Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها اجاره ماشین عروس و گل آرایی آن در شب‌های عروسی به اقدامی تشریفاتی بدل شده است و نرخ‌های بالای اجاره ماشین عروس، گل‌آرایی و حتی در برخی موارد کرایه اسکورت ماشین عروس، شهروندان را در انجام این کار ناتوان کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، گل‌آرایی ماشین عروس رسمی به نسبت نوپا در ایران به حساب می‌آید که با نرخ‌های نجومی گل‌آرایی و اجاره خودرو به نظر نمی‌رسد برای مدت بیشتری دوام آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های اخیر دامنه خودروهای اجاره‌ای با توجه به تحریم‌ها محدودتر شده است و در عین حال نرخ‌های اجاره ماشین‌های عروسی سر به فلک کشیده است؛ در سال ۱۳۹۷ هزینه اجاره خودروهای ب‌ام‌و از ۸۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغیر بوده است اما امروزه هزینه اجاره خودروهای این برند از ۳ میلیون تومان تا ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغیر است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که این روزها اجاره خودروهای ایتالیایی در بازار به نسبت کاری غیر ممکن است؛ اجاره خودرو مازراتی گرن توریسمو روزانه از ۱۵ میلیون تومان آغاز می‌شود و این رقم بیش از نصف قیمت خودرو پراید ۱۱۱ در سال ۱۳۹۷ است.

هزینه اجاره خودروهای پورشه نیز در سال‌های اخیر سر به فلک کشیده است به طوری که اجاره روزانه پورشه ماکان مدل ۲۰۱۷ بدون راننده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و با راننده ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

بررسی ها حاکی از آن است که نرخ اجاره خودروهای مرسدس بنز روزانه ۲ میلیون تا ۶ میلیون تومان است؛ هزینه اجاره روزانه بنز S۵۰۰ با راننده این روزها ۵ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان است و هزینه اجاره روزانه این خودرو بدون راننده ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

هزینه اجاره روزانه خودروهای تویوتا برای شب عروسی نیز این روزها سر به فلک کشیده است به طوری که خودروهای این برند در بازه قیمتی ۸۹۰ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان اجاره می‌شوند.

خودروهای چینی نیز به بازار اجاره راه پیدا کردند

هم زمان با اوج گرفتن قیمت‌ها در بازار خودروهای چینی این خودروها به بازار اجاره راه پیدا کردند؛ هزینه اجاره خودروهای چینی برای شب‌های عروسی روزانه از ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان متغیر است.

هزینه اجاره روزانه خودرو ام وی ام ۵۵۰ برای شب‌های عروسی ۸۹۰ هزار تومان است و هزینه اجاره چری تیگو ۷ برای شب‌های عروسی نیز یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان است.

هزینه اجاره خودروهای کلاسیک چقدر است؟

هزینه اجاره خودروهای کلاسیک نیز این روزها سر به فلک کشیده است به طوری که هزینه اجاره شورلت مدل ۱۹۵۶ روزانه ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان است و مدل ۱۹۷۷ این خودرو نیز این روزها ۳ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان اجاره می‌رود.

بادیگارد ساعتی ۸۵ هزار تومان

بادیگارد نیز این روزها به اقدامی تشریفاتی برای شب‌های عروسی افزوده شده است؛ بررسی ها حاکی از آن است که هزینه استخدام بادیگارد برای ۱۰ ساعت در روز ۸۵۰ هزار تومان است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: عروسی تشریفات عروسی بادیگارد هزینه اجاره خودروهای سر به فلک کشیده هزینه اجاره روزانه برای شب های عروسی هزار تومان نیز این روزها میلیون تومان ماشین عروس گل آرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۸۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه 5 میلیونی برای هر ایرانی/ ماجرا چیست؟!

 ارزیابی مکانیزم‌های اثرگذاری بودجه عمومی بر روی نرخ فقر نشان‌می‌دهد که آیا لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با مولفه‌های که گفته شد در سال آینده حامی فقرا خواهد بود

به گزارش صدای بورس، بر اساس داده‌های برآوردی سرانه حقیقی بودجه عمومی، این شاخص در سال ۱۴۰۳ به سطح سال ۱۳۹۰ خواهد رسیدبه‌عبارت دیگر بر اساس لایحه بودجه، دولت در سال ۱۴۰۳ معادل ۵ میلیون تومان به قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۵ برای هر ایرانی هزینه خواهد که دقیقاً معادل همان مبلغ در سال ۱۳۹۰ است.

این در حالی است که اگر از منظر فقر (که یکی از موضوعات مهم است که بودجه نسبت به آن مسئولیت دارد) به موضوع توجه شود، جمعیت فقرا در سال ۱۴۰۳ در کشور حدود ۱۰ میلیون نفر بیشتر از سال ۱۳۹۰ است.

با فرض اینکه کاهش سرانه بودجه به معنی کاهش به نسبت مساوی میان همه موضوعات بودجه‌ای باشد، می‌توان نتیجه گرفت با وجود افزایش قابل توجه نرخ فقر ، امکانات بودجه برای مقابله با فقر در سطح سال ۱۳۹۰ قرار دارد.

این گزارش ادامه می‌دهد که لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ نشان‌می‌دهد که نسبت بودجه عمرانی به تولید ناخالص داخلی در کشور همچنان روندی نزولی دارد، این مسئله در کنار کاهش حقیقی هزینه‌های سرمایه‌ای شرکت‌های دولتی، نشان دهنده کاهش اثرگذاری بودجه بر روی رشد اقتصادی و در نتیجه کاهش نرخ فقر است.

این گزارش توضیح می‌دهد که بر اساس داده‌های برآوردی شیب کاهشی شاخص نسبت کسری تراز عملیاتی به تولید ناخالص داخلی برای سال ۱۴۰۳ تندتر شده و این کاهش به‌دلیل تکیه بیشتر بر درآمدهای مالیاتی و کاهش هزینه‌های بودجه‌ای و نرخ رشد اقتصادی مناسب در سال‌های اخیر است.

فارغ از سایر تبعات این مسئله که در جای خود قابل تحلیل است، به‌طور کلی این موضوع از منظر کاهش کسری بودجه و تبعات آن برای تورم و افزایش فقر می‌تواند مثبت ارزیابی شود. با این حال، ترکیب جمعیت پرداخت کننده مالیات خود می‌تواند از منظر تأثیر بر فقرا یا جمعیت نزدیک خط‌فقر قابل تحلیل باشد.

هرچند که سیاست‌گذار سعی کرده مالیات بر ارزش افزوده اثر کمتری بر روی فقرا داشته‌باشد، با این حال این شیوه مالیات ستانی، روش ایده آل برای توزیع درآمد و مقابله با فقر نیست. ایده‌آل‌ترین نوع مالیات در مقابله با فقر، مالیات بر مجموع درآمدها است و سازه مالیاتی در ایران فاصله زیادی با شرایط مطلوب دارد.

در این گزارش مطرح می‌شود که تسهیلات تکلیفی اشتغال‌زایی که بخشی از آن به فقرا اختصاص می‌یابد از ظرفیت‌های خوب دیده شده در بودجه‌های سال‌های اخیر است که مبلغ آن در بودجه سال ۱۴۰۳ نیز افزایش یافته‌است. با این حال، عملکرد ضعیف این تسهیلات در سال‌های گذشته امید به تأثیر قابل توجه آن بر کاهش فقر از طریق اشتغال و توانمندسازی را مبهم می‌کند.

در این گزارش آمده است که بر اساس قوانین برنامه و با توجه به رشد ۳۵ درصدی حداقل دستمزد، متوسط مستمری کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) و سازمان بهزیستی نیز باید ۳۵ درصد افزایش یابد با این حال در بند (ذ) تبصره ۱۵ بخش اول قانون بودجه سال ۱۴۰۳ میزان رشد مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور به میزان سی درصد (۳۰%) تعیین شده است که کمتر از ۳۵ درصد رشد حداقل دستمزد است.

فقیرترین فقرا در اولویت کالابرگ قرار بگیرند

مرکز پژوهش‌های مجلس در این گزارش پیشنهاد می‌کند که اعتبارات لازم برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک به‌طور مشخص در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ پیش بینی شود و از جابه‌جایی ردیف‌های تبصره هدفمندی که در سال ۱۴۰۲ در دستور کار دولت قرار گرفت، اجتناب شود.

همچنین در شرایطی که دلایل گذشته گسترش فقر در ایران همچنان به قوت خود باقی است ادامه روند فقرزدایی به سبک گذشته در بودجه عمومی خطای سیاست‌گذاری به‌حساب می‌آید، بنابراین اعتبارات حمایتی در بودجه عمومی نیازمند یک بازنگری کلی در راستای اولویت‌بندی و انتظام بخشی است.

رویکرد اولویت‌بندی برای تخصیص اعتبارات حمایتی ناکارآمدی‌های کنونی بودجه عمومی در راستای فقرزدایی را کاهش داده و منجر به بهبود اثرگذاری بودجه عمومی بر نرخ فقر می‌شود. به این منظور پیشنهاد می‌شود در تخصیص اعتبارات مربوط به مصارف حمایتی هدفمندی یارانه که اصلی‌ترین بخش بودجه در مقابله با فقر شناخته می‌شود، توجه ویژه به دو گروه فقیرترین فقرا و کودکان، از جمله در موضوع یارانه‌های تشویقی کالابرگ الکترونیک در اولویت قرار گیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • هزینه 5 میلیونی برای هر ایرانی/ ماجرا چیست؟!
  • وضعیت عجیب پارکینگ خودروهای لوکس در سیل بم!
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)
  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا
  • خودروهای زرهی لوکس؛ کدام یک را انتخاب می کنید؟ (عکس)
  • صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما