Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوع و بیشماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در زیر دنبال کنید.

ثبت‌نام سومین دوره از آزمون زبانMSRT از فردا آغاز می‌شود

بر اساس اعلام اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج، مهلت ثبت‌نام سومین دوره از آزمون زبان «MSRT» از ساعت ۱۲ فردا یکشنبه ۵ تیر آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۸ روز شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه سجاد به آدرس https://msrttest.saorg.ir/login.aspx برای ثبت‌نام خود اقدام کنند.

سومین دوره آزمون زبان MSRT در سال ۱۴۰۱ صبح روز جمعه ۲۴ تیر برگزار می‌شود؛ داوطلبان برای دریافت لیست مراکز آزمون می‌توانند به آدرس yun.ir/۴slrfg مراجعه کنند.

بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج قصد دارد در سال ۱۴۰۱، ده آزمون زبان MSRT برگزار کند. طبق اعلام این اداره تا کنون دو دوره از آزمون در تاریخ‌های ۲۳ اردیبهشت و ۲۷ خرداد برگزار شده اند.

موارد غیر قانونی در جلسه کنکور سراسری ویژه داوطلبان

فقط چند روز تا آغاز کنکور سراسری باقی مانده است. هر سال همین موقع شرکت هایی که داوطلبان را ترغیب به تقلب می کنند در فضای مجازی فعالیتشان بیشتر می شود.

بیشتر داوطلبان باهوش تر از آن هستند که فریب کلاهبرداران را بخورند.

با این حال لازم است بدانیم که برای مقابله با هر نوع تقلب و تخلفی پیش بینی آن در قانون شده است.

طبق نص قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری، همراه داشتن و استفاده از هر گونه وسیله غیر مجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه دار مانند تلفن همراه، هندزفری، ساعت، دستبند، عینک، انگشتر و خودکار، پاک کن هوشمند، تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست اندرکاران آزمون و کمک به داوطلبان دیگر جهت پاسخگویی به سوالات ممنوع است.

مهلت اعتراض به نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا ۱۰ تیر

علیرضا کریمیان گفت: داوطلبان شرکت کننده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در صورت داشتن هرگونه ابهام و سوال در خصوص نمرات مکتسبه و نتایج اولیه آزمون، می توانند برای ثبت درخواست خود حداکثر تا ۱۰ تیر در سیستم پاسخگویی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی https://request.sanjesh.org اقدام کنند.

مشاور رئیس سازمان سنجش گفت: تاکید می شود از مراجعه حضوری به وزارت آموزش و پرورش، اداره کل آموزش و پرورش استان ها و سازمان سنجش آموزش کشور خودداری شود.

کریمیان گفت: انجام مصاحبه استخدامی، صرفاً در مهلت تعیین شده مندرج در اين اطلاعيه امكان پذير است. انجام مصاحبه مجدد و يا تمديد مهلت اعلام شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان ها، تحت هر شرايطی امكان پذير نخواهد بود. 

آمادگی دانشگاه‌های کشور برای پذیرش دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج

ابوالفضل دانشور گفت: تمام دانشجویان رشته‌های غیر پزشکی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور با داشتن شرایط عمومی و اختصاصی انتقال که در آیین‌نامه ذکر شده است، می‌توانند برای ادامه تحصیل خود در دانشگاه‌های داخل درخواست انتقالی دهند.

 دانشور گفت: با عنایت به حاکم شدن شرایط متلاطم اقتصادی در سطح دنیا و بالتبع تاثیر‌گذاری آن بر روی ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور، وزارت علوم تحقیقات و فناوری در راستای حمایت از این عزیزان و کاهش اضطراب و نگرانی خانواده‌های آن‌ها آمادگی دارد تا شرایط ادامه تحصیل آن‌ها را در کشور مهیا سازد.

او گفت: حداقل زمان اقامت دانشجویان در کشور مبدا در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای به مدت یک نیم سال و در مقطع دکتری تخصصی به مدت دو نیم‌سال تحصیلی الزامی است.

وی در خصوص نحوه ارائه تقاضا توسط دانشجویان گفت: کلیه متقاضیان انتقال صرفا از طریق سامانه جامع امور دانشجویان «سجاد» به آدرس «portal. Saorg.ir» ، می‌توانند برای ثبت درخواست انتقال خود اقدام کنند. پس از آن فرآیند اعتبار دانشگاه مبدا و مدارک تحصیلی دانشجو در کشور مبدا توسط اداره کل امور دانش‌آموختگان‌ مورد بررسی قرار گرفته و در صورت احراز شرایط آیین‌نامه از طریق دبیرخانه درخواست‌ها به دانشگاه‌های پیشنهادی ارسال می‌شود، در پایان نیز درخواست‌ها در شورای انتقال بررسی و نتیجه نهایی توسط شورا تعیین می‌شود.

 دانشور گفت: دبیرخانه شورای انتقال سازمان امور دانشجویان در طول سال‌های گذشته با بسیاری از پرونده‌های ارسالی دانشجویان که شرایط آیین‌نامه را داشته‌اند، موافقت کرده است. به عنوان مثال در سال ۹۵ شورا با ۲۱۹ پرونده، در سال ۹۶ با ۱۶۳، در سال ۹۷ با ۱۸۶، در سال ۹۸ با ۱۷۹، در سال ۹۹ با ۷۹ و در سال ۱۴۰۰ با ۸۱ پرونده جهت ادامه تحصیل دانشجویان در ایران موافقت کرده است.

وی در خصوص زمان ارائه درخواست انتقال به داخل گفت: دانشجویان در تمام طول سال با وجود شرایط آیین‌نامه انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور به دانشگاه‌های آموزش عالی کشور می‌توانند به سامانه سجاد مراجعه کرد و درخواست انتقال خود را ثبت کنند.

درباره مصوبه کنکور ۱۴۰۲ از شورای عالی انقلاب فرهنگی بپرسید

محمدعلی زلفی گل در حاشیه بازدید از حوزه دانشگاه صنعتی امیر کبیر در کنکور سراسری ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران گفت: درباره مصوبه کنکور ۱۴۰۲ باید از شورای عالی انقلاب فرهنگی بپرسید. وزارت علوم و سازمان سنجش مجری مصوبات هستند.

وی در پاسخ به این که تغییرات کنکور‌ها باید یک سال قبل به اطلاع داوطلبان برسند و هنوز مصوبه کنکور ۱۴۰۲ ابلاغ نشده است، گفت: درستش این است که یک سال قبل اعلام شود، اما یک هفته یا ۱۰ روز جابه جایی مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند. ما سعی می‌کنیم خودمان را برای برگزاری شایسته کنکور آماده کنیم. ما طبق آنچه در اختیار داریم، عمل می‌کنیم و اگر ابلاغ جدیدی اعلام شود بر اساس آن عمل می‌کنیم.

وزیر علوم در خصوص جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی گفت: در این جلسه در خصوص تغییرات ضرایب برخی از دروس تصمیم گرفته شد. وزارت بهداشت پیشنهاداتی ارائه داده بود و برخی از کارگروه‌ها نیز در وزارت علوم مواردی را عنوان کرده بودند که برخی از ضرایب بررسی و تصویب شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم دانشگاه ها شاغل به تحصیل امور دانشجویان درخواست انتقال دوره از آزمون آموزش و پرورش ادامه تحصیل سازمان سنجش سومین دوره وزارت علوم آیین نامه اداره کل ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۸۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل

مسابقات والیبال دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه ۲ استان‌های شمالی کشور امروز به میزبانی دانشگاه شمال آمل آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مسابقات والیبال دانشجویان امروز با حضور تیم‌های شرکت کننده در این دوره از مسابقات در محل برگزاری این مسابقات با حضور مسئولان دانشگاهی برگزار شد و سرپرست تیم های شرکت‌کننده و تیم‌های مدعو از مقابل جایگاه ویژه مسابقات رژه رفتند.

رئیس دانشگاه شمال آمل به تیم‌های شرکت کننده دراین دوره از مسابقات اشاره کرد و اظهار داشت: دراین مسابقات هفت تیم از دانشگاه استان‌های مازندران، گیلان وگلستان شرکت کردند که به صورت دوره‌ای با هم رقابت می‌کنند.

حسین رنجبر افزود: تیم‌های شرکت کننده در مسابقات در دو گروه سه و چهار تیمی با هم رقابت می‌کنند و در نهایت دو تیم از هر گروه به مرحله نیمه نهایی صعود می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسابقات به مدت یک هفته به میزبانی سالن ورزشی شمال مرعش دانشگاه شمال آمل برگزار خواهد شد یادآور شد: تیم قهرمان این دوره از مسابقات به عنوان تیم منتخب منطقه 2 به مسابقات سراسری والیبال دانشجویان پسر دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی صعود می‌کند.

رئیس دانشگاه شمال آمل همچنین یادآور شد: این دانشگاه به واسطه برخورداری از امکانات زیرساختی و سالن های مجهز میزبانی این مسابقات را برعهده گرفته است.

وی گفت: وزارت علوم به درخواست دانشگاه شمال این میزبانی را به این واحد دانشگاهی واگذار کرد.

 رنجبر گفت: شهرستان آمل یکی از قطب‌های اصلی والیبال کشور بوده و والیبال دراین شهرستان از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.

وی افزود: برگزاری این مسابقات در سطح دانشجویی به شناسایی استعدادهای جدید و معرفی به تیم‌های شرکت کننده درلیگ  والیبال منجر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در ۱۱ نقطه فارس برگزار می‌شود
  • جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت
  • آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش در قم برگزار می‌شود
  • شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • رقابت ۲۱ هزار و ۱۶۹ داوطلب استان کرمان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • شرکت ۹ هزار و ۷۹۲ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خراسان شمالی
  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • تغییر زمان برگزاری یک آزمون استخدامی
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد