Web Analytics Made Easy - Statcounter

گلشن با ۶۲ هزار جمعیت و ۵ هزار و ۳۰۰کیلومتر وسعت دارای یک جایگاه سوخت است که مشکلاتی را برای مردم این منطقه مرزی را در پی داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، این روزها سوخت و صف های طولانی بنزین در سیستان و بلوچستان به خبرهای داغ رسانه ها تبدیل شده است و هر از گاهی به صورت مقطعی شاهد کاهش صف های سوخت می شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قصه پر غصه صفوف بنزین در این استان حتی صدای مسئولین را نیز درآورده که از تریبون های مختلف به آن واکنش نشان می دهند.

اینبار تشکیل صف های طولانی بنزین گلایه اهالی شهرستان مرزی گلشن را به دنبال داشته چرا که شهرستانی با جمعیت ۶۲ هزار نفر و  ۵ هزار و ۳۰۰ کیلومتر وسعت تنها یک جایگاه سوخت دارد که به صورت تعاونی فعالیت می کند.

با توجه به اینکه بخش جالق از حدود ۲ سال قبل به شهرستان ارتقاء یافته و گذر های مرزی نیست در آنجا فعال است شهروندان خواستار افزایش سهمیه و جایگاه سوخت شدند.

درخواست های بی نتیجه فرمانداری گلشن برای افزایش جایگاه سوخت

مهران محمودی، فرماندار گلشن گفت: به عنوان نماینده عالی نظام در گلشن ناراضی ترین فرد این اجتماع نسبت به وضعیت سوخت شهرستان هستم.

وی افزود: از سال ۹۷ تاکنون درخواست های متعددی در زمینه افزایش جایگاه های سوخت ارائه داده این اما نسبت به این موضوع عکس العملی نشان داده نشده است.

این مقام مسئول ادامه داد: شرکت نفت بارها اعلام کرده که خودمان اطلاع می دهیم اما همچنان پاسخی از سمت  اداره مذکور دریافت نکرده ایم.

محمودی خاطر نشان کرد: گلشن ۵ هزار و ۳۰۰ کیلومتر وسعت دارد و سوختبرانی که در‌ گذر های مرزی فعالیت دارند و در یک مقطع روزانه ۴۵۰ خودرو غیر بومی در این منطقه تردد دارند.

وی بیان کرد: علاوه بر خودروهای سوختبر در گلشن حداقل هزار خودرو متعلق به اهالی شهرستان است.

فرماندار گلشن اذعان کرد: در گذشته یک روز در میان ۳۰ هزار لیتر سوخت وارد شهرستان می شد اما طبق پیگیری های انجام شده سهمیه شهرستان روزانه ۳۰ هزار لیتر شده اما با این وجود باز هم کفاف نیاز خودروهای این منطقه را نمی دهد‌.

از آنجایی که سیستان و بلوچستان مکان های تفریحی و گردشگری فراوانی دارد و دومین استان پهناور کشور محسوب می شود می طلبد متولیان امر در خصوص این معضل چاره اساسی اندیشیده کنند تا دیگر شاهد تشکیل صفوف بنزین حداقل در شهرهای گردشگر پذیر نباشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جایگاه سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۹۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی از وصل شدن آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

گفتنی است، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد.

کد خبر 6088776 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • زندگی پس از سیل در شهرستان دشتیاری - سیستان و بلوچستان + عکس
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل