Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@03:36:46 GMT

عمان پیشتاز در تولید انرژی خورشیدی

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۸۲۵۵

عمان پیشتاز در تولید انرژی خورشیدی

عمان جزو ۳ کشوری است که در تولید انرژی خورشیدی در خاورمیانه و شمال آفریقا پیشتاز است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از اسبوتنیک، یک گزارش جدید آمریکایی حاکی است، عمان یکی از سه کشور منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است که در دهه جاری در تولید انرژی خورشیدی پیشرو هستند.

وب سایت Atheer به نقل از گزارشی که توسط موسسه اقتصاد انرژی در ایالات متحده منتشر شد، آورده است، کشور‌های خاورمیانه و شمال آفریقا برای افزایش ظرفیت انرژی خورشیدی در مقیاس کاربردی تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۴۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ گیگاوات برنامه‌هایی دارند، (بر اساس شاخص جهانی نظارت بر انرژی، (GEM)).

این گزارش می‌افزاید که عمان، مغرب و کویت با تلاش برای تولید بیش از ۳۰ گیگاوات انرژی خورشیدی از پروژه‌های در دست توسعه یا ساخت، طی یک دهه پیش رو، پیشتاز کشور‌های منطقه هستند. تمام این پروژه‌های خورشیدی و بادی، انرژی‌های تجدیدپذیر فعلی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را بیش از پنج برابر افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش مذکور، ظرفیت امکانات در حال حاضر نصب شده برای تولید انرژی خورشیدی در عمان ۷.۴ گیگاوات است و یک پروژه PV خورشیدی ۱۲.۵ گیگاواتی در عمان برنامه ریزی شده است که می‌تواند تا سال ۲۰۳۸ عملیاتی شود.

پیش از این، مغرب و بحرین در ماه مه گذشته، یادداشت تفاهمی را برای تقویت همکاری‌های دوجانبه در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر امضا کردند.

هدف از این توافقنامه که توسط لیلی بنعلی، وزیر انتقال انرژی و توسعه پایدار و وائل بن ناصر مبارک، وزیر برق و امور آب بحرین، از طریق فناوری ارتباطات بصری امضا شد، تبادل تجربیات، انتقال فناوری، ظرفیت سازی و افزایش سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پنل خورشیدی انرژی پاک انرژی خورشیدی برق خاورمیانه و شمال آفریقا تولید انرژی خورشیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۸۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین

معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به گفتگو پرداخت.

به گزارش فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های عضو بریکس به مسکو سفر کرد، با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟