Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

زلزله ۶.۱ ریشتری بامداد امروز شنبه حوالی ساعت ۲:۰۲ منطقه مهران را در مرز میان بندرخمیر و خلیج فارس و شهرستان بندرلنگه لرزاند. این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد. بعد از آن نیز دو زمین‌لرزه بزرگ با شدت ۶.۱ و ۶.۳ ریشتر استان هرمزگان را لرزاند.

این گزارش در حال به روزرسانی است... 

** از مناطق زلزله زده خبر می‌رسد که ریزش کوه در مناطق مختلفی از محور بندرخمیر به بندرلنگه رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

** همچنین گزارش شده که زلزله بدلیل شدت بالا باعث خساراتی به منازل مردم روستایی شده، اما ارزیابی دقیق میزان خسارات نیازمند زمان بیشتری است.

** به گفته مدیرکل هلال احمر هرمزگان، ۴ تیم ارزیاب به منطقه اعزام و به دیگر واحد‌های امدادی هلال احمر نیز اعلام آماده باش شده است.

** شدت زلزله به حدی بود که در بندرعباس، میناب، رودان و حتی تا راس الخمیه امارات نیز احساس شده است.

۳ نفر کشته و ۱۹ تن زخمی شدند

فواد مراد زاده فرماندار بندرلنگه بامداد امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای از زخمی شدن چندین نفر در اثر زلزله در روستای سایه خوش خبر داد.

همچنین محمد بیانبانرو، عضو شورای اسلامی روستای سایه خوش نیز تأیید کرد که ۳ نفر جانباخته از زیر آوار در این روستا خارج شده است.

در روستای سایه خوش ۱۹ نفر اکنون زخمی منتظر انتقال توسط تیم‌های امدادی هستند.

برق در چندین روستای کانونی زلزله هنوز قطع است و اولین گروه‌های امدادی به منطقه رسیده‌اند.

مهدی ولیپور، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به ایسنا گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته تاکنون سه تن در پی وقوع زمین لرزه جان خود را از دست داده‌اند. بررسی های برای مشخص شدن سایر خسارت های جانی و مالی این زمین لرزه ادامه دارد.

وی همچنین از آماده‌باش هلال احمر استان‌های بوشهر، کرمان، فارس و سیستان و بلوچستانبه عنوان استان‌های معین خبر داد و گفت: تاکنون نیازی به کمک از استان‌های معین نشده اما این استان‌ها به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

به گفته رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر براساس گزارش تیم‌های ارزیاب، تعداد قابل توجهی از منازل در روستای سایه خوش از توابع شهرستان بندرلنگه تخریب شده است.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور نیز مرگ سه تن در این زلزله را تاکنون تایید کرد و از مصدومیت ۱۹تن دیگر تا به این لحظه خبر داد. او گفت: جمعیتی که در حلقه اصلی زمین لرزه تحت تاثیر هستند حدود ٣ هزار و ۵٠٠ نفر هستند. متاسفانه تاکنون سه تن جان خود را ازدست داده و ۱۹ تن نیز مصدوم شدند که حال دو نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

خالدی افزود: همچنین ممکن است در برخی از محورهای جاده‌ای شاهد بسته شدن راه باشیم و گفته می‌شود که منطقه سایه خوش نیز برق ندارد. اورژانس بندرعباس در آماده‌باش کامل است و رییس اورژانس بندرعباس به سمت محل وقوع زمین لرزه حرکت کرده است. تمام استعداد وزارت بهداشت برای بررسی وضعیت این زمین لرزه و رسیدگی به مصدومان احتمالی به کار گرفته خواهد شد.

اعلام آمادگی سپاه برای امدادرسانی

به نوشته فارس، سردار علی عظمایی فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه گفت: امکانات و تجهیزات منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در بندرلنگه آماده خدمات رسانی به مردم مناطق زلزله زده بخش مهران این شهرستان است. واحد‌های مهندسی این نیرو نیز در آماده باش هستند تا در صورت نیاز دستگاه‌های مرتبط پای کار امدادرسانی بیایند.

همچنین سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان نیز از اعزام نیرو‌های امدادی بسیج و سپاه به مناطق خسارت دیده زلزله هرمزگان خبر داد.

آماده باش کامل بیمارستان‌ها و هلال احمر هرمزگان

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی به منطقه سایه‌خوش و سایر روستا‌های اطراف بندرلنگه اعزام شده‌اند. تمامی نیرو‌های اورژانس و کادر درمان در حالت آماده‌باش بوده و جلسه اضطراری مدیریت درمان تشکیل شده است. تمام بیمارستان‌های استان هم در آماده‌باش کامل هستند.

همچنین بنابر اعلام شبکه بهداشت و درمان بندرعباس، ۶ آمبولانس نیز به همراه امکانات کامل خدمات اورژانس از بندرعباس به بخش مهران اعزام شده است.

مجید سلحشور مدیرکل هلال احمر هرمزگان نیز بامداد امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: ۴ تیم ارزیاب در منطقه حضور دارند و شدت زلزله بیشتر در منطقه سایه خوش، کنخ، دژگان، چاه احمد و ... بوده است. تمام نیرو‌های جمعیت هلال احمر به حالت آماده باش درآمده‌اند.

وقوع ۱۱ پس لرزه تاکنون

گزارش مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران حاکی از آن است که تاکنون ۱۱ پس لرزه این مناطق را لرزانده است.

محمدحسن نامی در گفت‌وگو با ایسنا، دراین‌باره گفت: برابر اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله‌ای به بزرگی۶.۱ ریشتر در ساعت ۲:۰۲ بامداد امروز حوالی بندرخمیر در مرز خلیج فارس و هرمزگان را لرزاند. این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین رخ داده است.

وی با بیان اینکه کانون این زلزله در۳۴ کیلومتری بندر خمیر بوده است، گفت: همچنین کانون زلزله۴۱ کیلومتر تا شهرستان کنگ و۴۸ کیلومتر تا بندر لنگه فاصله دارد و در نقاط مختلفی از احساس شده است. همچین این محل ۱۰۷ کیلومتر با بندرعباس فاصله دارد.

نامی ادامه داد: در پی وقوع این زلزله تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی به حالت آماده باش درآمده و تیم‌های ارزیاب از سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها و ... نیز به مناطق متاثر از حادثه اعزام شده‌اند و گزارش بررسی‌های آنان به زودی اعلام خواهد شد.

زلزله‌ ۶.۱ ریشتری مجدد

زلزله‌ای با شدت ۶.۱ ریشتر برای بار دوم هرمزگان را لرزاند.

این زلزله ساعت ۳:۵۴ در حوالی کنگ استان هرمزگان رخ داده است.

این زلزله ۶.۱ ریشتری مجدد، علاوه بر بیش از ۱۲ زمین لرزه بالای ۳ و ۴ ریشتر است که از زمان زمین لرزه ۶.۱ ریشتری اول هرمزگان را لرزاند.

زلزله‌ ۶.۳ ریشتری

زلزله‌ای با شدت ۶.۳ ریشتر استان هرمزگان را لرزاند. آخرین زمین‌لرزه‌های ثبت شده در استان در ساعت ۳:۵۴ و ۳:۵۵ بامداد به ترتیب با شدت‌های ۶.۱ و ۶.۳ ریشتر به وقوع پیوسته است.

ورود نیروهای امدادی به سایه‌خوش

نیرو‌های امدادی خود را به سایه خوش رسانده‌اند و شماری خودروی امدادی دیگر نیز از جمله چندین آمبولانس از ساعت ۳:۳۰ وارد منطقه بخش مهران شده‌اند.

جست‌وجوی خانه به خانه نیز برای بررسی وضعیت زلزله‌زدگان جریان دارد.

بیش از ۲۰ زخمی نیز تاکنون به منطقه امن منتقل شده‌اند و سه دستگاه آمبولانس نیز در ورودی سایه خوش مستقر شده‌اند.

شدت زلزله سبب تخریب شدید منازل مردم شده است.

روستاهای چاه احمد، دژگان، سایه خوش، کنخ و چاه دراز نیز از این زلزله بشدت آسیب دیده‌اند و خانواده در جست‌وجوی اقوام و آشنایان خویش هستند.

استاندار هرمزگان راهی مناطق زلزله زده شد

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان به منظور ارزیابی دقیق از میزان خسارات و بررسی میدانی نحوه عملیات امداد و نجات راهی مناطق زلزله‌زده شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به تعداد زلزله‌ها امشب با کمک هلال احمر کمپ‌های اضطراری در بندرعباس و سایر مناطق زلزله‌زده دایر خواهد شد؛ مکان آنها به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

دوستی از مردم درخواست کرد ضمن حفظ آرامش خود، از تردد در مسیر مناطق زلزله زده پرهیز کنند و فعلا به این مناطق سفر نکنند.

ادارات استان تعطیل شد/ کنکور برگزار می شود

مدیرکل بازرسی استان هرمزگان گفت: بنابر مصوبه ستاد بحران، تمامی ادارات استان به جز مجموعه‌های خدمت‌رسان، روز شنبه تعطیل هستند.

وی همچنین اعلام کرد که کنکور در زمان مقرر برگزار می شود.

احتمال افزایش مصدومان

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه EOC وزارت بهداشت درپی این زلزله فعال شده است، گفت: احتمال افزایش مصدومان این زلزله وجود دارد و برابر آنچه که فرماندار بندرلنگه خبر داده است ساختار خانه‌ها بسیار آسیب دیده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود: آمبولانس‌هایی از استان‌های فارس و بوشهر در حال اعزام به محل هستند و سعی می‌کنیم که لجستیک اعزامی اورژانس و تیم‌های درمانی به شکلی باشند که در بندرعباس مشکل و کمبودی ایجاد نشود.تمام تلاشمان بر این است که شبکه‌ای را ایجاد کنیم تا مصدومان زودتر به بیمارستان برسند.

مهدی ولیپور، رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر نیز از اعزام تیم آنست یا همان سگ‌های جستجو و نجات هلال احمر به مناطق متاثر از زلزله خبر داد و گفت: همچنین ۱۲ خودروی عملیاتی شامل چهار دستگاه آمبولانس، چهار دستگاه خودروی نجات و چهار دستگاه خودرو تخصصی امدادی، یک فروند بالگرد و ۵۰ نیروی امدادی عملیاتی برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان اعزام شده‌اند.

افزایش آمار جانباختگان به ۴ نفر

فواد مرادزاده، فرماندار شهرستان بندرلنگه از جان باختن یک نفر دیگر در زلزله های بامداد امروز هرمزگان خبر داد و گفت: تعداد جان‌باختگان به ۴ نفر رسیده است.

وی افزود: این جان‌باختگان همگی در زلزله اول جان خود را از دست داده‌اند و در دو زمین لرزله شدید بعدی به علت بیرون آمدن مردم از منازل به کسی آسیب نرسید.

در حال تکمیل...

منبع: آفتاب

کلیدواژه: زلزله نجات جمعیت هلال احمر هرمزگان را لرزاند مناطق زلزله زده روستای سایه خوش حالت آماده باش استان هرمزگان بامداد امروز ۶ ۱ ریشتری زمین لرزه اعزام شده ۶ ۱ ریشتر ۶ ۳ ریشتر استان ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۹۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوانح رانندگی خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید رضا اسدنژاد اظهار کرد: ۱۱۰ فقره تصادف جرحی و ۵۱۸ فقره تصادف خسارتی دیروز در شهرهای این استان رخ داده است.

جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی اضافه کرد: ۱۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز نیز دیروز در شهرهای استان توقیف و به پارکینگ منتقل شد که ۷۴ دستگاه از این تعداد مربوط به مشهد است.

وی گفت: مرتکبان ۲ هزار و ۷۹۴ فقره تخلف حادثه ساز هم روز گذشته جریمه شدند که هزار و ۶۰۱ فقره از این تخلفات در مشهد صورت گرفته است.

کد خبر 6087555

دیگر خبرها

  • یک کشته و ۹ مصدوم در حادثه سقوط مینی بوس به دره در باغملک
  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند
  • وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم
  • ۴ کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره
  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف تنگه راز
  • زلزله‌ای ۶.۱ ریشتری این کشور را لرزاند (فیلم)
  • زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • سوانح رانندگی خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز