Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با اقدام مثبت حذف شرط پرهزینه برای فیلمسازان فیلم اولی، فرآیند تازه‌ای طراحی و اجرا شده که اگر ابهامات و اشکالاتش رفع شود، می‌تواند مسیر فیلمسازان تازه نفس را هموار سازد اما اگر بدون رفع این اشکالات به اجرا گذاشته شود، می‌تواند چالش‌های تازه‌ای را در پی داشته باشد.

به گزارش «تابناک»؛ ورود به سینمای حرفه‌ای و ساخت فیلم بلند داستانی در ایران مسیر پیچیده‌ای دارد که نخستین گام در این مسیر دریافت پروانه ساخت نخستین فیلم سینمایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از گذشته دور تاکنون این سیاست در دستورکار سازمان سینمایی بود که یک کارگردان فیلم اولی می‌بایست با یک تهیه کننده باسابقه همراه شود و فیلمش را بسازد. این سیاست در این راستا بود که هم تجربه تهیه کننده به کارگردان کمک کند تا فیلم حرفه‌ای تولید شود و هم ارتباطات تهیه کننده باسابقه منجر به حذف عوامل حرفه‌ای در مقابل و پشت دوربین شود.

با این حال در سال‌های اخیر، این موضوع به سدی برای فیلمسازان جوان تبدیل شده، چرا که تهیه کنندگان لزوماً بنای همکاری با هر استعدادی ندارند و در عین حال برخی از تهیه کنندگان طلب دستمزدهای سنگین از فیلمسازان جوان می‌کردند و این برای فیلمسازان جوان که اغلب به سختی منابع مالی‌ فیلم اولشان را تامین می‌کنند، یک سنگ بزرگ در مسیرشان بود. تهیه کننده از این فرصت استفاده می‌کرد و نزدیکانش را به عوامل فیلم به کارگردان تحمیل می‌کرد یا برای کوتاه شدن زمان پروژه‌ای که ریالی در آن سرمایه گذاری نکرده بود نیز فشار می‌آورد. از قضا آن موضوع انتقال تجربه نیز لزوماً اتفاق نمی‌افتاد و برخی تهیه کننده‌ها حضور بسیار کمرنگی در طول پروژه داشتند.

اکنون این رویه حذف شده که اقدام بسیار مثبتی از سوی سازمان سینمایی است اما در عوض رویه‌ای تحت عنوان تاییدصلاحیت کارگردانان سینما در قالب «باشگاه فیلم اولی‌ها» به راه افتاده که مسئولیت آن به بنیاد فارابی واگذار شده است. 

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین طائب مذاکرات دوحه کنکور سینما فیلمسازی بنیاد فارابی سازمان سینمایی خانه سینما کانون کارگردانان حسین طائب مذاکرات دوحه کنکور فیلمسازان جوان تهیه کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۸۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

حامد رستمی رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت را حکیمانه و راهگشا دانست و گفت: تحکیم بنیان خانواده و فرزندآوری از پیش نیاز‌های توسعه پایدار است.

او بیان کرد: اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت در روستا‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دولت تمامی توان خود را در این زمینه به کار می‌گیرد.

رستمی افزود: شورای جوان‌سازی در روستا‌ها به صورت هدفمند به فعالیت می‌پردازد و استاندار مردمی فارس تاکید ویژه‌ای بر اجرای موثر آن دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در راستای تشکیل خانواده و فرزندآوری به همراه تحکیم بنیان خانواده از راهکار‌های عملیاتی در راستای اجرای سیاست‌های جمعیتی هستند.

رستمی از ظرفیت‌های روستایی به عنوان موتور محرک تولید یاد کرد و افزود: روستا‌های استان پهناور فارس پرچمدار تولید در ایران اسلامی هستند و تحقق شعار سال با هم‌افزایی روستانشینان ممکن خواهد بود.

او اظهاری امیدواری کرد: اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در روستا‌ها به مهاجرت معکوس منجر شده و با ارتقای کیفیت زندگی روستانشینان شاهد افزایش جمعیت روستایی و بالندگی کشور در عرصه تولید باشیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس یادآور شد: تشکیل شورای جوان‌سازی در روستا‌ها با مدیریت دهیاری، اعضا فرمانده پایگاه‌های مقاومت، خانه‌های بهداشت و معتمدین محلی صورت می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • (ویدیو) طرز تهیه جوجه کباب زغالی توسط ذوج جوان غارنشین
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • پسر جوانی که متهم به ترغیب زهره فکورصبور به خودکشی بود تبرئه شد
  • آخر هفته چی ببینیم؟
  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • تهیه ۳۰۰۰ سند کاداستر برای املاک شهرداری قم
  • این مستند تقدیم به همه کسانی که در پرونده خون‌های آلوده از حق خود گذشتند
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی