Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالیت‌های تولیدی آمریکا در ماه ژوئن بیش از حد انتظار کاهش یافته و برای اولین بار در دو سال گذشته میزان ثبت سفارش‌ها در این کشور کاهش یافته است.

به گزارش رویترز، مؤسسه مدیریت عرضه (ISM) آمریکا اعلام کرد شاخص ملی فعالیت کارخانه‌ای ماه گذشته تا ۵۳ درصد افت کرده که پایین‌ترین میزان از ژوئن ۲۰۲۰ است. اقتصاددانان پیش از این تخمین زده بودند این شاخص تا ۵۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ افت پیدا کند.

همچنین داده‌های این مؤسسه نشان می‌دهد شاخص ثبت سفارش‌ها که در ماه مه ۵۵.۱ درصد بوده، در ماه ژوئن تا ۴۹.۲ درصد افت داشته است. این اولین‌بار از سال ۲۰۲۰ است که شاخص ثبت سفارش‌ها به زیر ۵۰ درصد سقوط می‌کند.

کاهش تولیدات و سفارش‌ها به سطوح سال ۲۰۲۰ میلادی در حالی است که در آن زمان کشور‌ها درگیر قرنطینه‌های سراسری و مشکلات اقتصادی ناشی از آن بودند.  

از سوی دیگر داده‌ها نشان می‌دهد آنچه باعث کاهش تقاضا می‌شود افزایش نرخ‌ بهره بانکی است. بانک مرکزی آمریکا ماه گذشته نرخ بهره خود را سه چهارم درصد افزایش داد که بیشترین میزان افزایش از سال ۱۹۹۴ محسوب می‌شود. گفتنی است، افزایش نرخ بهره یکی از اقداماتی است که برای مهار تورم اتخاذ می‌شود.

هزینه‌های بنزین، غذا و سایر ملزومات در ماه مه افزایش یافت و تورم در آمریکا را به بالاترین حد خود در چهار دهه اخیر رساند.کارشناسان یکی از دلایل اصلی تورم را بحران انرژی می‌دانند که در کنار عواملی، چون همه‌گیری کووید به اقتصاد کشور‌ها آسیب زده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولیدات کارخانه ها نرخ بهره بانکی افزایش نرخ تورم بحران انرژی اقتصاد جهان سفارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۸۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی صبح سه شنبه در دیدار صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر در اردبیل اظهار کرد: سرمایه‌های بزرگ هنری در رشته های مختلف در جامعه فعالیت می کنند اما به نظر می رسد این‌ سرمایه ها محصول سیستم نیستند که اگر محصول سیستم بودند یک نفر نمی‌شدند و طبیعتاً ما تعداد عظیمی از این شخصیت‌ها را صاحب می‌شدیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در یک پیچ تاریخی بزرگ از حیث اخلاقی، احساسی و عواطف به ویژه از نظر احیای احساسات جمعی نیاز ضروری به زبان هنر داریم.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه هنر از جامعه و جامعه از هنر نباید جدا شود، گفت: هنر فاخر هنری است که گره های حساس جامعه معاصر را باز کند

عاملی بیان کرد: ما از نظر هنری به بعضی نقاط حساس و سرنوشت ساز باید وارد بشویم به عنوان مثال در مسئله طلاق هرچه نگاه شود یک تولید خوبی دیده نمی شود در حالی که طلاق این قدرت را دارد که عرش و کل کائنات را به لرزه در بیاورد.

وی افزود: این تعبیر برای این است که عمق و وسعت خرابی این ناهنجاری اجتماعی برای جامعه تبیین شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ما در شورای فرهنگ عمومی هم از بعد نظری و تحقیقی و هم از بعد عملی در موضوع طلاق بسیار کار کردیم آخر سر به این نتیجه رسیدیم که جای فعالیت های هنری در این باب جدا خالی است.

عاملی تصریح کرد: انتظار داریم سرودهای جدید توسط مجموعه های هنری تولید شود که متاسفانه در این زمینه شاهد نوآوری چندان نیستیم.

وی ادامه داد: البته هنرمندان خوبی در این عرصه داریم اما حمایت مالی نمی شوند.

کد خبر 6086139

دیگر خبرها

  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت نفت افزایش یافت
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است