Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیده مریم محمدی گفت: ۲۶ گونه جانوری و ۳۴ گونه گیاهی استان در معرض خطر انقراض قرار گرفته که نشاندهنده کاهش ظرفیت محیط زیستی و امکان حیات زیست‌مندان است.

او گفت: وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست پیشگیری از تخریب، کاهش آلودگی ها، احیا و حفاظت از منابع طبیعی، آب، خاک و هوا، حفاظت و احیای جانوران و گیاهان و حفاظت از اکوسیستم‌های طبیعی از جمله دریا، تالاب ها، جنگل ها، مراتع، بیابان و کوهستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول گفت: صنایع و کارخانه‌های تولیدی و معدنی می‌توانند با حرکت به سوی دانش بنیان شدن و استاندارد سازی هم به رونق تولید و هم با کمترین آلودگی به حفظ محیط زیست کمک کنند.

محمدی گفت: برای دستیابی به توسعه پایدار همه طرح‌های بزرگ صنعتی، عمرانی و معدنی در راستای اصل پیشگیری از تخریب محیط زیست باید پیوست و مجوز زیست محیطی داشته باشند.

او گفت: سازمان حفاظت محیط زیست برای حفظ محیط زندگی انسان ها، جانوران و گیاهان طبق قانون اساسی به همراهی همه مردم و مسئولان نیاز دارد.

مدیرکل محیط زیست استان همدان گفت: در این استان با تغییر اقلیم مواجه هستیم و کاهش بارش برف در فصل زمستان، بارش یکباره و سیل آسا باران در بهار و افزایش دما در تابستان نشانه‌های تغییر اقلیم در استان است.

او تغییر اقلیم بیشترین آسیب را به بخش کشاورزی وارد کرده چراکه به دلیل کاهش بارندگی و منابع آبی، تولید محصولات کشاورزی کاهش یافته است.

مدیرکل محیط زیست استان همدان گفت: برای سازگاری با این وضعیت استفاده از روش‌های نوین برای آبیاری و تغییر در نوع کشت از جمله کشت محصولات کم آب بر با هدف حفظ منابع آبی زیر زمینی برای تسل‌های آینده و حفظ امنیت غذایی باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدی گفت: همدان روزی باغ شهر بود، اما امروز با کاهش مساحت باغ‌ها و افزایش ساخت و ساز بدون جایگزینی پوشش گیاهی مواجه شده که این وضعیت به افزایش دمای هوا و آلودگی هوا منجر می‌شود. گیاهان با ارزش الوند و جانوران متنوع با محیط زیست همکاری کنند.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان، مصرف کمتر پلاستیک، استفاده از سبد و کیسه پارچه‌ای یا زنبیل، جدا کردن زباله‌های خشک از‌تر و کمک به بازیافت پلاستیک، کاغذ و مواد شیشه‌ای و فلزی، استفاده کمتر از خودرو، انجام معاینه فنی برای جلوگیری از آلودگی هوا، کاشت گیاهان و درختان و خودداری از قطع غیر ضروری درخت و توجه به روش‌های نوین کشاورزی باید مورد توجه همه افراد باشد.

محمدی گفت: رها سازی پلاستیک در طبیعت و اراضی کشاورزی باعث تخریب بافت خاک و کاهش حاصلخیزی زمین در سال‌های زراعی بعد می‌شود.

او گفت: گردو غباری که بهار امسال در همدان تجربه کردیم حاصل دست اندازی انسان در طبیعت، از بین رفتن پوشش گیاهی، بیابانی شدن زمین‌ها و تخریب رودخانه‌ها است.

استان همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گونه های جانوری محیط زیست استان همدان محمدی گفت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۰۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان از دستگیری متخلفان شکار و چرای غیر مجاز و زودتر از موعد در منطقه حفاظت شده هلن خبر داد.
بختیار طاهری گفت: با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست در شهرستان‌های کیار و اردل؛ متخلفان شکار غیرمجاز در حین ارتکاب به جرم و در اقدامی دیگر متخلفان چرای غیر مجاز و زودتر از موعد دام در منطقه حفاظت شده هلن، شناسایی و دستگیر شدند.
وی افزود: از این متخلفان دو قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز کشف و ضبط شد، همچنین سه فقره پرونده چرای غیر مجاز و زودتر از موعد دام هم برای متخلفان تشکیل شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: این متخلفان بریا گذراندن مراحل قانونی پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا تخریب محیط‌زیست با سامانه تلفنی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • هفت گوهر نایاب زاگرس در خطر انقراض
  • عنکبوتی به نام رامبد جوان ! | همه نامگذاری های عجیب جانوران
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی