Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@02:37:39 GMT

حدود نیمی از درآمد خانوار ایرانی صرف مسکن می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۰۱۳۰

حدود نیمی از درآمد خانوار ایرانی صرف مسکن می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

حمزه شکیب عصر جمعه ۱۰ تیر در نشست با رئیس سازمان بسیج مهندسین فارس که در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در شیراز برگزار شد، اظهار کرد: نظام مهندسی تنها سازمان نظام مهندسی نیست بلکه این سازمان نقش مهمی در ساختمان‌سازی دارد و محصولی که ارائه می‌دهد، ساختمان است.

او ادامه داد: نظام مهندسی برای ساخت یک ساختمان یکی از ارکان محسوب می‌شود و شهرداری‌ها، وزارت راه و شهرسازی، سرمایه‌گذاران، مالکین، بهره برداران و مردم از دیگر ارکان برای ساخت ساختمان به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکیب اضافه کرد: بدون شک بسیج مهندسی می‌تواند حلقه واسط برای برقراری ارتباط نزدیک بین این سازمان‌ها و مجموعه‌ها باشد تا این چرخه به خوبی عمل کند.

او با بیان اینکه‌ ۴۵ درصد از درآمد خانوار ایرانی صرف تأمین مسکن می‌شود، گفت: وظیفه سازمان نظام مدیریت سرمایه‌های مردم به نحو احسن در این زمینه است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اظهار کرد: بسیج کشور هم در حال انجام برنامه‌ریزی و برقراری ارتباطات فرهنگی هستند تا بتوانند این مطالبه گری را در مردم ایجاد کنند.

شکیب عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم به وظایف خود در بحث طراحی، نظارت و اجرا و برقراری تعامل با دستگاه‌های دیگر به خوبی عمل کنیم تا بتوانیم ساختمان‌ها را به بهترین شکل ممکن در اختیار بهره‌برداران قرار دهیم.

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: این نمایشگاه یکی از نمایشگاه‌های خوب فارس محسوب می‌شود و یکی از جاهایی است که می‌تواند به عنوان یک کانال ارتباطی مطمئن با فعالان اقتصادی عمل کند.

او ادامه داد: در این نمایشگاه‌ همه طیف‌ها، هم عرضه کننده کالا و خدمات و هم تقاضا کنندگان حضور دارند و در این تعاملات، ارتباطات و بازدیدها توانمندی‌ها و کاستی‌ها مشخص می‌شود.

قادری با بیان اینکه فعالان اقتصادی و صنعتگران در عرصه‌های مختلف صنعت ساختمان از استان‌های مختلف در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: برگزاری این نمایشگاه فرصتی فراهم می‌کند که عقب افتادگی‌ها را نسبت به استان‌های دیگر جبران کنیم. بدون شک این مجموعه‌ها به ما دید جدیدی می‌دهد و باعث تثبیت جایگاه فارس در کشور می‌شوند.

نیما زارع، مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری فارس هم عنوان کرد: تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در راستای نظر مهارت تخصیص داده شده است.

مسئول بسیج مهندسین عمران و معماری استان فارس تاکید کرد: استان فارس این آمادگی را دارد که طرح نذر مهارت را در سطح کشور اجرایی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اجاره مسکن بازار مسکن حمزه شکیب سازمان نظام مهندسی بسیج مهندسی نظام مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۰۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور

بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به حواشی انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی با صدور بیانیه‌ای به حواشی انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور واکنش نشان دادند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

چندی پیش، بعد از حدود ۴ سال، انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور برگزار شد و اعضای شوری مرکزی جدید مسئول پیگیری امور آن شدند. اما اکنون، تنها پس از چندماه پیگیری امور، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، به عنوان مهم‌ترین نهاد نظارتی بر سازوکار‌های قانونی و عملیاتی روان‌شناسی و مشاوره ایران، چند ماهی است که اسیر بی‌نظمی و گروکشی‌های بی‌حدی شده که فرآیند کاری آن را مختل کرده است.

این اختلال تا جایی رشد داشته که هفته گذشته شوری مرکزی جدید این سازمان که پس از ۴ سال وقفه، دوباره با انتخابات تشکیل شده بود فعالیت خود را متوقف کردند تا دوباره، بی‌نظمی حاکم بر فضای روان‌شناسی کشور شود.

این ماجرا متأثر از فشار‌های بسیاری است که از سمت شوری مرکزی چهارم این سازمان بر شوری مرکزی پنجم ایجاد شده بود و همچنان ادامه دارد. فشار‌هایی که از ادعای نقض کردن قانون در انتخابات سازمان نظام و مردود بودن نتایج آن نشأت گرفته بود. ادعا‌هایی که هیچ گاه دقیق و روشن بیان نشدند و هیچ زمانی هم از سمت شوری مرکزی پنجم پاسخی به آن‌ها داده نشده و فضای روان‌شناسی و مشاوره کشور را در ابهام فرو برده است.    

بسیج دانشجویی دانشکدگان روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه‌های بزرگ شهر تهران، به مناسبت روز روان‌شناس و مشاور، برای رفع سوءتفاهم‌ها و روشن کردن موضوع از هر دو گروه دعوت می‌کند تا در یکی از روز‌های هفته‌ی آتی، در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران گرد هم جمع شوند و در محیطی دانشگاهی و به دور از حواشی به دانشجویان و دغدغه‌مندان این فضا پاسخ‌گو باشند. امید است که بتوان با روشن و شفاف شدن موضوع، گره از کار این سازمان گشود.  طبیعی است که عدم شرکت شوری مرکزی چهارم و شوری مرکزی پنجم، به معنای شانه خالی کردن از بار مسئولیت و بی‌احترامی به افکار عمومی و دانشجویانی است که دغدغه روان‌شناسی کشور را دارند.

پی‌نوشت: در صورت اعلام حضور گروه‌های مذکور، جزئیات برگزاری برنامه متعاقباً اعلام می‌شود. 

والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران 
بسیج دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی 
بسیج دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه‌طباطبایی 
بسیج دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه الزهرا

دیگر خبرها

  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود