Web Analytics Made Easy - Statcounter

اوپک پلاس بیش از نیم میلیارد بشکه از تعهد خود برای عرضه نفت به بازارهای جهان عقب مانده و نگرانی‌ها نسبت به توانایی این گروه برای متوازن کردن بازار را تشدید کرده است.

به گزارش ایران اکونومیست، اوپک و متحدانش در ماه مه سال ۲۰۲۰ با کاهش تولید تاریخی برای متوازن کردن بازار جهانی نفت موافقت کردند. آمار کمیته فنی مشترک اوپک پلاس نشان می‌دهد، از آن زمان این گروه مجموعا ۵۶۲ میلیون بشکه کمتر از سطح توافق شده، نفت تولید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ پایبندی اوپک پلاس به توافق محدودیت عرضه، در ماه مه که اعضای این گروه ۲.۷ میلیون بشکه در روز کمتر از سقف توافق شده، نفت تولید کردند، به ۲۵۶ درصد افزایش یافت.

این گروه ماه‌هاست که تلاش می‌کند حجم تولیدی که وعده داده است را به بازار برساند اما بعضی از اعضای اوپک پلاس با مشکلات عدیده ناشی از عدم سرمایه گذاری کافی در میادین نفتی جدید و اختلالات تولید، روبرو شده‌اند.

ظرفیت مازاد تولید به اعضای بزرگ اوپک پلاس نظیر عربستان سعودی و امارات متحده عربی منحصر شده است، با این حال مازاد ظرفیت تولید آنها ممکن است تحت الشعاع تحریم‌های غربی علیه صادرات نفت روسیه قرار گیرد. اما اکنون تردیدهای جدی درباره میزان عرضه‌ای وجود دارد که اوپک پلاس می تواند واقعا افزایش دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه هفته گذشته در حاشیه اجلاس سران گروه ۷ به جو بایدن، رئیس آمریکا گفت: شیخ محمد بن زاید، حاکم امارات متحده عربی گفته است عربستان سعودی و امارات متحده عربی نزدیک به حداکثر ظرفیت تولید خود، نفت تولید می‌کنند. در واکنش به این اظهارات، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی گفت: کشورش نزدیک به حداکثر ظرفیت تولید خود بر مبنای سهمیه ۳.۱۶۸ میلیون بشکه در روز تحت توافق اوپک پلاس، نفت تولید می‌کند.

اوپک پلاس هفته گذشته افزایش تولید نفت برنامه ریزی شده در اوت به میزان ۶۴۸ هزار بشکه در روز را تایید کرد اما از صحبت درباره سیاست نفتی پس از سپتامبر، اجتناب کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: تولید نفت اوپک پلاس ، قیمت نفت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تولید نفت اوپک پلاس قیمت نفت امارات متحده عربی اوپک پلاس نفت تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهران طیران ضمن تبریک هفته کار و کارگر، کارگران را سربازان جنگ اقتصادی و محور پویایی تولید دانست و مطرح کرد: فراهم کردن بستر آموزش‌های بصیرتی و معرفتی و رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های مهم بسیج کارگری استان البرز است.

وی با اشاره به اینکه از طریق هادیان سیاسی و حلقه‌های صالحین درصدد افزایش روحیه و ارتقای اراده کارگران در برابر تبلیغات سیاه رسانه‌های بیگانه و افزایش روحیه آن‌ها هستیم، افزود: ایجاد انگیزه و نهادینه کردن اهمیت کسب روزی حلال یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در حوزه کارگری البرز است.

مسؤول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان البرز با تاکید بر هم افزایی و تعامل با سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی جهت افزایش توانمندی‌های مهارتی کارگران عنوان کرد: افزایش مهارت کارگران نقش بسیار مؤثری در افزایش بهره وری تولید دارد.

وی از ساماندهی و هدایت گروه‌های جهادی کارآمدان، سفیران تولید، بانویار، دستار، تولید یار و واکنش سریع جهت رفع موانع تولید و اشتغال و افزایش بهره وری خبر داد و گفت: گروه جهادی بانو باز، گروه تخصصی حمایت و هم اندیشی با بانوان کارگر بوده و گروه سفیران تولید با حضور در مدارس، پیشرفت‌های حوزه تولید و اشتغال را به اطلاع دانش آموزان می‌رسانند.

طیران ضمن تشریح برخی از برنامه‌های هفته کار و کارگر خاطر نشان کرد: برگزاری میز خدمت برای رفع مشکلات کارگران، توزیع بسته‌های کمک معیشتی بین کارگران، تجلیل از کارگران برتر و کارگران زن و برگزاری جلسات اندیشه ورزی با کارگران از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بسیج کارگری به مناسبت هفته کار و کارگر است.

کد خبر 6091405

دیگر خبرها

  • استخراج ۱۸۳ هزار بشکه نفت در بهمئی/ سد آبریز آرزویی بر دل مردم
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟