Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی فولیان با تاکید بر اینکه ضعف و ناآگاهی از قوانین، یکی از دلایل اصلی وقوع جرایم است، افزود: رسانه‌ها به عنوان دیده‌بان‌های پیشگیری از وقوع جرم، می‌توانند نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا نمایند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، علی فولیان در نشست هم‌اندیشی با جمعی از مدیران رسانه‌های برخط که عصر دیروز  در سازمان بسیج رسانه استان قزوین برگزار شد، گفت: متاسفانه حجم زیاد پرونده‌ها در دستگاه قضایی سبب اطاله دادرسی و افزایش مدت زمان رسیدگی به آن‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین افزود: ضعف و ناآگاهی از قوانین، یکی از دلایل اصلی وقوع جرایم است، سعی داریم با کمک مردم به ویژه رسانه‌ها در راستای حل این مشکل تلاش کنیم.
  وی افزود: در بیشتر جرایم و تخلفات بلافاصله در اولین اقدام دستگاه قضایی را مورد انتقاد قرار می‌دهند؛ قوه قضائیه متولی پیشگیری از وقوع جرایم نیست، ابتدا باید دستگاه‌های متولی و مسئولان ذی‌ربط در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اقدام لازم را انجام دهند.
   
  فولیان با تاکید بر آموزش و افزایش دانش حقوقی مردم، افزود: رسانه‌ها در واقع دیده‌بان‌ها و مدافعان حقوق عامه در جامعه هستند و می‌توانند در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم نقش موثری ایفا نمایند.
  معاون دادستان قزوین یادآور شد: تعداد بسیاری از ترک فعل‌ها و اهمال در انجام وظایف برگرفته از همین ناآگاهی از قوانین است.
  وی با اشاره به رویکرد جدید دستگاه قضایی افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، سند تحول قوه قضاییه تنظیم و در راستای تحقق این امر مهم برنامه‌ها و ماموریت‌های ویژه تدوین شده است؛ بر اساس این رویکرد، اجتماعی سازی دستگاه قضاء مورد توجه قرار گرفته و در این مسیر رسانه‌ها و مطبوعات وظایف مهمی بر عهده دارند.
  فولیان در پایان با اشاره به اینکه جلسات متعددی در بازه‌های زمانی مختلف با مطالبه‌گران برگزار می‌کنیم، گفت: پیشگیری، کم هزینه‌ترین و آسان‌ترین راهبرد برای ایجاد امنیت و آرامش پایدار در جامعه است؛ لازم است رسانه‌ها در اجرای حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم ، دستگاه قضایی را یاری نمایند.
  انتهای پیام/  

 

منبع: دانا

کلیدواژه: پیشگیری از وقوع جرم ناآگاهی از قوانین پیشگیری از وقوع دستگاه قضایی وقوع جرایم رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۰۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی

سردار محمدی در جلسه قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت استان آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی وقوع سرقت‌ها در استان اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون در سایه تلاش‌های مضاعف پلیس استان و رعایت آموزش‌ها و هشدار‌های پلیسی توسط شهروندان وقوع سرقت‌ها ۱۶ درصد کاهش و همچنین افزایش ۲۱ درصدی در کشف سرقت‌ها حاصل شده است. 

وی اظهار کرد: در بررسی‌های به عمل آمده در فروردین‌ماه امسال خوشبختانه روند کنترل و کاهش سرقت‌ها در استان مطلوب بود که امیدواریم با همین روند تا پایان سال ادامه دهیم. 

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های پلیس استان موضوع سرقت‌ها است افزود: پیشگیری اجتماعی، رعایت نکات امنیتی و توجه دادن به هشدار‌ها و توصیه‌های پلیسی مورد تاکید بوده چرا که پیشگیری اجتماعی تکمیل‌کننده پیشگیری انتظامی است.

وی با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها از ابتدای امسال تاکنون خاطرنشان کرد: با تلاش ماموران پلیس آگاهی و همکاری کارکنان انتظامی در سطح استان بیش از ۵۶ درصد سرقت‌ها در این مدت منجر به کشف شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پای دستگاه قضا به پرونده حریق امام‌زاده ابراهیم شفت باز شد
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • لزوم الصاق پیوست‌های فرهنگی و امنیتی در طرح تفصیلی شهری
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • احضار  فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطلب درباره نیکا شاکرمی
  • صدور کیفرخواست پرونده قتل پزشک ماهشهری
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • ضرورت به روز رسانی قوانین حوزه رسانه
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی