Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (جمعه) در سخنانی در دانشکده دفاع ملی در استانبول مدعی شد که ارتش این کشور در مسیر تبدیل شدن به یکی از قوی‌ترین ارتش‌های دنیاست.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، اردوغان گفت: «عملیات‌های موفق در شش سال گذشته تمامی زمینه‌ها و امکانات را برای اینکه ارتش ترکیه به یکی از قوی‌ترین ارتش‌ها در جهان تبدیل شود، فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او افزود: «علی رغم کمبود افراد، نیروهای مسلح ترکیه موفقیت‌های جدیدی در مبارزه با تروریسم به دست آورده‌اند، از جمله عملیات‌هایی که مرزها انجام می‌شود.» اردوغان تأکید کرد که «جنگ علیه تروریسم» تا نابودی کامل این تهدید ادامه خواهد داشت.

اردوغان همچنین مدعی «علاقه فزاینده شرکای خارجی به تمرینات نظامی در ترکیه» شد و گفت که تعداد کشورهای شرکت کننده در مانورهای نظامی EFES در ترکیه به ۳۹ کشور از جمله ایالات متحده رسیده است.

رئیس‌جمهور ترکیه ادامه داد: «ترکیه و مردمش آماده هستند تا پیروزی‌های خود را با بقیه کشورها سهیم شوند و این مسأله را ما در جمهوری آذربایجان و لیبی نشان دادیم. تعدادی از کشورهای پیمان ناتو آنکارا را در مبارزه با تروریسم حمایت نکردند؛ ما آن‌هایی را که به ما پشت کردند را فراموش نمی‌کنیم.»

اردوغان در خصوص نشست اخیر ناتو در مادرید نیز گفت که اگر سوئد و فنلاند در انجام تعهدات خودشان تأخیر کرده یا صادقانه عمل نکنند، ترکیه نیز به موضع سابق خود در خصوص گسترش ناتو باز خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اردوغان ارتش ترکیه رئیس جمهور ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۸۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد

به گزارش قدس آنلاین، این اظهارات «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین پس از آن بیان شد که آمریکا سرانجام کمک‌هایی به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار را عمدتا برای کمک‌های نظامی به این کشور جنگ‌زده اروپایی تصویب کرد.

تلویزیون بی‌بی‌سی گزارش داد، رئیس‌جمهور اوکراین در کنار «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو که روز دوشنبه در سفری از پیش اعلام‌نشده وارد کی‌یف شد، بیان کرد: «ارتش روسیه اکنون سعی می‌کند از سرعت انتقال تسلیحاتی که شرکا به خصوص ایالات متحده برای ما می‌فرستند، بهره ببرد. به همین خاطر است که سرعت انتقال مهمات به معنای ثبات خط مقدم می‌باشد.»

او با طرح این ادعا که «ارتش روسیه آماده اقدامات تهاجمی بیشتر می‌شود»، افزود: «اوکراین به گلوله و سامانه‌های دفاع هوایی نیاز دارد. شرکای ما همه اینها را دارند و آنها باید اکنون در اوکراین برای از بین بردن جاه‌طلبی‌های روسیه تلاش کنند.»

دبیرکل ناتو در جریان سفرش به کی‌یف با اشاره به عضویت اوکراین در ناتو گفت: «جایگاه واقعی اوکراین در ناتو است و بنابراین من سخت تلاش می‌کنم تا اطمینان حاصل شود اوکراین به عضویت این ائتلاف در خواهد آمد. برای این تصمیم ما نیاز داریم که همه متحدان به توافق برسند. ما به اجماع همه و رای ۳۲ عضو ناتو نیاز داریم. ما با هم می‌توانیم حمله روسیه را دفع کنیم. البته من بعید می‌دانم بتوانیم تا ماه ژوئیه (خرداد-تیر) در نشست ناتو به این اجماع برسیم.»

درحالیکه اوکراین با کمبود نیروها و سرعت پایین انتقال تسلیحات دست‌وپنجه نرم می‌کند، روسیه از دستاوردهایی در میدان نبرد خبر می‌دهد.

تلویزیون سی ان ان اخیرا گزارش داد پیشرفت‌های تاکتیکی روسیه در حال حاضر به طور روزانه است و نشان از سرعت این کشور در میدان نبرد از زمان سقوط «آودیوکا» شهری در اوکراین در ماه فوریه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد؟ + فیلم | وقتی دست آقای سیاستمدار روی هوا ماند!
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد+ فیلم
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند