده اما باید بخشی از منابع را تامین کنیم که حتما پیگیری می‌کنیم تا در اسرع وقت تامین و زودتر فعال شود.

وی افزود: وقتی پست برق و سایر زیرساخت‌ها فعال شود، می‌توان انتظار داشت سرمایه‌گذاران اقبال بیشتری به سرمایه‌گذاری در این مجموعه داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت کارخانه دوچرخه‌سازی آساک قوچان گفت: وضعیت این کارخانه تاسف‌آور است. مجموعه‌ای با این حجم از سرمایه‌گذاری می‌تواند حداقل در گام اول برای ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد و در بهترین حالت با ۵۰۰ نفر فعالیت کند.

وی اظهار کرد: چند مشکل اساسی همچون مشکلات مالیاتی و بدهی بانکی مجتمع آساک‌ دوچرخ باید در ستاد تسهیل استان پیگیری شود تا در اسرع وقت از محل منابعی در قانون بودجه یا وزارتخانه سرمایه در گردش را تامین خواهیم کرد.

فاطمی امین با تاکید بر اینکه محصول تولیدی این واحد صنعتی بازار فروش مناسبی دارد، تصریح کرد: اکثر مشکل این واحد کمبود سرمایه در گردش است که برای حل آن ابتدا باید وضعیت حقوقی شرکت مشخص شود.

وی در ادامه با اشاره به پیشنهاد راه‌اندازی مرکز تجاری تهران عشق‌آباد نیز بیان کرد: این مرکز شبیه شرکت‌های کسب و کار است و تنها یک واحد دولتی نیست و توانایی دارد خدمات کسب و کار ایرانی همچون مشاوره حقوقی و بازار یابی را ارائه دهد.

وزیر صنعت، معدن، تجارت افزود: با راه‌اندازی این مرکز زمینه لازم برای شرکت‌های ایرانی برای فعالیت فراهم می‌شود و با توجه به اینکه شهرستان قوچان به عشق‌آباد، پایتخت کشور ترکمنستان، نزدیک است، می‌تواند بیشتر از این موضوع استفاده کند.

وی سوالی مبنی بر تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و جدایی بخش بازرگانی از این وزارتخانه را پاسخ نداد و در پاسخ به چگونگی دستورالعمل واردات خودرو گفت: بحث قرار نبود خودرویی شود اما آئین‌نامه واردات خودرو در دستور کار قرار دارد و به زودی ابلاغ خواهد شد./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: واردات خودرو واردات خودرو وزیر صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۸۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل

نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق با حضور معاون اقتصادی رئیس الوزرا، معاونان نخست وزیر قزاقستان و رئیس جمهور ترکمنستان، وزرای خارجه و صنعت و تجارت افغانستان و جمع کثیری از تجار و تولید کنندگان داخلی و خارجی در کابل افتتاح شد.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیس الوزراء طالبان در مراسم افتتاح کنفرانس روابط تجاری و نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی سطح تجارت میان افغانستان و سایر کشورها را افزایش می‌دهد.

برادر گفت: فرصت سرمایه‌گذاری در افغانستان بیش از هر زمان دیگری فراهم شده است. از بازرگانان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم از فرصت‌های موجود در بخش سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت طالبان هم در افتتاحیه نمایشگاه مشترک افغان-قزاق گفت: سیاست خارجی طالبان مستقل، متوازن و اقتصاد محور است که می‌تواند چنین نمایشگاهی در سطح بین المللی راه‌اندازی کند.

وی افزود: این نمایشگاه می‌تواند نقش ارزنده‌ای در تقویت روابط اقتصادی و سیاسی میان کابل و آستانه‌ داشته باشد.

وزیر صنعت و تجارت طالبان‌ تصریح کرد: این گروه برای توسعه تجارت، ترانزیت و سرمایه‌گذاری، زمینه مناسب را در بخش‌های صنعت، حمل‌ونقل، انرژی، کشاورزی و معادن با امتیازات بی‌نظیر در منطقه فراهم کرده است.

گفتنی است که نمایشگاه افغان - قزاق با نمایش گذاشتن محصولات و تولیدات داخلی دو کشور افغانستان و قزاقستان در ۸۰ غرفه افتتاح گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل