Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، تجزیه و تحلیل داده‌های تلفیقی از آزمایش‌های کاهش وزن متعدد انجام‌شده در دانشگاه راتگرز کارولینای شمالی نشان می‌دهد که افزایش مقدار پروتئین حتی اندک، از ۱۸ درصد غذای دریافتی یک فرد به ۲۰ درصد، تأثیر قابل‌توجهی بر کیفیت انتخاب‌های غذایی دارد.

«سو شاپسس»، نویسنده این مطالعه و استاد علوم تغذیه، گفت: «تا حدودی قابل توجه است که مصرف پروتئین کمی بیشتر در طول رژیم لاغری با مصرف بیشتر سبزیجات سبز رنگ و کاهش مصرف غلات تصفیه شده و قند افزودنی همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

علاوه بر این، محققان دریافتند مصرف نسبتاً بالاتر پروتئین مزیت دیگری را برای رژیم گیرندگان به همراه دارد: کاهش از دست دادن توده بدون چربی که اغلب با کاهش وزن همراه است.

رژیم‌های کاهش وزن که از محدودیت کالری استفاده می‌کنند اغلب می‌توانند افراد را به کاهش مصرف غذاهای سالم که حاوی ریزمغذی‌هایی مانند آهن و روی هستند تشویق کنند. به گفته محققان، مصرف سطوح بالاتر پروتئین اغلب با نتایج سالم‌تری همراه است، اما ارتباط بین مصرف پروتئین و کیفیت رژیم غذایی به درستی درک نشده است.

داده‌های بیش از ۲۰۰ مرد و زن شرکت کننده بین ۲۴ تا ۷۵ سال مورد بررسی قرار گرفت و شاخص توده بدنی شأن ثبت شد. به شرکت کنندگان توصیه‌های تغذیه‌ای بر اساس دستورالعمل‌های آکادمی تغذیه و رژیم غذایی و انجمن دیابت آمریکا داده شد. آنها تشویق شدند که ۱۸ درصد از کالری دریافتی خود را به پروتئین بدون چربی، مانند مرغ، گوشت قرمز فرآوری نشده، ماهی، حبوبات و لبنیات اختصاص دهند و تعادل کالری خود را صرف میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل کنند. آنها از مصرف چربی‌های اشباع، غلات تصفیه شده، شکر و نمک منع شدند.

محققان دریافتند هر دو گروه کم پروتئین و پر پروتئین به میزان یکسان وزن از دست دادند؛ حدود پنج درصد از وزن بدن در طول شش ماه.

اما افراد گروهی که پروتئین بالاتری داشتند بهتر می‌توانستند توده عضلانی بدون چربی خود را حفظ کنند.

کد خبر 5528034

منبع: مهر

کلیدواژه: پروتئین رژیم غذایی چربی ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران تجهیزات پزشکی پیوند عضو بیماری های واگیر آلزایمر فشار خون سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شیوع کرونا آبله میمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۹۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص و فواید خرما + فیلم

خرما با کنترل سطح کلسترول خون و چربی پایینی که دارد، در رژیم‌های لاغری جای می‌گیرد. همچنین وجود خواص خرما برای لاغری اسید‌های چرب غیراشباع، التهابات مرتبط با چاقی را کاهش داده و وزن را کنترل می‌کند. هر ۱۰۰ گرم خرما حاوی ۷ گرم فیبر است که فیبر هم به کاهش وزن کمک می‌کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم