Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@18:18:11 GMT

زلنسکی: حمله روسیه به اودسا عمدی بود

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۸۸۹۶

زلنسکی: حمله روسیه به اودسا عمدی بود

به گزارش ایرنا از سی ان ان، زلنسکی پس از دیدار با گار استور نخست وزیر نروژ در کی‌یف افزود، این حمله موشکی هدفمند، ترور علیه شهرها، روستاها و مردم اوکرین از سوی روسیه بود.

وی تصریح کرد: موشک استفاده شده توسط روسیه یک موشک کروز مافوق صوت کروز بود که به یک ساختمان مسکونی معمولی در روستای سرگیوکا در منطقه اودسا اصابت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنین موشک‌هایی برای حمله به ناوهای هواپیمابر و سایر کشتی‌های نظامی بزرگ ساخته شده‌اند و ارتش روسیه از آن علیه یک ساختمان ۹ طبقه معمولی غیرنظامی استفاده کرد. 

سرویس اورژانس اوکراین اعلام کرد که تعداد کشته شدگان حملات شبانه روسیه به یک ساختمان مسکونی در منطقه اودسا به ۲۰ نفر افزایش یافته است. 

به گفته مقامات اوکراین، حداقل ۱۶ نفر در یک ساختمان مسکونی کشته شدند و چهار نفر دیگر - از جمله یک کودک - در حمله دیگری به یک مرکز تفریحی جان خود را از دست داده‌اند. 

به گزارش ایرنا، اودسا از لحاظ اقتصادی یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین شهرها در  اوکراین است. بنادر این شهر نیز مرکز صادرات غلات این کشور به جهان به حساب می‌آید. 

ادعا شده که نیروهای روسیه در پی حملات به اوکراین، به تدریج کنترل ذخایر غلات اوکراین را به دست گرفته و صادرات این محصولات را فلج کرده‌اند که این مساله نگرانی بحران جهانی غذا را افزایش داده است. 

به تازگی کشورهای عضو گروه هفت در برلین نسبت به همکاری نزدیک با هم برای اجازه صادرات غلات از اوکراین وعده داده و روسیه را نسبت به تشدید عمدی بحران جهانی غذا و انرژی متهم کردند. 

چندی پیش، زلنسکی رئیس جمهور اوکراین هشدار داد که به دلیل محاصره روسیه، تا پاییز امسال ذخایر غلات در انبارهای این کشور به ۷۵ میلیون تن خواهد رسید. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. 

جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد. 

"ینس استولتنبرگ" دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مورد تبدیل جنگ اوکراین به نبردی فرسایشی هشدار داده است. 

برچسب‌ها اوکراین روسیه ولودیمیر زلنسکی ولادیمیر پوتین پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه ولودیمیر زلنسکی اوکراین روسیه ولودیمیر زلنسکی ولادیمیر پوتین یک ساختمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۸۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسبق زلنسکی در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، براساس اعلام وزارت کشور روسیه، نام آرسن آواکوف، وزیر کشور پیشین دولت ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب قرار گرفته است.

پیشتر سرویس نظارت مالی فدرال روسیه نام آواکوف را در فهرست تروریستی و افراطیون قرار داده بود. وزارت کشور روسیه هیچ جزئیاتی را درباره اینکه این فرد ذیل چه ماده‌ای در فهرست تحت تعقیب قرار گرفته است، ارائه نکرد.

کمیته تحقیقات روسیه در سال ۲۰۱۸ با طرح اتهام ممانعت از بهره‌مندی شهروندان روسیه از حق رای در انتخابات ریاست جمهوری، پرونده کیفری را علیه آواکوف تشکیل داد.

براساس اعلام بازرسان پرونده، آواکوف در آن برهه به مقامات وزارت کشور اوکراین که مسئولیت تامین امنیت نهادهای دیپلماتیک روسیه در کی‌یف، خارکیف، اودسا و لویو را برعهده داشتند، دستور داده بود تا از ورود روس‌ها به شعبه‌های اخذ رای خودداری کنند. آواکوف از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ وزیر کشور اوکراین بود.

کد خبر 6098015

دیگر خبرها

  • وزیر اسبق زلنسکی در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • کاخ سفید: اوکراین آماده حمله روسیه در تابستان است
  • فرانسه پیشتر سربازان خود را به اوکراین فرستاده است
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • وزارت کشور روسیه، زلنسکی را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • تصاویر فوق العاده از حمله پهپادهای تهاجمی روسیه به اهداف نظامی در اوکراین | ویدئو