Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@11:48:08 GMT

کورسوی امید برای درمان ناشنوایی

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۸۷۳۱

کورسوی امید برای درمان ناشنوایی

کارگردان فیلم بی‌صدا حلزون گفت: این مجموعه کورسوی امیدی برای بیان مشکلات ناشنوایان و خانواده آن‌ها است‌.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهرنگ دزفولی در نشست اکران و نقد فیلم «بی‌صدا حلزون» اظهار کرد: توجه به اقلیت جامعه و نشان دادن مشکلات این اقلیت به عموم جامعه یکی از دغدغه‌های مهم من از دوره کودکی تاکنون بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک فیلم می‌تواند یک فرهنگ ساز کوچک باشد به همین جهت سعی کردم در ساخت فیلم‌هایم گامی کوچک در مسیر فرهنگ سازی عموم افراد برای پرداختن به مشکلات اقلیت جامعه بر دارم.
وی ادامه داد: در چند فیلمی که در مورد اقلیت‌های جامعه ساخته‌ام، سعی کرده‌ام به توانایی این افراد بپردازم و آن‌ها را افرادی توانمند نشان دهم و فیلم صدای حلزون یکی از دغدغه‌های مهم من بوده است. به نظر هر فرد در مقابل افراد جامعه یک مسئولیت اجتماعی دارد و من هم با ساخت این فیلم به مسئولیت اجتماعی خود در برابر این قشر پرداخته‌ام.
کارگردان فیلم بی‌صدا حلزون تصریح کرد: قبل از تدوین فیلم‌نامه اطلاع از عمل کاشت حلزون نداشتم و تنها اطلاعم آن هم در حد محدود در مورد سمعک بود که به واسطه آشنایی من با یک شرکت تولید حلزون گوش، باعث شد که اولین فیلم کاشت حلزون کشور ساخته شود.
وی اضافه کرد: متأسفانه هیچکدام از نهادهای دولتی که دایه فرهنگی بودن دارند، از این فیلم حمایت نکردند و بهتر بود شهرداری اصفهان حمایت بیشتری از فیلم صدای حلزون می‌کرد.
وی گفت: بی‌صدا حلزون فیلمی در راستای فرهنگ‌سازی است، فیلمی است که ددباره موضوع آن ۲۵ سال است، حرفی بیان نشده است و در آخرین فیلمی که در مورد ناشنوایان در کشور ساخته شده، هیچ راهکاری در مورد رفع مشکلات ناشنوایان بیان نشده است.
دزفولی افزود: به نظر می‌رسد شرکت‌های خصوصی، حامی بهتری برای تولید فیلم‌های با رویکرد اجتماعی و فرهنگ سازی، نسبت به دستگاه‌های دولتی متولی هستند که این امر جای تأسف دارد زیرا اگر حمایتی از سوی دستگاه‌های دولتی نباشد، این چنین فیلم‌هایی در کشور کمتر ساخته می‌شود.
وی اظهار کرد: سینمای کشورمان در یک سطح کم عمق قرار دارد که بخشی از آن بخاطر حمایت نشدن فیلمسازها است و اگر امروز شاهد ساخت فیلم‌هایی در کشورمان هستیم که فقط مخاطب خارج از کشور دارد، بخاطر نبود حمایت کافی دستگاه‌های متولی امر از فیلم ساز است.
کارگردان فیلم اضافه کرد: برای اکران جهانی این فیلم یک شرکت اتریشی تهیه کنندگی مشترک فیلم صدای حلزون را بر عهده گرفته است و همین امر باعث شده که صدای حلزون به عنوان اولین فیلم ایرانی در سینماهای کشور اتریش اکران شود.
وی ادامه داد: فیلم بی‌صدا حلزون پخش جهانی داشته است و با وجود اینکه برگزاری جشنواره‌های خارجی به دلیل پاندمی کرونا کمتر شده، اما این فیلم توانست چهارمین حضور بین المللی‌اش را در به تازگی در جشنواره کره جنوبی تجربه کند.
دزفولی تصریح کرد: شاید فیلم کورسوی امیدی برای بیان مشکلات ناشنوایان و خانواده آن‌ها باشد. فضای سینمای ایران، مردم را برای مشاهده فیلم‌هایی با رویکرد صدای حلزون ترغیب و مشتاق نمی‌کند و همین امر باعث می‌شود که این فرهنگ سازی مهجور بماند.
فقر فرهنگی و مقاومت خانواده‌ها در برابر کاشت حلزون
سیدحمیدرضا ابطحی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی در ادامه این مراسم، اظهار کرد: بی‌صدا حلزون اولین فیلم به زبان فارسی است که به این حوزه پزشکی پرداخته است و فکر نکنم نمونه مشابه خارجی داشته باشد. شاید تیزر تبلیغاتی در مورد کاشت حلزون ساخته شده باشد اما تاکنون فیلمی در مورد کودکان کم شنوا و ناشنوا که مشکلشان با کاشت حلزون تهیه شده باشد، ساخته نشده است.
وی افزود: کاشت حلزون باعث می‌شود که کودک ناشنوا شنوایی خود را به دست آورد و حتی باعث می‌شود که کودک به راحتی در مدارس همچون دانش آموزان عادی به تحصیل ادامه دهد.
این فوق تخصص گوش و حلق و بینی تصریح کرد: کشور ما در حوزه تکنولوژی کاشت حلزون از کشورهای دنیا عقب نیست، اما متأسفانه جامعه در حوزه کاشت حلزون با فقر فرهنگی و مقاومت خانواده‌ها روبرو است.
وی اظهار کرد: هر چند عمل کاشت حلزون در ۱۲ استان کشور انجام می‌شود اما هنوز شاهد هستیم بسیاری از خانواده‌های کم شنوا از این عمل و مزایای آن مطلع نیستند و همانطور که در فیلم کاشت حلزون به خوبی اشاره شده است، بسیاری از خانواده‌ها برای درمان کودک ناشنوا به وسیله کاشت حلزون دیر مراجعه می‌کنند که دیگر امکان درمان کودک وجود ندارد.
ابطحی ادامه داد: برای اینکه کودک ناشنوا به وسیله کاشت حلزون مشکل شنوایی اش حل شود، نیاز است که قبل از چهار سالگی این عمل بر روی او انجام شود ودر کنار آن گفتار درمانی برای کودک انجام شود.
وی تاکید کرد: بسیاری از خانواده‌ها در مقابل کاشت حلزون مقاومت می‌کنند و تصور تابو نسبت به کاشت حلزون در جامعه وجود دارد که برای رفع این مشکل نیاز به آگاهی بخشی و فرهنگ سازی داریم به همین جهت ساخت فیلم هابی مانند فیلم بی‌صدا حلزون در جامعه لازم و ضروری است.
این فوق تخصص گوش و حلق و بینی گفت: ویژگی مثبت فیلم این است که فرد ناشنوا مشکلی در مشاهده آن نخواهد داشت و به خوبی دیالوگ‌های فیلم را متوجه می‌شود به همین جهت نیاز است این فیلم توسط اداره کل بهزیستی استان‌ها و انجمن ناشنوایان برای جامعه هدف خود هم که همان ناشنوایان و کم شنوایان است اکران شود.

کد خبر 585375

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فیلم نقد فیلم ناشنوایان بهزیستی کارگردان سینما بی صدا حلزون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فیلم بی صدا حلزون صدای حلزون کاشت حلزون خانواده ها فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۸۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری گلپایگان در آئین درختکاری در شهر گلشهر گلپایگان از کاشت هزار اصله نهال در منطقه کوه دوتو در شهر گلشهر خبرداد و گفت: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال، هزار اصل نهال توت و سنجد و اقاقیا تحویل شهرداری گلشهر شد.
محمد اسماعیل توسلی افزود: در مرحله نخست ۲۰۰ اصله نهال از گونه سنجد و توت در منطقه کوه دوتو شهر گلشهر کاشته شد.
وی گفت: سهم شهرستان گلپایگان از طرح کاشت یک میلیارد درخت در سال گذشته ۱۷۵ هزار اصل نهال بود که تاکنون حدود ۷۰ هزار نهال توزیع و کاشت شده است.
مصطفی محمودی، شهردار گلشهر هم در این آیین گفت: یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری گلشهر ایجاد پارک کوهستانی در شهر برای تفریح مردم بود و در همین راستا هزاراصله نهال سنجد و توت در تپه‌های کوه دوتو شهر گلشهر با هدف ایجاد پارک جنگلی کاشته می‌شود.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق از مصادیق امید به آینده بود
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • نمایش ۲ فیلم برای جامعه ورزش پهلوانی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • پرورش‌دهنده حلزون در شهرضا به مراجع قضایی معرفی شد